Bünyesinde Süper FM, Metro FM, JoyTurk, Joy FM ve Virgin Radio Türkiye gibi Türkiye’nin en çok dinlenen radyo istasyonlarını bulunduran Karnaval Medya Grubu, medyada bir ilke imza atarak “dinleyici odaklı” sadakat programı “Karnaval’da Kazan”ı duyurdu. Bu iddialı projeyle Karnaval kullanıcıları “dinleye dinleye” ödüller kazanacak. Radyo mecrasına yeni bir heyecan getiren projenin detaylarını Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can ile konuştuk…
Karnaval’da Kazan” medya sektöründeki ilk sadakat programı olma özelliğiyle dikkat çekiyor. Böyle bir projeyi hayata geçirme fikri nasıl doğdu?
Geleneksel medyanın önemli bir parçası olan işitsel medya ilk günden beri doğası gereği dinleyicisiyle mesafeli ama samimi bir ilişki kurmayı başarabildi. Bunun en önemli nedeni dinleyicisinin hayatına hükmetmeye çalışmadan, hayatın normal akışına eşlik edebilmesiydi. Radyoların geçmişten bugüne dinleyicileriyle kurduğu samimi ilişki tüketicilerin ses mecrasına olan güvenini ve bağlılığını sürekli hale getirdi. Mecranın ücretsiz bir şekilde dinleyicisine ulaşıyor olması, dijital dönüşümünde radyoların en büyük avantajı oldu. Önce web radyoları, ardından küratörlerin şekillendirdiği sayısız playlist’ler ve son dönemin gözdesi olan, her an her yerden dinlenebilen podcast’lerle birlikte artık sesli mecralardaki içerik yelpazesi gitgide büyüyor. Geçmişten gelen sadık dinleyici kitlesi dijitalin sunduğu imkanlarla yeni içeriklerle buluşuyor. Tabii bu kadar geniş bir içerik havuzunu sağlayan dijital platformların çoğu ücretli. Karnaval bünyesinde oluşturmakta olduğumuz içerik hub’ında ise Türkiye’nin en çok dinlenen radyolarından, en sevilen podcast’lere, playlist’lere kadar tüm içerikleri halen ücretsiz sağlamaya devam ediyoruz.
Karnaval’da Kazan programıyla yıllardır bizimle birlikte yürüyen dinleyicilerimizi en sevdikleri içerikleri dijitalden de dinlemeye, dinledikçe de kazanmaya davet ediyoruz. Eğlenceli olduğu kadar cazip bu teklifte özetle, “artık içeriğe para ödeme, sen dinledikçe biz sana kazandıralım” diyoruz.
Platformu nasıl bir süreçle tasarladınız? Projenin öne çıkan, diğer sadakat programlarından ayrılan yönleri neler?
“Karnaval’da Kazan” programını tasarlarken öncelikle dinleyicilerimizden oluşan bir topluluk kurma düşüncemiz vardı. Dinleyicilerimize yayınlarımızdan, sosyal medya hesaplarımızdan sunduğumuz konser biletleri, etkinlik davetiyeleri, özel hediyeler gibi tüm avantajları tek bir platformda toplama fikriyle yola çıktık. Ardından bir adım daha öteye gidip daha fazla ne sunabiliriz diye düşünürken Karnaval çatısındaki tüm karasal radyolarımızı dinleyenleri de artık karnaval. com’a ve Karnaval app’ten dinlemeye yönlendirerek tüm sadık dinleyicilerimizi “Karnaval’da Kazan” programı altında bir araya getirmeyi hedefledik. Bu topluluğun üyeleri zaten dinledikleri radyoyu, playlist’i veya podcast’i yine ücretsiz dinliyor olacaklar. Ancak Karnaval’ın dijital platformlarından dinledikçe artık Karnaval Para kazanacaklar. Diğer sadakat programlarından ayrılan yanı, tamamen ücretsiz bir hizmetin sonunda kazanma imkanı sunması. Çünkü sadakat programlarında genelde tüketicininimödeme yaparak satın aldığı bir ürün veya hizmete istinaden, o ürünün içinden belli tutarda bir bedelin tüketiciye geri ödenmesi suretiyle bir kazanç söz konusudur. Ancak “Karnaval’da Kazan” programında indirmesi de kullanması da tamamen ücretsiz olan Karnaval’a sadece üye olmak ve üye girişiyle dinleme koşuluyla kazanma fırsatı var. Bu anlamda medya sektöründe de bir ilki gerçekleştirmenin heyecanı içindeyiz.
Projenin hedefleri neler?
Dijital dinleme başta olmak üzere reklam ve rekabet gücünü arttırma hedefimizin yanı sıra önümüzdeki dönemde, “Karnaval’da Kazan” programını daha da geliştireceğiz. Dinleyicinin istediği içeriği dinlerken bir yandan da çeşitli oyun ve yarışmalarla keyifli vakit geçirdiği, “Karnaval’da Kazan” programı üyelerine özel olarak markaların teklif ve kampanyalarının yer alacağı bir dijital platform olmayı planlıyoruz. Amacımız dinleyicilerimizi bu vesileyle daha yakından tanıyarak onların aklında ve kalbinde bir radyo mecrasından çok daha fazlası olabilmek ve platformda geçirdikleri zamanı daha eğlenceli ve kazançlı hale getirebilmek.
Karnaval Medya Grubu’nun sadakat programı nasıl çalışıyor? Program dinleyicilere ne tür avantajlar sunacak?
Sadakat programına katılmak için öncelikle ücretsiz üye girişi yapmak gerekiyor. Kullanıcılar dinledikleri her içerik ve platformda yaptıkları her işlemle yıldız kazanıyor. Biriktirilen yıldızlarla o ay sonunda tüm Karnaval dinleyicileri arasında bir sıralamaya giriyorlar ve bu sıralamaya göre en çok yıldız toplamış olan ilk 300 kişi arasında o ayın Karnaval Para olarak ödül bütçesi dağıtılıyor. Kullanıcının alışveriş kataloğundaki hesabına yüklenen Karnaval Para’larla ne satın almak istediği ise artık tamamen ona kalmış. Tabii sırf alışveriş kataloğu yönetimi bile ciddi bir operasyon, ancak iş ortağımız Interlink firmasının alışveriş kataloğunun oluşturulması ve yönetilmesindeki tecrübesi ve yetkinliğiyle kusursuz bir operasyon süreci geçirdiğimizi de söylemek gerek.
“Karnaval’da Kazan” platformu zaman içinde geniş bir izinli dataya da sahip olacak. Reklamverenler de bu datanın çıktılardan faydalanabilecek mi?
Dinleyici datası Karnaval haricinde hiçbir kuruluşun veya reklamverenin kullanımına açık olmayacak, ancak zaten programın ana fikri “dinleye dinleye kazan” olduğundan reklamveren markalar özel kampanya ve sürprizlerini “Karnaval’da Kazan” üyelerine sunarak bu kitleye ulaşabilecekler. Biz ise oluşacak bu datayı dinleyicimizi daha yakından tanıyarak marka bağlılığını güçlendirmek üzere onların istek ve ihtiyaçlarına uygun içerikleri ve fırsatları sunma yolunda bir yol haritası çıkarmak üzere kullanacağız.
Radyo mecrası erişimi oldukça yüksek bir mecra olmasına karşın bir türlü reklam pastasından hak ettiği payı alamıyor. Bu proje sizce bu soruna da çözüm olur mu?
“Karnaval’da Kazan”, Karnaval Medya Grubu’nun dinleyicilerine sunduğu fırsatların olduğu bir program ama tabii ki reklamveren markalar için de istediği demografide dinleyici kitlesine özel fırsatlar sunup ürün veya hizmetini yakından tanıtabileceği bir oyun alanı olmayı vaat ediyor. Bu oyun alanında dinleyicinin tükettiği tüm içeriğe işitsel veya görsel reklamları uygun şekilde ekleyebilme, içerikle doğal bir şekilde harmanlayabilme imkanımız olduğundan, reklamveren için dijital ses mecrasındaki reklam fırsatları artmış oluyor. Ses mecrası, dinleyicide güven uyandırması ve bu topluluğa aidiyet hissi vermesinden dolayı güven araştırmalarında zaten hep en güvenilir kaynak olarak görülmekteydi. Şimdi ise markaların anlatmak istediğini doğru hedef kitleye ölçülebilir yöntemlerle anlatabilmede “Karnaval’da Kazan”ın önem kazanacağını düşünüyoruz. Radyonun dinleyicisiyle kurduğu güçlü bağlarını dijital bir deneyimle birleştirerek kendini yenilediğini gösterecek olan bu programın, tüm sektör paydaşlarına, radyonun gücüne dair önemli mesajlar vereceğini tahmin ediyoruz.