Yeni normalde en çok özlenen etkinlikler hangileri?
Aşılama çalışmalarının hızlanmasıyla birlikte insanlar gerekli tedbirleri alarak nihayet güvenle dışarıda zaman geçirebilmeye başladı. Özlediğimiz etkinliklere kavuştuğumuz bir yaz dönemini yakın zaman önce sonlandırdık ve Sonbaharda da hız kesmiyoruz. Tabii sorularımızı yine en çok Google’a soruyoruz. Gelin tüm dünyanın birikmiş özleminin Google verilerinde nasıl göründüğüne birlikte bakalım…
Google Ads Araştırma ve Analiz ekibi her ay, başlıca pazar trendlerini derinlemesine anlamak amacıyla, son zamanlarda yapılmış milyarlarca arama sorgusunu içeren veri kümelerini ve tüketici davranışlarını analiz ediyor.
Kullanıcılar yılın son çeyreği için plan yaparken, kısıtlamaların gevşetilmesiyle ilgili geçen yılın aynı döneminden daha iyimser düşünse de kalabalık etkinliklere ve koronavirüs delta varyantının potansiyel risklerine karşı daha temkinliler.
Stadyumlardan özlem taşıyor
“Stadyum oturma planı” aramalarının sayısında yıldan yıla dünya genelinde yüzde 600’ün üzerinde büyük bir artış görüldü. Sporseverler seyircili bir sezonu çok beklemişti ve sezonun başlamasıyla yoğun ilgi Google aramalarına da yansıdı.
En çok özlenen etkinlikler arasında “Konserler” de var. Konserle ilgili aramalarının sayısında geçtiğimiz yıla oranla dünya genelinde yüzde 500’ün üzerinde bir artış kaydedildi. Müzik eşliğinde eğlenmek isteyenler sadece konserlerle yetinmedi tabii. Zira “yakınımdaki canlı müzik etkinlikleri” aramaları konser aramalarını yakından takip ediyor (yıldan yıla dünya genelinde yüzde 400’ün üzerinde arttı).
Öne çıkan bir diğer etkinlik ise otomobil gösterileri oluyor. Yakınında otomobil gösterisi olup olmadığını merak edenler Google’a yıldan yıla dünya genelinde yüzde 300’ün üzerinde bir artış olarak yansıyor.
Civardaki mağazalara talep var
İnsanlar dışarı çıktıkları zaman vakit geçirebilecekleri yerleri yeniden keşfediyor. Alışveriş mağazalarını da…
Arama verilerine göre en çok artış görülen sorgular arasında “yakınımda şu anda açık olan yerler”, “yakınımdaki yatak mağazaları”, “yakınımda 24 saat açık olan yerler” ve “yakınımda şu anda açık olan mağazalar” yer alıyor.
Bu sonuçlar tüketicilerin mağaza ve restoran içinde vakit geçirme konusunda giderek daha rahat olduğunun işaretçisi. Sadece bu da değil bir yerde vakit geçirirken zaman kısıtlamasına maruz kalmak istemeyen önemli bir kesim de mevcut.
Okula dönüş alışverişleri yapıldı
Uzaktan eğitimle geçen uzun bir dönemden sonra kimi okulunu özlemişti kimi ise uzaktan eğitime alışmıştı. Artık bunun bir önemi yok geçtiğimiz yıl uzaktan eğitime göre yapılan alışveriş yerini artık “okul malzeme listesi”, “okul çantaları” ve “kumaş pantolon” sorgularına bıraktı.
İnsanların okula dönüş döneminde “yakınındaki üniforma mağazalarının” teyidine ihtiyaç duyduğu yine öne çıkan veriler arasında.
Sosyal izolasyon akıllardan çıkmıyor
“Sosyal izolasyon” mecburiyetiyle çok uzun bir dönem geçirdik. Şimdi etkinlikler ve sosyalleşmeyle ilgili aramalarda bariz bir artış görülse de bu kavram bilinçaltımıza kazındı bir kere… Öyle ki Google verilerine “sosyal izolasyon” ile ilgili aramaların sayısında yıldan yıla dünya genelinde yüzde 600’ün üzerinde büyük bir artış yansıyor.
Zumbaya olan global ilginin de katlanarak arttığı dikkat çekiyor. Yakınındaki Zumba kurslarını merak edenler Google verilerine yıldan yıla global olarak yüzde 400’ün üzerinde bir artış olarak kaydediliyor.
“Mental sağlık farkındalık ayı” ve “kilo vermek için sağlıklı atıştırmalıklar” da Google aramalarında ilgi çeken konular arasında yerini alıyor.
Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?