Facebook, haber yayıncılığına da el atıyor
Medya şirketleriyle bir süredir görüşme halinde olan Facebook, yakın zamanda internetin haber sağlayıcısı konumuna gelebilir. 1.4 milyar aktif kullanıcıya sahip dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook, sosyal medyanın en büyüğü konumundan medyanın en büyüğü haline gelmeyi planlıyor.
The New York Times, National Geographic, Huffington Post, Quartz ve Buzzfeed’in de aralarında olduğu medya kuruluşları ile iletişim halinde olduğu öne sürülen Facebook, bu medya kuruluşlarının haberlerini direkt olarak Facebook üzeride yayınlamaya ikna etmeye çalışıyor. The New York Times, bu görüşmeleri şu ana kadar tek doğrulayan kuruluş.
Yayınların haber içeriklerinin Facebook üzerinden sunulması planlanan ortaklıkta, Facebook yayıncılara gelir paylaşımı modelini öneriyor. Bu paylaşıma göre, medya kuruluşları Facebook üzerinden içeriklerini yayınlayacak, Facebook da içeriklerden elde ettiği karı, bu kuruluşlarla paylaşacak.
Facebook‘un bu hamlesinin bu hafta açıklanmasında en önemli gerekçe ise hiç kuşkusuz geçtiğimiz hafta açıklanan medya işbirliği projesi The Pangaea Alliance. The Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters ve Economist’in ortaklaşa kurdukları reklam platformu The Pangaea Alliance, internet devlerinin reklam gelirlerinden elde ettikleri gelire ortak olmak amacıyla kuruldu.
The Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters ve Economist’in geçtiğimiz hafta açıkladığı reklam işbirliğine karşılık Facebook’un yanına ilk olarak The New York Times’ı alarak medya yayıncılığı hamlesini gerçekleştirmesi, yeni medya ile eski medyanın ciddi bir şekilde karşı karşıya gelmeye başladığını gösteriyor.