Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı – Son 24 saatin gündemi
Tüketici dijitalde ikinci şansı vermiyor
Ipsos tarafından Türkiye’deki 5 bin kişilik katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 94’ü son bir yılda en az bir kez online alışveriş yaptı. Hızlı tüketim ürünlerinde bu oran yaklaşık yaklaşık 70’i buldu. Bir sepete ortalama 186 TL ödendi.
Cisco AppDynamics, pandeminin başlangıcından bu yana tüketicinin dijital hizmetlere olan güveninin arttığını ortaya koyan bir rapor yayımladı. Dünya çapına 13 binden fazla tüketicinin dijital davranışlarını inceleyen araştırmada tüketicilerin artık dijitaldeki kötü alışveriş deneyimine ikinci bir şans vermediği belirtiliyor. Tüketicilerin yüzde 72’sinin ise dijitalleşmeye yatırım yaparak hizmet kalitesini artıran markalara bağlılığının arttığı vurgulanıyor.
Tüketicinin pandemiyle birlikte dijitalleşen markaları tercih ettiğine değinen dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Tüketicilerin yüzde 76’sının şirketlerin dijitalleşmesi konusundaki beklentisi 2020’nin başından bu yana arttı. Dijitaldeki müşteriyle kurulacak doğru ve etkili iletişim, hedef kitleyi büyütecek ve karlılık oranını artıracak en kritik basamaklardan biri” açıklamasında bulundu.
Elon Musk, Jeff Bezos’u tiye aldı
Dünyanın en zengin iki insanı Elon Musk ve Jeff Bezos arasındaki rekabet durulmuyor. Forbes’in milyarder listesini güncelleyerek Musk’a birinci sırada yer vermesi Twitter’da eğlenceli diyalogların oluşmasına neden oldu.
Jeff Bezos; ““Bugün, Amazon dünyanın en başarılı şirketlerinden biri ve birbirinden tamamen farklı iki sektörde devrim yarattı” şeklinde bir tweet attı. Elon Musk’ın konuya dahil olması uzun sürmedi.
Musk, Bezos’a ikincilik madalyası emojisi ile tepki verdi.
Tüketiciler daha pahalı gıda fiyatlarına karşı hazırlıklı olmalı
Kraft Heinz’ın CEO’su Miguel Patricio, BBC’ye yaptığı açıklamada, hammadde zincirindeki sıkıntılar dolayısıyla gıda endüstrisinde fiyatların artacağını dile getirdi. Patricio’ya göre, pandemi dolayısıyla birçok ülkede bitkisel yağlardan soya fasulyesine kadar gıda sektöründe pek çok hammaddenin akışında sorun yaşanması üretim maliyetlerini artırdı. Bu krizden etkilenen Heinz da dünya çapında fiyatlarını artırdı. Ancak, Patricio’nun asıl tüketicileri uyardığı konu ise, fiyatların genel olarak ilerleyen zamanlarda daha çok artması ihtimali.
Patricio, “ABD’de lojistik maliyetler de önemli ölçüde arttı ve ekonominin belirli alanlarında işgücü sıkıntısı yaşanıyor.” Ayrıca, artan dünya nüfusuna karşılık tarım yapılan arazilerin aynı kaldığını belirten CEO, üretim konusunda gelecekte teknolojiye çok iş düşeceğini belirtiyor.
Reklam ajansları çevre örgütlerinin hedefinde: Suça ortak olmayın!
Brandalism’in İngiltere’de gerçekleştirdiği ve Ogilvy, MediaCom, VCCP gibi önde gelen reklam ajanslarını “iklim krizini körüklediği” gerekçesiyle hedef aldığı kampanya pazarlama sektöründe yeni bir dönemin de habercisi…
İkim krizi ve sürdürülebilirlik konusunda markaların sorumlulukları her yerde konuşulup tartışılırken bu kez gözler reklam sektörüne çevrildi. Avrupa genelinde bir reklam karşıtı iklim örgütüyle güçlerini birleştiren Brandalism, yeni kampanyasında reklam ajanslarını iklim krizini kolaylaştırmakla suçladı. Örgüt, 20 kasaba ve şehirdeki 100’den fazla reklam panosunu izinsiz olarak birbirinden vurucu afişlerle donattı.
Reklam endüstrisinin fosil yakıt şirketleri adına gerçekleştirdiği “yeşil yıkama” çalışmalarını eleştirmek adına başlatılan 4 günlük kampanya ilgi odağı oldu. Çalışmada pek çok büyük reklam ajansı yüksek karbon ürettikleri iddia edilen Shell, bp, Jaguar Land Rover ve British Airways gibi markalar için “yeşil yıkama” yapmakla suçlanıyor.
Yapay zeka algısında “Hollywood” etkisi!
Yapay zeka teknolojileri tüm dünyada büyük bir ivmeyle gelişmeye ve hayatı dönüştürmeye devam ederken onu nasıl algıladığımız, hayatlarımıza nasıl entegre ettiğimiz ve gelecekte nasıl kullanacağımız; çağı yakalayabilme ve geleceği tasarlayabilmekte kilit rol oynuyor. Kavramın büyüklüğünden ve geleceği şekillendireceğinden elbette profesyonellerin tek bir şüphesi bile yok. Peki ya toplumumuz yapay zekayı nasıl algılıyor? Bu noktada ne gibi endişeleri var? Hangi meslek gruplarının nasıl etkileneceğini düşünüyor? Kısacası, “Yapay zeka ve Türkiye toplumu arasında nasıl bir ilişki var?” sorusuna yanıt veriyor Kuantum Araştırma’nın “Yapay Zeka Algı Araştırması”…
Araştırma kapsamında katılımcılara “Genel olarak yapay zekadan korkuyor musunuz?”, “Yapay zekadan ne derece korkuyorsunuz?” ve “Sizce yapay zekadan korkmanızın nedenleri ne olabilir?” olabilir soruları yöneltildi. Bu doğrultuda toplumun yüzde 78,1’i endişe duymadığını belirtirken yüzde 21,9’u yapay zekadan korktuğunu belirtiyor. Katılımcılar için yapay zekadan korkma nedenlerinin başında iş gücünde yapay zekanın baskın olması yer alıyor ve katılımcılar bu nedenle işlerini kaybedebileceklerinden endişe duyduklarını belirtiyor. Katılımcılara yapay zekadan en olumsuz etkilenecek meslekler sorulduğunda yüzde 21,8 ile doktorluk, 15,7 ile öğretmen/eğitimci/öğretim elemanı, yüzde 14,5 ile kolluk kuvvetleri ve 11,4 ile tercümanlar listede başı çekiyor. Bu mesleklerin öne çıkmasının ardındaysa, yapay zekanın bu mesleklerde istihdamı önemli ölçüde azaltacağı düşüncesi yer alıyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Fatih Doğan |
2 | Cihat Şahin |
3 | #TamerKaradağlınınYanındayım |
4 | AF VARSA OY VAR |
5 | #DünyaKızÇocuklarıGünü |
6 | Mehmet Doğan |
7 | Fırat Kalkanı |
8 | Suriye’nin Azez |
9 | Mekanları |
10 | #StudyodaFutbol |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Amedspor |
2 | Dolar |
3 | TRT1 CANLI |
4 | 11 Ekim ne Günü |
5 | Deniz Baysal |
6 | Dünya Kız Çocukları Günü |
7 | Şehit |
8 | Kabine Toplantısı |
9 | KABİNE TOPLANTISI NE ZAMAN |
10 | A101 |