Audi arka koltuğunu uzay üssüne dönüştürüyor – Son 24 saatin gündemi
Canlı yayında deepfake ile yüzlerini değiştiriyorlar
Son zamanların trend olmaya başlayan teknolojisi deepfake, yeni programlarla yayılmaya devam ediyor. Şimdi, DeepFaceLive adı verilen bir program sayesinde insanlar canlı yayınlarda yüzünü değiştirebiliyor.
Twitch ve benzeri mecralarda bir eğlence kaynağı haline gelen DeepFaceLive sayesinde yayıncılar, yüzlerini başka son derece gerçekçi bir şekilde başka insanların yüzleriyle değiştirebiliyor. Öyle ki, insanları başka bir kişi olduğuna inandırmak çok da zor görünmüyor.
Yararlı olabileceği kadar yaratabileceği sıkıntıları da akla getiren bu yapay zeka internette Iperov adı ile bilinen bir yazılımcı tarafından geliştirilmiş. Şu an henüz çok ünlü olmasa da gittikçe yayıncılar arasında yaygınlaşmaya ve yayınlarda eğlence amaçlı kullanılmaya başlıyor.
Deepfake, ve haliyle DeepFaceLive ile ilgili olan Rus YouTuber Vladislav Pedro, uygulamanın gittikçe yaygınlaştığını dile getirirerek “DeepFaceLive’de potansiyel var. Bu yazılım hem yayıncılar, hem de herhangi bir mecrada içerik üretenler tarafından kullanılabilir,” diyor.
Audi arka koltuğunu uzay üssüne dönüştürüyor
Audi, otomobil yolculuklarını çok modlu bir deneyim haline getiren yenilikçi VR veya XR (genişletilmiş gerçeklik) teknolojisini sunuyor.
Holoride adı verilen platformda, arka koltuktaki yolcular, filmleri, video oyunlarını ve etkileşimli içerikleri daha gerçekçi deneyimleyebilecekleri bir VR uygulamasını kullanıyor. Gerçek zamanlı olarak aracın sürüş hareketlerine de uyarlanan yeni bir teknolojiye sahip uygulama sayesinde, örneğin aracın viraj dönüşü sırasında, VR gözlükle bir uzay gemisini izleyen yolcu, hayali dünyadaki uzay gemisinin de aynı yönde döndüğünü, aracın hızlanmasıyla, uzay gemisinin de hızlandığını görebiliyor.
İçerik geliştiricilerin genişletilmiş gerçeklik biçimleri oluşturmasını sağlayan bir platform olan holoride, özel olarak geliştirilen yazılım kitiyle yeni bir medya yaratıyor. Elastik Yazılım Geliştirme Kiti (SDK) adı verilen ve Unity oyun motoru için geliştirilen yeni çalışma, geliştiricilerin, oyun deneyimleri ve eğlence formatları oluşturmaları için araçların erişimine izin veriyor. İçerik oluşturmaya yeni bir yaklaşım sağlayan bu yeni medya kategorisi, uzay maceralarından gişe rekorları kıran filmlere ve tarihi şehir turlarına kadar birçok farklı alanda kullanılabiliyor.
Audi yeni eğlence formatını ilk olarak Salzburg Festivali’nde kullandı. Festival katılımcıları, Audi e-tron’ un arka koltuğunda, festivalin düzenlediği şehirde sanal bir tur ve festivalin geçmişinden tarihi sahneleri izleme fırsatı buldular. İlk olarak Las Vegas’taki CES 2019’da tanıtılan holoride, Disney ile işbirliği içinde, Marvel’in Galaksinin Koruyucuları’ndan Rocket Raccoon karakterine dayanan araç içi, aksiyon dolu bir VR oyun da geliştirdi.
Bu yazdın en pahalı bileti 79.045 TL’ydi
Sonbaharın kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladığı şu günlerde Enuygun, yaz sonu değerlendirme araştırmasını açıkladı. Bu yaz en çok tercih edilen tatil bölgeleri Antalya, Muğla ve İzmir olurken bu illeri Aydın ve Balıkesir takip etti. Araştırmaya göre ortalama 2,5 gün tatil yapılırken, bu yaz 1988-1995 yılları arasında doğan kişilerin daha çok seyahat ettiği ve bu kişiler arasında da erkeklerin öne çıktığı görüldü.
Enuygun’un yaptığı yaz analizine göre, bu yaz uçak biletinde ortalama sepet fiyatı 727 TL, otobüs biletinde ise 288 TL oldu. Bu yazın en pahalı uçak bileti ise 79.045 TL (tek kişi) ile İstanbul-Guangzhou Baiyun uçuşuna aitti. Analiz, 2021 yazında en ucuz uçak biletinin 80 TL, en ucuz otobüs biletinin ise 10 TL olduğunu ortaya koydu. Bu yıl yurt dışı uçuşlarının geçen yıla göre tüm satışlara oranla iki kat arttığına dikkat çeken yaz analizi, en çok tercih edilen destinasyonların ise Azerbaycan, Özbekistan, Ukrayna ve Sırbistan olduğunu gösterdi.
İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Adana, Trabzon, Bodrum, oldu. 1 Temmuz – 1 Eylül arası en çok otobüs bileti sırasıyla İstanbul, İzmir, Antalya, Adana, Mersin için satıldı. Bu illeri Kayseri, Muğla, Bursa, Hatay ve Gaziantep takip etti.
Instagram algoritmasını yeniliyor!
Bilindiği üzere; Instagram, paylaşımların görüntülenmesi konusunda Facebook’un algoritmasını kullanıyordu. Yani kullanıcının belli bir hesapla ne kadar etkileşimde olduğu ya da paylaşımların genel olarak popülerliği gibi birçok etken barındıran bu algoritma, bazı paylaşımların gözden kaçmasına neden olabiliyordu.
Bu durumun önüne geçmek isteye Instagram, Twitter’dan aşina olduğumuz “favoriler” özelliğini test etmeye başladı. Kullanıcılar favorilerine eklediği kişilerin gönderilerini, diğer içeriklerden önce görecek. Bu sayede özellikle görmek istedikleri paylaşımları da kaçırmamış olacak.
Kullanıcıların oluşturacağı “favori” listesi gizli olacağından dışarıdan herhangi biri bu listeyi görüntüleyemeyecek. Bununla birlikte favorilere eklediğiniz veya çıkardığınız hesaplara bildirim gönderilmeyecek.
Alışverişte “intikam” zamanı
Karantina günlerinden bunalan tüketici sokağa adım attı ve bir pazarlama teorisi olan “intikam alışverişi” için de test zamanı geldi! Marketing Türkiye adına Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği çalışma intikam alışverişinin bir teori olmaktan çıkıp tüketici davranışlarına yansıdığını çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor.
Normalleşme en çok tekstil sektörüne yaramış görünüyor. Her 3 kişiden 2’sinin kendisini ödüllendirmek için yaptığı alışverişler arasında tekstil ürünlerine rağbetin hayli yüksek olduğu dikkat çekiyor. Öyle ki intikam alışverişi yaptığını belirten katılımcıların yüzde 77’si tekstil kategorisinden en az bir ürün alarak kendini ödüllendirdiğini belirtirken ikinci sırada yüzde 37 ile yeniden başlaması heyecanla beklenen sosyal aktiviteler yer alıyor.
Pandemi döneminde mevcut kısıtlamalarla birlikte en çok özlenenler arasında kültürel etkinlikler de yer alıyordu. Katılımcıların normalleşme sürecinde pandemi dönemi öncesine nazaran kültürel etkinliklere katılım oranları sorulduğunda her 2 kişiden 1’i daha az katılıyor olduğunu ifade ediyor. Geçmişteki katılım alışkanlıklarını sergileyenlerin oranı yüzde 39 olurken yaklaşık her 10 kişiden 1’i daha çok etkinliğe katıldığını söylüyor. Normalleşme sürecinde öne çıkan kültürel etkinliklere baktığımızdaysa ilk sırayı yüzde 20 ile konserler alıyor. Araştırmaya daha detaylı göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #12Eylül |
2 | Kenan Evren |
3 | Unutmak Tükenmektir |
4 | Necip |
5 | AdanaEmniyetinde İşkence |
6 | Sivasspor |
7 | Haaland |
8 | #FenerinMaçıVar |
9 | Mustafa Pehlivanoğlu |
10 | Sibel Can |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | ATV yayın akışı! |
2 | 12 Eylül |
3 | Uzak Şehrin Masalı |
4 | Göztepe – Başakşehir |
5 | Monaco |
6 | Emma Raducanu |
7 | Spor Toto |
8 | RİZESPOR – HATAYSPOR |
9 | Benfica |
10 | Deniz Baykal |