Golden Drum’dan Türkiye’ye 12 ödül
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Avrupa’nın en prestijli yaratıcılık festivallerinden Golden Drum’ın bu yılki kazananları açıklandı! Ödül kazananlar arasında Türkiye’den işler de yer aldı.
13-15 Ekim tarihleri arasında süren yaratıcılık festivali 27. Golden Drum, bugün yılın en yaratıcı işlerinin seçildiği ödül töreniyle sona erdi. Toplamda 271 başvurunun kısa listede yer aldığı yarışmada, çeşitli grup ve kategorilerde 46 Bronz, 41 Gümüş, 30 Altın ve 14 Grand Prix ödülü sahiplerine kavuştu.
Türk ajanslar bu yıl Golden Drum’dan toplamda 12 ödülle döndü. İşte ödül kazanan o işler:
- Havas Turkey, Birds Will Be Back, Reckitt-Finish Silver Drum C. OUT OF HOME (OOH) Home & Electronics
- Havas Turkey, Birds Will Be Back, Reckitt-Finish Silver Drum D. AUDIO Home & Electronics
- 4129Grey, Autism School on Minecraft – Tohum Autism Foundation Bronze award E. DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY Games
- HAPPY PEOPLE PEOPLE PROJECT İSTANBUL – Writing Amadeus, AMADEUS Bronze award A. INDUSTRY CRAFT (Brand Communication & Design, Outdoor, Print & Publishing, Package Design) Typography
- Havas Turkey, Greenpeace – Logo Pollution, Greenpeace Bronze award E. ACTIVATION Social Media Engagement
- Havas Turkey, Water Index, Reckitt-Finish Golden Drum D. INNOVATION CRAFT
- Havas Turkey, Water Index, Reckitt-Finish Silver Drum C. DIGITAL CRAFT Use of Creative Data & AI
- Havas Turkey, Water Index, Reckitt-Finish Silver Drum B. SOCIAL GOOD Profit Social Good
- Havas Turkey, Water Index, Reckitt-Finish Bronze award G. INNOVATION Communication and Media Innovation
- Havas Turkey, Water Index, Reckitt-Finish Silver Drum D. SUSTAINABLE BUSINESS SOLUTIONS Corporate sustainability (Data, Social, Environmental…)
- TBWA\Istanbul, Invisible Petitions, We Will Stop Femicide Platform Silver Drum B. SOCIAL GOOD Non-profit Social Good
- VMLY&R Istanbul, The Rainbow Hack, Change.org, Hayata Destek, Amnesty International, Greenpeace, ESHID, Mor Çatı Bronze award C. OUT OF HOME (OOH) Corporate advertising
Burger King, Golden Drum’a damga vurdu
Publicis Italy, bu yıl üst üste ikinci kez Agency of the Year ödülünü almayı başardı. Publicis de Network of the Year ödülünün sahibi olurken Independent Agency of the Year ödülü Rusya’dan Voskhod’un oldu.
Burger King ise marka olarak topladığı ödüllerle geceye damgasını vurdu. Fast food zinciri toplamda 2 Grand Prix, 6 Altın, 4 Gümüş ve 2 Bronz ödülün sahibi oldu. Markanın Moldy Whopper kampanyasının arkasındaki yazarlar Jorg Riommi, Eduardo Marques ve Bruno Bertelli, Creative Directors of the Year (Yılın Yaratıcı Yönetmenleri) seçildi.
Sosyal fayda için yapılan işler arasından ise ödül alan çalışma Terms Against Bullying oldu. White Rabbit Budapest tarafından, Universidade de Madeira için yapılan iş WhatsApp platformundaki maruz kalınabilecek olan zorbalıkları ortaya çıkarmak için geliştirilen bir uygulamayı içeriyor. Çalışma, Best of Social Good ödülünün kazananı oldu.
Geri dönüşümlü kupalar
Golden Drum geçtiğimiz yıl pandemi sebebiyle ara verdikten sonra bu yıl yeniden katılımcılarıyla buluştu. Üstelik yapılan açıklamalara göre bu yıl, etkinlik yüzde 25 daha fazla başvuru aldı.
Ödül kazananlar, çevre dostu malzemelerden – doğal ve geri dönüştürülmüş elementlerden – yapılan sürdürülebilir kupalarla zaferlerini kutladı. Ödül alan çalışmaların tamamını buradan görebilirsiniz.