Markaların dijital hafızalarını güçlü tutmaları için ipuçları
Doğru bir Dijital Varlık Analizi yaptırmak, şirketleri rakipleri karşısında öne geçirirken, şirketlerin daha fazla kullanıcıya ulaşması ve daha görünür olmasını sağlıyor. Buradan hareketle Digital Exchange, şirketler için Dijital Varlık Analizi’nin basit ama etkili ipuçlarını paylaştı.
Günümüzde online yaşam hızla değişirken, ekonomiye yön veren şirketler de bu mecradaki çalışmalarıyla ön plana çıkıyor. İster global çapta faaliyette olsun ister yeni kurulmuş olsun tüm şirketler sadece yılsonu finansal sonuçlarıyla ya da borsa oranlarıyla değil, sosyal medyadaki takipçi sayıları ve paylaşımlarıyla da birbirleriyle yarışır halde. Online pazarlamanın en önemli adımlarından olan Dijital Varlık Analizi ise tam bu noktada önemli bir ihtiyaç olarak ortaya çıkıyor. Bir şirketin arama motorlarında mağazalarının açılış kapanış saatlerinden firma hakkında yapılan yorumlar ve sosyal medya hesaplarındaki hareketlere kadar tüm dijital varlıkları “Dijital Varlık Analizi” ile belirleniyor. Digital Exchange, şirketler için Dijital Varlık Analizi’nin en doğru şekilde gerçekleştirilmesine ilişkin bir dizi öneride bulundu.
Dijital Varlık Analizi ile ilgili kritik adımlar:
1) Şirketinizin arama motoru durumunu inceleyin
- Dijital Varlık Analizi konusunda yapılabilecek ilk programlardan biri, şirket mağazalarının Google başta olmak üzere arama motorlarındaki durumunu izlemekten oluşuyor.
- Şirketler Dijital Varlık Analizi kapsamında, Google’da kendilerini arattığında mağazalarının açılış kapanış saatlerini görebilir.
- Peki bu saatler ve mağazaların yoğun olduğu vakitler doğru şekilde müşterilere gösteriliyor mu? Bu noktada Dijital Varlık Analizi yapılarak, yanlış ve eksik bilgiler doğrularla değiştirilerek müşterilerin işletmeyi daha kolay bulmasının önü açılabilir.
2) Sosyal medyada kullanıcı aktifliğini ölçün
- Sosyal medyada yer alan şirketler, ürünleri ve hizmetlerini, açıklamalarını, kutlamaları bu alandan paylaşıyor. Şirketler popülerliklerine göre yüzlerce milyon takipçiye kadar ulaşabiliyor. Bu da hayli büyük bir medya gücü etkin kullanıldığında şirketlere fayda sağlar.
- Bir şirketin İnstagram, Facebook, Twitter, Linkedin gibi platformlardaki resmi hesaplarında kaç üye bu hesaplarla etkileşim halinde, kaçı yorum ve beğeni yapıyor bunların analiz edilmesi gerekli.
- Analiz sonrasında da sosyal medya stratejisi geliştirilmeli. Şirketi takip eden kaç sahte hesap var, kullanıcılar hangi etkinliklerle artıyor ya da takibi bırakıyor, bunların analizinin yapılması şirketlere büyük fayda sağlar.
3) Üç kriter çok önemli:
Şirketlerin sosyal medya hesaplarının Dijital Varlık Analizi kapsamında üç kriter gözetilmeli:
- Sosyal medya hesabının aktifliği.
- Sosyal medya hesabının takipçi sayısı.
- Sosyal medya hesabının etkileşimi olarak sıraladı.
4) Haber takibini ihmal etmeyin
Dijital PR Analizi de Dijital Veri Analizi kapsamına giriyor. Markanız hakkında kim hangi mentionları atmış, markanızla ilgili hangi haberler yayınlanmış gibi etkileşimlerin tümünü Dijital PR Analizi ile öğrenebilirsiniz.