Amerikalı Oreo’ya ÇAYKUR’dan sıcak karşılama
Oreo, Şubat ayı başında Türkiye organizasyonunu devreye aldığını, VivaKi Creative‘in hazırladığı #Oreo Türkiye’de kampanyasıyla Twitter‘da 8 tweet’le haber vermişti. Bu tweet’ler sonrası ise Türkiye’nin en önemli çay markalarından ÇAYKUR, Oreo‘yu Twitter’dan sıcak bir kampanyayla karşıladı.
Kamu İktisadi Teşebbüsü olan ÇAYKUR‘un Twitter’dan “Çay lav yu” diyen Oreo’ya “Çay lav yu tu” ile başlayan kampanyası üzerine çalışma bir anda sosyal medyanın gündemine oturdu. Ardından birçok marka da bu sıcak karşılamaya katkıda bulundu.
ÇAYKUR’un Twitter ve diğer sosyal platformlar üzerinden çarpıcı stratejiler ile gerçekleştirdiği çalışmalar; sadece diğer devlet kurumlarına değil, bu platformları kullanan tüm markalar için adeta bir ders niteliğindeydi.
Oreo’nun ilk tweet’i:
ÇAYKUR’un cevabı:
ÇAYKUR‘un sosyal medya ajansı Alafortanfoni‘den aldığımız verilere göre ÇAYKUR, Oreo‘ya “hoş geldin” dediği bu sıcak kampanyayla 323 bin 728 izlenme sayısına ulaştı. Ayrıca ÇAYKUR attığı tek bir tweet’le 39 bin 493 etkileşime ulaşmayı başardı. Marka bu çalışmasıyla 149 takipçi kazanıp, 861 favori ve 296 retweet aldı.