Reklam ajansları çevre örgütlerinin hedefinde: Suça ortak olmayın!
Brandalism’in İngiltere’de gerçekleştirdiği ve Ogilvy, MediaCom, VCCP gibi önde gelen reklam ajanslarını “iklim krizini körüklediği” gerekçesiyle hedef aldığı kampanya pazarlama sektöründe yeni bir dönemin de habercisi…
İkim krizi ve sürdürülebilirlik konusunda markaların sorumlulukları her yerde konuşulup tartışılırken bu kez gözler reklam sektörüne çevrildi. Avrupa genelinde bir reklam karşıtı iklim örgütüyle güçlerini birleştiren Brandalism, yeni kampanyasında reklam ajanslarını iklim krizini kolaylaştırmakla suçladı. Örgüt, 20 kasaba ve şehirdeki 100’den fazla reklam panosunu izinsiz olarak birbirinden vurucu afişlerle donattı.
Reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleri adına gerçekleştirdiği “yeşil yıkama” çalışmalarını eleştirmek adına başlatılan 4 günlük kampanya ilgi odağı oldu. Çalışmada pek çok büyük reklam ajansı yüksek karbon ürettikleri iddia edilen Shell, bp, Jaguar Land Rover ve British Airways gibi markalar için “yeşil yıkama” yapmakla suçlanıyor.
“Sürdürülebilirlik ‘zaten biliyoruz mezarlığına’ terk edildi” yazımızı okumak için tıklayın.
Çevre örgütleri reklam ajanslarına karşı birleşti
Brandalism daha önce de dünyanın en büyük bankalarından biri olan Barclays’i hedef almıştı. Euronews haberine göre, Barclays, fosil yakıt firmalarına ve yağmur ormanlarının katledilmesiyle ilişkilendirilen birtakım firmalara yatırım yapmasıyla Brandalism’in hedefi haline gelmişti.
Brandalism’in iş birliği yaptığı “Ban Fossil Fuel Advertising and Sponsorships” (Fosil Yakıt Reklam ve Sponsorluklarını Yasaklayın) girişimi ise iklim krizinin önünü açan ürünlerin reklamlarının yapılmaması gerektiğini savunuyor. Girişim, fosil yakıtla çalışan araçların, havayollarının ve bizzat fosil yakıt şirketlerinin -Amsterdam’da olduğu gibi- reklam ve sponsorluklarının yasaklanması için çabalıyor. İngiltere’de Liverpool, Norwich ve North Somerset konseylerinin tümü benzer önlemleri uygulamak için önerileri kabul etti.
Girişimin bir parçası olan Adfree Cities’den Robbie Gillett, kampanyalarıyla ilgili açıklama yaparak, “Reklam endüstrisi, iklim krizindeki rolü nedeniyle çok uzun süredir incelemeden kaçıyor. İster yüksek karbonlu ürünleri pazarlamak için yaratıcı yollara başvurmak olsun, ister büyük petrol şirketleri için yanıltıcı yeşil yıkama çalışmaları sağlamak olsun, isterse kamusal alanlarımızı enerji harcayan reklam ekranlarıyla doldurmak olsun, çevreyi kirleten PR büyüsünün sona ermesi gerekiyor” dedi.
Kaynak: The Drum
“Sürdürülebilirliğin liderleri” yazımızı okumak için tıklayın!