Fast food devleri bisiklet yarışında – Son 24 saatin gündemi
Türkiye’de 3 üniversitenin personel ve öğrencilerine ait bilgiler satışa sunuldu
Geçtiğimiz günlerde bir hacker forum sitesinde üç üniversitenin personel ve öğrencilerine ait kişisel verilerin yayınlanması üzerine İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, siber saldırıya uğradıklarını açıkladı. Üniversite attığı bir SMS ile özür dileyerek gerekli işlemlerin başlatıldığını açıkladı. Paylaşılan bilgilere bakılırsa, sadece İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nden 3.900 personel ve 40 binden fazla öğrencinin telefon, adres, TC kimlik numarası, öğrenci numarası ve okul e-posta verileri satışa sunulmuş durumda. Bilgileri satışa sunan “MoreToCome” isimli kullanıcı ayrıca 2 üniversitenin daha personel ve öğrencilerine dair benzer verileri satışa sundu.
Fast food devleri bisiklet yarışında
Markalar müşterilerinin beklentilerini karşılayabilmek adına sürdürülebilirlik hedeflerini bir bir arttırıyor. Fast food devleri ise son günlerde daha çevreci teslimata odaklanmış durumda. Birkaç gün önce KFC Türkiye’nin Avrupa yakasının pilot bölgelerinde bisikletli teslimatın başlayacağını duyurmasının ardında bir adım da McDonald’s’tan geldi.
McDonald’s Türkiye CEO’su Oğuz Uçanlar bisikletli kurye uygulamasına başladıklarını LinkedIn üzerinden duyurdu. Uçanlar’ın McDonald’s Türkiye’nin ilk bisikletli kuryesi olan Rahime’ye selam vererek duyurduğu bu haber kimi sosyal medya kullanıcıları tarafından pozitif karşılanırken kimilerince eleştiri yağmuruna tutuldu.
Epic Games’ten Kripto Para ve NFT hamlesi!
Steam’in NFT ve kripto para alışverişine imkan tanıyan oyunlara izin vermeyeceğine dair açıklamasından saatler sonra açıklama yapan Epic Games CEO’su Tim Sweeney, Epic Games Store’un blokzincir teknolojisine sahip oyunlara açık olduğunu duyurdu.
Kripto varlık veya NFT alışverişi gerçekleştiren veya bunlara olanak sağlayan blokzincir tabanlı oyunlara izin vermeyeceğini söyleyen Steam’in hemen ardından açıklama yapan Epic Games CEO’su, Epic Games’in gerçekten de Steam’in sıkı bir rakibi haline geldiğini kanıtlayan ifadeler kullandı. Rakibinin aksine Epic Games’in blokzincir teknolojisine açık olduğunu duyuran Tim Sweeney’in açıklamalarının tamamı, şu şekilde oldu:
Epic Games Store ilgili yasalara uymaları, şartlarını belirlemeleri ve uygun bir mecra tarafından yaş derecelendirilmesi yapılması şartıyla blokzincir teknolojisini barındıran oyunları memnuniyetle karşılayacaktır. Epic Games kendi oyunlarında kripto teknolojiler kullanmasa da, finans ve teknoloji alanlarından inovatif fikirlere açığız.
Avrupa’daki her 5 kuş türünden 1’i yok olma tehlikesi altında
Kuşların tehlike kategorilerini belirleyen ve neden yok olduklarını ortaya koyan, Avrupa Kuşları Kırmızı Listesi güncellendi. Dünya Kuşları Koruma Kurumu, Avrupa genelinde 54 ülke ve bölgeden binlerce uzman ve gönüllünün desteğiyle detaylı bir rapor hazırladı. Kuzeyde Grönland, İzlanda ve Svalbard, güneyde Kanarya Adaları, Malta ve Kıbrıs, batıda Azorlar, doğuda Kafkasya ve Ural Dağları arasında kalan bölgede yaşayan 544 kuş türü için kırmızı liste kategorileri yeniden değerlendirildi. Bu rapor kapsamında her türün kırmızı liste kategorisi güncellendi ve nesillerinin tükenme riski değerlendirildi. Rapordaki veriler, ulusal ve uluslararası doğa politikaları ve yerelden koruma çalışmaları için önem taşıyor.
Raporun dikkat çektiği sonuçlar şöyle:
- Avrupa’daki kuşların yüzde 13’ü yani 71 kuş türü yok olma tehlikesi altında.
- Avrupa’daki her 3 kuştan 1’inin nüfusu son yüzyılda ciddi ölçüde yok oldu.
- Avrupa’daki her 5 kuştan 1’i yok olma tehlikesiyle karşı karşıya.
- Avrupa’da en hızlı yok olan grupların başında ördekler ve kıyı kuşları (yüzde 40), deniz kuşları (yüzde 30) ve yırtıcı kuşlar (yüzde 25) geliyor.
- Tarlakuşları, örümcekkuşları ve kiraz kuşları gibi açık habitatların yaygın türleri de hızla yok oluyor; ayrıca ördek ve kıyı kuşlarının sayıları da ciddi olarak azalıyor.
2020 yılında iflaslarda yüzde 15’lik bir artış bekleniyor
Sigortası şirketi Euler Hermes’in 44 ülkedeki iflasların seyrini yakından incelediği Küresel İflas Raporu’na göre 2020 yılındaki yüzde 12’lik ve 2021 yılındaki yüzde 6’lık iki yıllık düşüşten sonra, 2022 yılında iflaslarda yıllık yüzde 15’lik bir artış bekleniyor.
Euler Hermes’in Küresel İflas Raporu’na göre, iflaslar 2021 yılının sonunda çoğu ülkede düşük seviyede kalmaya devam edecek ve iflas seviyelerinde gecikmeli normale dönüş için hızlanma ancak 2022 yılında başlayacak. Ancak 2022 yılında bile iflas seviyesi birçok ülkede ortalama yüzde 4 ile Covid-19 öncesi seviyelerin altında kalacak.
Şirket iflaslarının yüzde 13 ile 2013 yılından bu yana en yüksek seviyeyi gördüğü Türkiye ise 2020 yılında iflaslarda artış görülen Polonya, Bulgaristan ve Estonya ile bazı Latin Amerika ülkeleri (Şili, Kolombiya) gibi az sayıdaki ülkelerin arasında yer aldı. Türkiye’de 2021 yılı içerisinde şirket iflasları aydan aya oldukça değişken seyretti. Yine de 2020 yılındaki 8 bin 871 vakaya kıyasla yılın ilk sekiz ayında 8 bin 180 vaka ile yıllık yüzde 8’lik bir düşüş kaydedildi. 2016 yılından beri aynı dönemde ortalama 8 bin 70 iflas gerçekleştiği göz önüne alındığında, iflasların çoktan pandemi öncesi seviyesine döndüğü görülüyor.
Türk toplumu tutkuyu nasıl tanımlıyor?
Akdeniz insanı için “tutku” ruhunun ayrılmaz bir parçası… Tutkuyla sahiplenmek ve sevmek adeta kodlarımıza işlemiş. Bu durum yalnızca insan ilişkilerinde değil hayatın içerisinde bağ kurabildiğimiz her alanda kendisini gösteriyor. Marketing Türkiye için araştırma şirketi YouGov’un gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Tutku Markaları” araştırması da toplumun tutkuyu nasıl tanımladığından hangi markalara tutkuyla bağlı olduğuna kadar pek çok noktaya ışık tutuyor.
Araştırma sonuçlarına göre tutku kavramı, tüketicilerin yüzde 24’ününde bağlılık ve sadakat kavramlarını çağrıştırırken; yüzde 23’ünde ise arzu, zevk gibi kavramları akla getiriyor. Her 5 kişiden 1’i ise tutku kavramını aşk ve romantizm kavramlarıyla tanımlıyor. Her 10 kişiden 8’i günlük hayatında bir şeye karşı tutku hissettiğini belirtirken, en çok tutku hissedilen şeyler yüzde 49 ile “Müzik dinlemek/yapmak” ve “Sevdiklerine, ilişkilerine odaklanmak” olarak verilere yansıyor. Bunların yanı sıra her 10 kişiden 4’ü seyahat etmeye, yeni yerler keşfetmeye ve kendilerini geliştirip yeni beceriler öğrenmeye tutku ile bağlı olduğunu ifade ediyor. Kadınlar ortalama 6,11 alana tutku duyduğunu belirtirken; erkekler ise ortalama olarak 4,80 alana dair tutku duyduğunu söylüyor. Yani, bu ortalamalara göre kadınlar erkeklere oranla, çok daha fazla ve farklı alana, aktivite ya da hobiye karşı tutku hissediyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #MevlidKandili |
2 | Peygamber Efendimizin |
3 | #TSvFB |
4 | S.A.V |
5 | Allahümme Salli |
6 | Ya Resulallah |
7 | Ayşe Özdoğan |
8 | Maxi Lopez |
9 | #GSvKNY |
10 | Icardi |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | TRT SPOR canlı |
2 | Wanda Nara |
3 | GS |
4 | Gs |
5 | Barcelona – Valencia |
6 | Altay |
7 | Son Yaz final |
8 | The Batman |
9 | Juventus |
10 | Bayern Münih |