Türkiye’nin ilk TV ve dijital entegre veri yönetim platformu hayata geçti
Addressable TV pazarının önemli oyuncularından TVekstra ile Adform önemli bir iş birliğine imza atarak, Türkiye’nin ilk bütünleşik mecra ve veri yönetim platformunu (DMP) hayata geçirdi. Bu platform sayesinde markalar ve TV kanalları birinci taraf verilerini aktif hâle getirerek daha verimli bir şekilde değerlendirebilecekler.
TVekstra ve Adform, medya dünyasına yeni bir soluk getirecek olan bir proje ile Türkiye’nin en büyük bütünleşik mecra ve DMP (veri yönetim platformu) yatırımı hayata geçirdi.
Proje kapsamında bağımsız DMP hesaplarıyla markaların ve medya şirketlerinin (TV kanalları) birinci taraf verileri aktif hale gelecek ve karşılıklı veri akışı sayesinde pazarlama stratejilerine hem okunabilecek raporlar hem de etkin yayın stratejileri sağlanacak. Kurulumu ve operasyonu baştan sona hazırlanmış şekilde servis edilecek DMP hesapları sayesinde, müşteriye ait bağımsız DMP hesaplarında hem çevrim içi hem de çevrim dışı kanalların akışının teyidinin sağlanacak. Ayrıca marka veya ajanslar uygulanan çalışmanın hesap ve sözleşme sahipliğine de kusursuz geçiş sağlayabilecek.
Reklamveren, hedef kitlesi doğrultusunda planlama yaparken veri yönetimi platformu ve birinci taraf verilerden faydalanarak zaman ve kanal yönetimine istatistik doğrultusunda karar verebilecek. TV ve dijital yatırımı olan her marka, kanallar arası kesişim ve tekil erişim yönetimi başlıkları ile ilgili beklentilerine cevap alırken, maliyet optimizasyonlarının çıktısı daha fazla erişim ve görünürlüğün elde edilmesi ile sonuçlanacak. Canlı TV yayınlarından alınan çıktılar platform içinde tutulacak ve karasal yayınlarda dahi etkileşim sonuçları raporlanabilecek.
TV ve dijitaldeki pazar payı rekabetini değiştirecek proje
Günümüzde reklam etkileşiminin artık tüketici tarafından TV ve dijital olarak bir bütünlük algısı içinde yorumlandığı da aşikâr. Türkiye’de 2021 yılı ilk 6 ayı medya ve reklam sektörü yatırımları içerisinde diğer mecralara kıyasla TV ve dijitale olan yoğun ilgi bu durumu teyit ediyor.
Bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına hazırlanan, Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2021 yılı ilk 6 ayında medya ve reklam yatımları 10 milyar 319 milyon TL olarak gerçekleşirken, bu harcamalarda ilk iki sırada açık ara dijital ve TV yer aldı.
Tüketim alışkanlıklarının, pandemi ile dijital kanallara kayması, bu mecradaki yatırımları olumlu yönde etkilerken, dijital medya yatırımları, bu yılın ilk 6 ayında 7 milyar 906 milyon TL seviyesine ulaştı. Dijitalin toplam medya yatırımları içerisindeki oranı ise yüzde 65,6… Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde yüzde 28 oranında paya sahip olan TV medya yatırımları geçen yılın aynı döneminde göre yüzde 54 artarak 3 milyar 371 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu rakam, TV reklam yatırımlarında son 20 yılın en yüksek oranlı artışı anlamına geliyor.
“Türkiye’deki ilk bütünleşik mecra ve veri yönetim yatırımını gerçekleştirdik”
TVekstra olarak, Server Side Ad Insertion (SSAI) olarak bilinen, “dijital canlı yayın reklam kuşaklarını değiştirme” pazarına adım attıklarını ifade eden TVekstra Genel Müdürü Merve Eraslanoğlu, Adekstra markasıyla TV kanallarının internet canlı yayınlarındaki reklam kuşaklarını dijital reklam kuşağı ile değiştirmeye başladıklarını, bu yatırımında addressable TV ve dijital yayın kuşaklarını entegre edebileceğini ve aynı zamanda TV kanallarına yeni ürün ve servisler için fırsat yaratacağını iletti.
Merve Eraslanoğlu Adekstra markası ve teknoloji ile yerli teknolojisini yurt dışında da tanıtmaya başladığını ve Adform iş birliğini global olarak büyütme hedefinde olduğunu da sözlerine ekledi.