Instagram reklamları nasıl kullanılır?
Günümüzde sosyal medyanın kitlelere ulaşmadaki en önemli kanallardan biri olduğu aşikar. Sadece bu da değil bu mecralar algoritmaları ve topladıkları veriler sayesinde dünyanın her yerindeki tüketicilere erişim ve onları çok özel parametrelere göre hedefleme imkanı sunuyor. Bu noktada kullanıcı sayısını 4 milyon artırarak 50 milyon üyeye ulaşan ve hatta YouTube’un tahtını sallamaya başlayan Instagram elbette işletmelerin merceğinde… Gelin reklamlar nasıl ve neye göre konumlandırılır yakından bakalım…
Burada öne çıkan en kritik nokta doğru reklam modelini belirlemek ve içerikleri hedef kitleye uyarlamak.
Instagram’da reklam modeli olarak dört farklı seçeneğiniz var: Fotoğraf, video, mağaza ve içerik üreticiler… Fotoğraf modelinde sevdiğiniz fotoğrafları geliştirerek akışta öne çıkmak için Instagram’ın düzenleme araçlarını kullanabilir, video modeliyle Instagram akışı, Hikayeler ve IGTV’deki göz alıcı video formatları ile hedef kitlenizin dikkatini çekerek hikayenizi paylaşabilirsiniz. Mağaza modeli hedef kitlenize doğrudan Instagram mağazanızdaki ürünlerinizi keşfetmeleri, incelemeleri ve satın almaları için ilham verir. İçerik üreticileri modeli ise tüketicinin güvendiği Instagram içerik üreticileriyle yani influencer’larla yapılan iş birlikleri sonucu marka ve tüketicinin yakınlaşmasını sağlar. Kullanıcıları olumsuz etkilememesi için Instagram reklamlarının algoritmasında çok sayıda hedefleme ve seçenekleri mevcut ve herhangi birine karar vermeden önce marka amacını net bir şekilde belirlemiş olmanız gerekiyor.
Hedef kitleyi doğru belirleme
Belki de reklam verme işlemlerinin en kritiği doğru hedef kitleyi belirleme… Aksi takdirde reklamdan istediğiniz performansı almanız mümkün olmayacaktır. Doğru hedefleme için işletme hesabınıza bağlı çalışan Facebook Reklam Yöneticisi üzerinde bulunan hedeflemele ayarları üzerinde denemeler ve testler yapabilirsiniz. Kaydedilmiş kitleler, özel hedef kitle, benzer hedef kitle gibi farklı ayarlar üzerinde çalışmalar ve testler yaparak, reklamların doğru kitlelere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
İlgi çekici görseller bulun
Tamamen görsellik üzerine kurulu bir platform olan Instagram’da reklamlarınızla dikkat çekebilmek adına görsel seçimini titizlikle yapmalısınız. Zira başka platformlarda dikkat çeken beyaz zemin üzerindeki standart görseller burada işe yaramayacaktır.
Fotoğrafların yanı sıra video kullanımlarında da ilgi çekici videolara yer vermeniz, reklamlarınızın erişimini ve etkileşimini artıracaktır. Etkileşim oranlarının artması, reklamın ilgi gördüğüne işaret edeceği için erişimleriniz de artacaktır. Kendi ürün fotoğraflarınızı ev videolarınızı çekebileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de ihtiyacınıza uygun görselleri kolaylıkla bulabilirsiniz.
Instagram reklamlarında doğru görsel ve video ölçüleri neler?
Instagram yatay reklamlarda görsel ölçüleri
Eğer yatay formatta bir reklam kullanmak istiyorsanız aşağıdaki bilgileri referans alabilirsiniz.
- Görsel ölçüleri: 1200 x 628 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 1.9:1
- Görsel formatları: JPG veya PNG
- Maksimum dosya boyutu: 30 MB
- Görsel altına yazılacak açıklama metni uzunluğu: 2200 karakter. Tavsiye edilen: 125
Instagram kare reklamlarda görsel ölçüleri
Instagram’ın şuanda kullanılan en popüler görsel ölçüsü kare reklamlar… Özellikle ürün tanıtım reklamlarında ürünün mobil cihazlarda bu ölçülerde çok daha belirgin göründüğünü belirtmeliyiz. Referans alabileceğiniz bilgiler ise şu şekilde:
- Görsel ölçüleri: 1080 x 1080 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
- Görsel formatları: JPG veya PNG
- Maksimum dosya boyutu: 30 MB
- Görsel altına yazılacak açıklama metni uzunluğu: 2200 karakter. Tavsiye edilen: 125
Instagram dikey reklamlarda görsel ölçüleri
Dikey reklamlar akışta diğer açıklanan tüm reklamlardan daha fazla alan kaplar. Bu sebeple etkileyici görsel seçimi çok önemlidir.
- Görsel ölçüleri: minimum 600 x 750 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 4:5
Instagram hikaye reklam görsel boyutları
Instagram hikayeler oldukça popüler. Hatta bazı insanlar için akışın yerini çoktan aldı bile. Eğer hikaye reklamı oluşturmak istiyorsanız şu bilgileri referans alabilirsiniz:
- Görsel ölçüleri: 1080 x 1920 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 9:16
- Görsel formatları: JPG veya PNG
- Maksimum dosya boyutu: 30 MB
Instagram yatay reklam video ölçüleri
- Video ölçüleri: minimum 600 x 315 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 1.9:1
- Video formatları: MP4 veya MOV
- Maksimum dosya boyutu: 4 GB
- Maksimum video uzunluğu: 60 saniye
- Maksimum saniye başına kare (fps): 30 fps
- Video altına yazılacak açıklama metni uzunluğu: 2200 karakter. Tavsiye edilen: 125
Instagram kare reklam video ölçüleri
- Video ölçüleri: minimum 600 x 600 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 1:1
Instagram dikey reklam video ölçüleri
- Video ölçüleri: minimum 600 x 750 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 4:5
Instagram hikaye reklam video ölçüleri
- Video ölçüleri: minimum 1080 x 1920 piksel
- Tavsiye edilen görsel oranı: 9:16
- Video formatları: MP4 veya MOV
- Maksimum dosya boyutu: 4 GB
- Maksimum video uzunluğu: 15 – 30 saniye
- Maksimum saniye başına kare (fps): 30 fps
- Minimum çözünürlük: 720p
Instagram reklam maliyetlerinizi nasıl kontrol edersiniz?
Reklam bütçesini artırmak erişeceğiniz hedef kitleyi de büyütür. Fakat bütçenizi dikkatli kullanmalısınız. Reklam vermeden önce birkaç farklı test yaparak sizin için en etkili reklam modelini ve içerik formatını bulabilirsiniz.
Bütçe ayarlarınızı yaparken de günlük olarak harcanacak bir tutar belirleyebileceğiniz gibi reklam kampanyası için belli bir zaman aralığı seçerek, bu zaman aralığı içerisinde kullanılacak toplam bütçeyi de girebilirsiniz. Günlük reklam bütçesi girdiğinizde reklam kampanyalarınızı yakından takip etmelisiniz. Reklam iyi sonuç vermediğinde reklamı durdurmalı ya da kampanya bitişinde reklamı sonlandırmalısınız. Aksi takdirde siz reklamı durdurmadığınız sürece reklam gösterilmeye ve bütçenizi harcamaya devam edecektir.
İlk etapta toplam bir bütçe ile ilerlemek, test ve öğrenme aşamasında sizin için daha iyi olabilir; çünkü iş yoğunluğu nedeniyle kampanyayı kontrol etmeseniz dahi, belirlediğiniz bütçe veya zaman bittiğinde reklam otomatik olarak durmuş olur ve ekstra bir para harcamazsınız. Aylık olarak ayırdığınız reklam bütçesini de tek bir kampanyaya harcamak yerine, farklı reklamlara da yatırarak, farklı hedeflemelerle farklı kitlelere yönelik erişimler sağlayabilirsiniz.
Instagram yatay reklamlarda görsel ölçüleri nedir?
1200 x 628 piksel
Instagram kare reklamlarda görsel ölçüleri nedir?
1080 x 1080 piksel
Instagram dikey reklamlarda görsel ölçüleri nedir?
Minimum 600 x 750 piksel
Instagram hikaye reklam görsel boyutu nedir?
1080 x 1920 piksel
Instagram yatay reklam video ölçüleri nedir?
Minimum 600 x 315 piksel
Instagram kare reklam video ölçüleri nedir?
Minimum 600 x 600 piksel
Instagram dikey reklam video ölçüleri nedir?
Minimum 600 x 750 piksel
Instagram hikaye reklam video ölçüleri nedir?
Minimum 1080 x 1920 piksel
Kaynak: İdeasoft