“Büyü”lü reklamlar Google’ın başına iş açtı
Medyum ve falcı reklamları yayınlamak Google’a pahalıya patladı. Ticaret Bakanlığı Rekabet Kurulu 114 bin 326 bin lira idari para cezasının yanında bahsedilen “büyülü” reklamların durdurulmasına karar verdi.
Ticaret Bakanlığı Rekabet Kurulu Google‘da yapılan “medyum” aramalarında “aşık etme büyüsü” ve “bağlama büyüsü” gibi ifadeler olduğunu ve sayfaların bu büyüyü gerçekleştirecek kişilerin iletişim bilgilerine yönlendirildiğini tespit etti.
Ticaret Bakanlığı Rekabet Kurulu tarafından gerçekleştirilen incelemeler sonucunda, reklamlarda yer alan ifadelerin açıkça Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin “Falcı, medyum, astrolog ve benzerleri tarafından verilen hizmet reklamları ile yasa dışı bahis ve kumar oyunlarının reklamları hiçbir şekilde yapılamaz” hükmüne aykırı olduğu belirlendi. Bunun üzerine Google’ın 114 bin 326 lira idari para cezası ödemesine ve bahsedilen reklamların durdurulmasına karar verildi.