Instagram’da işletme hesabı nasıl açılır?
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından birisi olan Instagram, her geçen gün bireysel kullanıcı sayısını arttırdığı gibi, işletmelere sunduğu avantajlarla profesyonel kullanıcı sayısını da artırmaya devam ediyor. Etkileşim alanının hem yerel hem de küresel olarak sınırsız olduğu platform önce “e-ticaretin” ardından da “sosyal alışverişin” yakaladığı ivmeyle işletmeler için neredeyse olmazsa olmaz bir noktada konumlanıyor. Bu nedenle biz de “Instagram işletme hesabı nasıl açılır?” sorusundan referansla platformun sağladığı imkanları en iyi şekilde kullanabileceğiniz bir rehber hazırladık…
Yeni iş fikirleri olan ve bu fikri çok daha geniş kitlelere duyuracak şekilde hayata geçirmek isteyenler için önerilen ilk adımlardan biri Instagram işletme hesabı açmaları oluyor. Platformun ürün tanıtımından ürün satışlarına dek tüm süreç için sunduğu kolaylıklar ve sosyal alışverişin yakalamış olduğu yükseliş göz önüne alındığında bu önerinin oldukça yerinde olduğu da aşikar. Siz de bu kadar geniş bir hedef kitleye ulaşabilmek ve kimlerin sizi fark ettiğini görebilmek için Instagram işletme hesabı açabilir ve platformu çok daha profesyonel bir şekilde kullanabilirsiniz. Üstelik platformun kullanıcıların işletme hesabı açabilmeleri için hiçbir ücret talep etmediğini, hesabınızı dilediğiniz zaman yeniden bireysel hesaba dönüştürebileceğinizi de hatırlatalım…
Öne çıkma fırsatı yakalayın!
Instagram işletme hesabı kullanıyor olmanın en önemli avantajı ise reklamlar. Instagram üzerinden bir gönderiyi reklam ile öne çıkarabilme yetkisi yalnızca işletme hesaplarında bulunuyor. Bu nedenle ürün, hizmet ve içeriklerinizi Instagram reklamları üzerinden farklı hedef kitlelerine ulaştırmak istiyorsanız Instagram işletme hesabı açmalı ve istatistiklerinizi doğru bir şekilde takip ederek güçlü reklamlar oluşturmalısınız.
Instagram işletme hesabı nasıl açılır?
İşletmeniz adına bir Instagram profili oluşturabilir ya da hali hazırda kullandığınız bir profili birazdan anlatacağımız adımları takip ederek işletme hesabına ücretsiz bir şekilde dönüştürebilirsiniz….
Adım 1: Profilinize girerek ayarlar simgesine dokunun
Bir Instagram hesabı açtıktan ya da hesap bilgilerinizle giriş yaptıktan sonra ekranın altındaki menüden profil sayfanızı açın. Profil sayfanızın sağ üst köşesinde yer alan alt alta üç çizgi butonuna dokunun. Açılan menüden Ayarlar seçeneğine dokunarak Instagram Ayarlar sayfanızı açın.
Adım 2: Hesap sayfanızı açın
Hesabınız ile ilgili aklınıza gelebilecek tüm değişiklikleri “Instagram Ayarlar” sayfası üzerinden gerçekleştirebilir ve tüm bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Ayarlar sayfanızı açtığınızda karşınıza gelen ekrandan Hesapseçeneğine dokunarak Instagram Hesap ayarları sayfanızı açın.
Adım 3: “Profesyonel Hesaba Geçiş Yap” seçeneğini işaretleyin
Instagram Hesap Ayarları sayfanızın en altında Profesyonel Hesaba Geçiş Yap seçeneği göreceksiniz. Bu seçeneğe dokunduğunuz zaman, Instagram tarafından hazırlanmış bilgilendirme metni karşınıza çıkacak. Dikkatli bir şekilde okuyun. Metni okudukça hem Instagram işletme hesabı ile neler yapabileceğinizi hem de dikkat etmeniz gereken noktaları öğrenebilirsiniz.
Adım 4: İşletmenize ilişkin detayları belirleyin
Profesyonel Hesaba Geçiş Yap seçeneği sonrasında karşınıza çıkan ekranda; hesabınızın kategorisini ve türünü belirleyebilir, hesabınızı bir Facebook sayfasına bağlayabilir, e-posta adresi ve telefon numarası gibi bilgilerinizi ekleyebilir ve dilediğiniz gibi hesabınızı özelleştirebilirsiniz.
Yapmış olduğunuz tüm değişiklikler kaydedildikten sonra Instagram işletme hesabınızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Dilerseniz bu hesabı yeniden bireysel hesaba dönüştürmek için yukarıdaki adımları izleyebilirsiniz. Bireysel hesaba yeniden geçiş yaptıktan sonra işletme hesabınıza ilişkin tüm istatistikleri kaybedeceğinizi hatırlatmakta fayda var…
İşletme Hesabı ne gibi farklılıklar sunar?
- İşletme hesabınızda reklam oluşturup, reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz ancak normal profilinizde reklam oluşturamazsınız.
- İşletme hesabı “iletişime geç” butonuyla kullanıcıların sizlere ulaşmasını sağlar.
- İşletme hesabınızda “yol tarifi” özelliğiyle potansiyel müşterilerinizin haritadan size kolaylıkla ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
- Veri bugün bir işletme için vazgeçilmezler arasında. İşletme hesabınızda istatistiksel verilere ulaşabilir stratejilerinizi bu veriler üzerinden şekillendirebilirsiniz…
Dijital vitrinde yerinizi alın!
Türkiye’de son 4 yılda kullanıcı sayısını 4 kattan fazla artıran Instagram’ın ülkemizdeki kullanıcı sayısı We are Social verilerine göre 50 Milyona ulaşmış durumda. Paym.es verilerine göreyse; mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da sadece 50 milyon içerik #Sale etiketinin altında satılmayı bekliyor… İşletmeler bugün dijital vitrinlerde ürünlerini ve hizmetlerini sınırlar olmadan tanıtırken kolay alışveriş çözümleriyle de sosyal platformlar üzerinden tüketicilere ulaşabiliyor. Instagram ise tüm bu sosyal medya platformları arasında ise gerek görselliğiyle daha ön plana çıkması gerekse influencer pazarlamanın gücü ile en çok öne çıkan platform konumunda…
Siz de yukarıda bahsettiğimiz adımları takip ederek Instagram’ın dijital vitrininde işletme hesabınızla birlikte yerinizi alabilir hedef kitlenize çok daha kolay bir biçimde ulaşabilirsiniz.