TOGG patent davasını kaybetti – Son 24 saatin gündemi
TOGG patent davasını kaybetti
Cumhuriyet’in haberine göre 16 Temmuz 2018’de “togg.com.tr” alan adını tescilleyen TOGG, uluslararası alanda kullanmak için “togg.com” alan adını da almak istedi. Ancak, bu alan adının, NameCheap’te kayıtlı Amerikalı George Gould’a ait olduğunun öğrenilmesiyle Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’ne (WIPO) başvuruldu.
28 Haziran 2018’de kurulan “Türkiye Otomobili Girişim Grubu (TOGG)” ve “TOGG TURKISH AUTOMOBILE INITIATIVE GROUP” adıyla iki ismi 8 Mart 2019’da, Türk Patent Kurumu’nun da 21 Ocak 2021’de “TOGG” kısaltmasını tescillediğini belirtti. Bununla birlikte, George Gould’un bu alan adını TOGG kurulmadan en az 5 yıl önce aldığı belirtildi. Bu sebeple TOGG davayı kaybetti. Yine de TOGG togg.com.tr’yi kullanmaya devam edecek.
TikTok, 14 yaşından küçük kullanıcılarına sınırlama getirdi!
TikTok, küçük yaşlı kullanıcıların uygulamaya girişini kısıtlama kararı aldı. Kitlesinin ciddi bir kısmı küçük yaştaki kullanıcılardan oluşan TikTok, içerdiği videolar ve içerisindeki düzenleyici sebebiyle büyük bir üne sahip. Nitekim platform oldukça kısa sürede sosyal medyadaki dengeleri değiştirmeyi başarmıştı. Ancak artık 14 yaşından küçüklerin uygulamaya girişi kısıtlanacak.
Yapılan açıklamaya göre “kimliği doğrulanmış 14 yaşın altındaki” kullanıcılar yalnızca 06:00 ile 22:00 saatleri arasında uygulamayı sadece 40 dakika kullanabilecek.
Yüz yüze eğitim dizüstü bilgisayar satışlarını yüzde 40 artırdı
İlköğretimden üniversitelere kadar tüm okulların açılmasıyla okul alışverişleri de hızlandı. Eğitimin pandemi sürecinde dijital olarak yürütülmesi ile hayatımızda temel ihtiyaç olarak yer edinen teknolojik ürünlerin satışları, yüz yüze eğitim başlamasına rağmen hız kesmedi.
MediaMarkt, mağazalarında ve web sitesinde gerçekleştirdiği kampanyalar ile eylülün ilk haftasında, bir önceki haftaya oranla tablet satışında yüzde 20, dizüstü bilgisayar satışlarında ise yüzde 40’lık bir artış elde etti. Velilerin online kanalda en fazla arama yaptığı ürün olan akıllı saatlerde yüzde 25, çocuk saatlerinde ise 4 katlık bir artış gerçekleşti. Bu artış oranı akıllı telefonlarda yüzde 10, projeksiyon cihazlarında ise yüzde 50 olarak seyretti.
Obezite felaketi büyüyor: Çocuklar pandemide daha fazla kilo aldı
Pandeminin COVID-19 virüsü yanı sıra diğer tehlikelerinden birisi de, her yıl zaten azalan hareket süresini, değişen çalışma biçimleri sebebiyle daha azaltması oldu. COVID-19’a yönelik önlemler alınsa da, obezite sorunu da ilerleyen dönemlerde karşımıza önemli bir problem olarak çıkacak gibi görünüyor.
CDC ekibinin, pandemi öncesinde ve sırasında 2 ila 19 yaş arasındaki 432.302 ABD’li çocukta vücut kitle endeksi (BMI) değişikliklerini karşılaştırmak için bir tıbbi kayıt veritabanı kullanarak rapor hazırladı. Rapora göre, düşük kilolu çocuklar hariç, çalışmadaki tüm çocukların pandemi sırasında BMI değişim oranlarında önemli artışlar yaşandığı tespit edildi. CDC’nin nüfus sağlığı ekibinde epidemiyolog olan Samantha Lange, “Okul öncesi ve okul çağındaki çocuklar, özellikle de obezitesi olanlar, BMI’da ergenlere göre daha büyük pandemi ile ilişkili artışlara sahipti” açıklamasında bulundu.
Türkiye’de ise, TBMM Obezite ile Mücadele Yöntemleri ve Önlemleri Komisyonu’nun hazırladığı raporda, ülkemizde her 3 kişiden 1’inin obez olduğu belirtilerek ve bu sorunda teknolojinin rolüne dikkat çekilerek, “Akıllı cep telefonları, televizyon, bilgisayar, tablet, asansörler, arabalar, uzaktan kumandalar gibi yaşamımıza girmiş ve hareket süremiz kısalmıştır. Hayatı kolaylaştıran bu faktörler fiziksel aktivitenin azalmasına neden olmuştur” sözlerine yer verilmişti.
Havacılıkta yolcu deneyimi sil baştan!
Hem uluslararası hem de şehirler arası yolculukların askıya alındığı günlerle birlikte havacılık sektörü de kendini kaçınılmaz bir krizin içerisinde buldu. Öyle ki Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)’nün yayınladığı verilere göre 2020 yılında, uluslararası yolcu trafiği yüzde 60 oranında düşüş ile 2003 yılı seviyelerine inmişti.
Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü’nün verilerine göre pandemi nedeniyle 2020’de havacılık sektörü, bugüne kadarki en kötü yılını yaşadı. Sektör Avrupa’da geçen yıl 56,2 milyar euro maddi kayba uğradı. 6 milyondan fazla uçuş iptal edildi ve 190 bin havacılık çalışanı işinden oldu…
Kontrollü normalleşme döneminin ardından yeniden kapılarını yolculara açan havayolu sektöründe artık herkes için yeni bir deneyim dönemi başladı. HES kodundan sosyal mesafe kurallarına, havaalanında geçirilen sürelerin uzamasından yolculuk esnasındaki servislerin kısıtlanmasına artık tam anlamıyla yeni bir dönem yaşanıyor havayolu ulaşımında… Bu yeni dönemde ise tüketicilerin geçmişte de en çok önemsediği konu başlığı olan “güven” elbette hâlâ kritik bir noktada duruyor. Ancak güven tanımının içerisine sağlıklı ve bulaş riskinin en aza indirgendiği bir deneyim eklenince markalar arasındaki en önemli farklılaşma noktasının da bu tanım üzerinden şekilleneceğine şüphe kalmıyor. Dönemin belki de en çok öne çıkan trendlerinden biri olan dijital dönüşüm ise sektörün üzerine en çok eğilmesi gereken meselelerden. Zira dijital kanallarda yapılan iletişim çalışmaları, daha temassız bir deneyim ve havaalanlarında geçirilen sürelere eşlik edebilecek dijital hizmetler tüketici beklentilerinin büyük kısmını kapsıyor… Haberi daha detaylı okumak için TIKLAYIN.
Pazarlamanın makro trendi: Keşif ticareti
Pandemi dolayısıyla evde vakit geçirmek bir zorunluluk haline gelince, tüm ihtiyaçlar için çevrimiçi alışverişe koşmak bir alışkanlık oldu. Geçtiğimiz 1,5 sene içerisinde alışveriş alışkanlıklarında köklü değişimler yaşandı; çevrimiçi alışverişin iş hacmi tahmin edilenden çok daha fazla büyüdü. Pandeminin yol açtığı koşullar e-ticaret faaliyetlerinde ortalama beş yıllık bir ivmelenmeye neden oldu. Üstelik gidişata bakıldığında, salgın süresince değişen satın alma alışkanlıkları ve eğilimlerin eskiye dönmeyeceği; aksine salgın sonrası da devam edeceği öngörülüyor.
Bu dönemde yaşanan en büyük değişimlerden biri ise tüketicilerin artık ürün ve hizmetler tarafından bulunmak istemesi oldu. Diğer bir deyişle, markaların artık satın alma ihtiyacında olan tüketicinin gelmesini beklemeden, doğru zamanda ve doğru yerde tüketicinin karşısına çıkması gerekiyor.
İşte, “keşif ticareti” kavramı da tam olarak bu noktada hayatımıza giriyor. Dijital çağda markalar için bir reform niteliği taşıyan keşif ticareti, kuralları değiştirip yeni stratejiler üretmeyi zorunlu kılıyor. Bu yeni kavram, tüketicilerin ürünleri bulması yerine, ürünlerin tüketicileri bulmasını hedefliyor. Haberi daha detaylı okumak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #GazilerGünü |
2 | #starbucksBoykot |
3 | #pazar |
4 | #ales2021 |
5 | Kerhanede YaşananRezalet |
6 | #AllahÖmrüneÖmürKatsın |
7 | Atatürk Anıtı |
8 | Ali Şansalan |
9 | Yixing |
10 | jisung |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Atalanta |
2 | Merih Demiral |
3 | Gs |
4 | GS |
5 | Galatasaray |
6 | Manchester United |
7 | GS maçı |
8 | Talisca |
9 | Uzak Şehrin Masalı |
10 | West Ham United Manchester United |