KFC ikonik kırmızı logosundan neden vazgeçti?
KFC Türkiye herkesin aşina olduğu ikonik kırmızı logosunu yeşil renge dönüştürdü. Peki neden? Gelin bu değişimin sebebini KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu’ndan sonuçlarını ise KFC Türkiye CMO’su Özkan Özyavuz’dan dinleyelim.
KFC Türkiye; sürdürülebilirlik yaklaşımı çerçevesinde 2021 Nisan ayında duyurduğu Orman Yönetim Konseyi’nin dünya çapındaki uygulaması olan Forest Stewardship Council (FSC) sertifikalı kâğıt ürünlerine geçiş sürecini, yenilenen ambalajların tüm restoranlarda yerini almasıyla tamamladı. “Kağıtları Farklı Cidden” mesajıyla desteklenen KFC Türkiye’nin geliştirdiği iletişim kampanyasında, markanın ikonik kırmızı logosu proje lansmanına özel limitli sayıda üretilen ambalajlarda geçici olarak yeşil renkle hayat buldu.
KFC Türkiye, FSC sertifikalı ürünlere geçişiyle birlikte restoranlarında kullandığı yıllık ortalama 950 ton kâğıdı, orman verimliliğini ve biyolojik çeşitliliği koruyan kontrollü kaynaklardan elde ederek, ekolojik süreçlere artı değer sağlayacak.
Gelecek nesillere daha yaşanabilir ve daha yeşil bir dünya bırakmak için yapılan çevreci yatırımların tamamını çok değerli bulduğunu belirten KFC Türkiye CEO’su Feliks Boynuinceoğlu konuyla ilgili açıklamasında; “KFC Türkiye ailesi olarak en değerli projelerimizden olan FSC sertifikalı ürünlere geçişimizi tamamlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Kapsamı ne olursa olsun atılan her çevre dostu adımın, birleşince büyük etkilere sebep olduğuna inanıyorum. Biz de “Kağıtları Farklı Cidden” söylemiyle yola çıkarak ikonikleşmiş kırmızı logomuzu proje için kısa süreliğine sınırlı sayıda üretilen yeşil tasarımlarımız ile değiştirerek yenilikçi vizyonumuzu, projeye olan inancımızı, cesaretimizi ortaya koyarak daha çok kişinin dikkatini çekmeyi, konunun geniş kitleler tarafından biliniyor ve destekleniyor olmasını hedefledik. FSC sertifikalı kâğıt ambalajlarımızla sektörümüze ilham vererek, Türkiye’ye özel bu anlamlı çalışmamızla örnek olacağımızı düşünüyorum” dedi.
Özkan Özyavuz, KFC Türkiye CMO’su
KFC Türkiye CMO’su Özkan Özyavuz ise bu değişikliği, “Gelecek nesillere daha yaşanabilir ve daha yeşil bir dünya bırakmak için yapılan çevreci yatırımlara katkıda bulunma amaçlı 2021 yılının başında bir adım attık. FSC sertifikalı ürünlere geçiş yolculuğumuzda temel hedefimiz; yenilikçi bakış açımızı ve projeye olan inancımızı daha fazla kişiye ulaştırmaktı. İletişim çalışmamızda farkındalık yaratmak adına cesur bir karar alarak, ikonik kırmızı logomuzu limitli sayıda üretilen kağıt ambalajlarımızda yeşil tasarımlarla değiştirdik. Bu anlamlı çalışma ile hızlı servis sektöründe global bir marka olarak sürdürülebilirlik konusuna katkıda bulunmanın mutluluğunu yaşıyoruz” şeklinde özetliyor.
“Kağıtları Farklı Cidden” iletişim projesiyle ilgili aldıkları geri bildirimlerin oldukça pozitif olduğunu belirteren Özyavuz sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Projemizin dikkat çektiğini gösteren çok olumlu geri dönüşler alıyoruz. Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir ikonik kırmızı logomuza aşina olan misafirlerimiz yeşil tasarımları gördüklerinde öncelikle merak ediyorlar. Projemizin detaylarını öğrendikten sonra da pozitif bir yaklaşımla konuyla ilgili bizi yüreklendiriyorlar. Olumlu yorumlar ve geri dönüşler aldıkça, farkındalık yaratma amaçlı ürettiğimiz yeşil ambalajları hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”