Kozmetik pazarının ezber bozan markası Sinoz… Sadece onlinedan satış yapan yerli bir kozmetik markası olarak kurulduğunda takvimler global ekonomik krizin yaşandığı 2008’i gösteriyordu. Marka önce krizin üstesinden geldi ardından da her yıl yüzde 100’ün üzerinde büyüyerek pazarda yer edindi. Pandemide ise satışlarını üçe katlayarak konumunu sağlamlaştırdı. 30’un üzerinde ülkeye ihracat yapan markanın hedefinde ise artık dünya markası olmak var… Bu hızlı yükselişin ardındaki stratejiyi konuşmak için bir araya geldiğimiz Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekçi “Tek hedefimiz her evde bir Sinoz olmasını sağlamak” diyor.
Her yıl yüzde 100 büyüyoruz
- Sinoz Kozmetik, 2008 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik kriz sürecinde kuruldu. 2008 yılında ülkemizde üretilen kaliteli bir dermo kozmetik markanın olmadığını, bu alandaki ürünlerin ithal edildiğini fark ettik ve Türkiye’den kozmetik alanında bir dünya markası yaratmak istedik.
- Markamızı ilk olarak, TV’lerde doğrudan satış reklamlarıyla tanıtırken, 2012 yılında sosyal medya ve dijital dünyayla tüketicilerimize daha hızlı ulaşabileceğimizi düşünerek, pazarlama stratejilerimizi tamamıyla dijital üzerine konumlandırdık. O günden bugüne her evde bir Sinoz idealiyle hareket ediyoruz.
- 2016 yılında Hollanda’da kurulan Avrupa’daki Fark Cosmetica B.V şirketimiz üzerinden de tüm Avrupa ve Amerika kıtasındaki ülkelere dağıtım yapıyoruz. Kozmetik sektöründe yüzde 100 yerli üretim gerçekleştirerek, 2016 yılından bu yana her yılı yüzde 100 büyümeyle kapatıyoruz. 30’un üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz.
Sinoz’un başarısının 3 sırrı
- Sinoz’un başarısında dijitalleşen dünya idealini erken dönemde keşfetmiş olmak ve köklü topraklardan aldığı ham maddeleri işleyerek kadınların cildine değer katacak cilt bakım ürünlerine dönüştürmek yatıyor. Kısacası hem ülkemize hem de kadınların cildine Sinoz ile artı değer ve güzellik katıyoruz. Sinoz kurulduğu günden bu yana pek çok konuda başarıları ödüle layık görüldü.
- Bizi kısa sürede başarıya götüren stratejimizin altında ise çok basit ve temel birkaç husus var: Birincisi, Ar-Ge çalışmalarımızla tüketicinin endişesine çözüm olacak ürünleri yüksek kalitede formülasyonlarla ürettik. İkincisi, gerçek anlamda müşteri memnuniyetine odaklandık. Bunu da ürünlerimizden memnun kalmayan müşterilerimize koşulsuz şartsız iade garantisi, hızlı teslimat ve müşteri sadakat programlarımızı geliştirerek sağladık. Üçüncüsü ise pazarlama ve satış alanındaki stratejilerimiz.
- 2008 yılından beri sadece dijitale yatırım yaptık, ürünlerimizi aracı ve toptancılarla değil direkt kendimiz müşterimize ulaştırdık, bu sayede ürünlerimizi olabilecek en uygun fiyata müşterilerimizle buluşturarak tam bir fiyat performans ürün gamı yaratmış olduk. Son olarak 2020 yılında 35 ilde kurduğumuz 60’ın üzerinde cep depo sayesinde müşterilerimize çok hızlı teslimat yapar hale geldik.
Pandemide ciromuz arttı
- Pandemi kozmetik sektöründeki e-ticaret oyuncularına olumlu yansıdı. Bu dönemde genel olarak sokağa çıkma yasakları yüzünden renkli kozmetik diye adlandırdığımız makyaj ürünlerinin satışında, saç boyası kategorisi haricinde bir miktar azalma yaşandı. Çünkü insanlar bu izole süreyi kendilerine yatırım yaparak geçirmeyi tercih etti. Kozmetik de bu alanlardan biri oldu.
- İnsanlar kapanma sürecinde cilt bakımını ihmal etmedi, mağazaların genellikle kapalı olması sebebiyle cilt bakım ihtiyaçları da internet üzerinden karşılandı. Kurulduğumuz günden beri sadece e-ticaret üzerinden satış yapıyor olmamız ve güçlü bir dijital altyapıya sahip olmamız, pandemi krizine farkında olmadan çok hazırlıklı yakalanmamızı sağladı. 2020 yılında ciromuz bir önceki yıla göre 3 kat arttı.
Sinoz her eve girecek
- Fiyat-performanskalite üçlüsünü ilk günden yakalamış ve müşterilerimize sunmuş bir markayız. Avrupalı rakiplerimize göre çok daha uygun fiyatlı ürünler sunuyoruz. Müşterilerimizin yüzde 72’si Sinoz’dan ikinci kez sipariş veriyor. Müşteri sadakati ve memnuniyetimiz oldukça yüksek. Tüketicilerimize çözüm odaklı ve güzelliklerinin farkına varacakları zengin bir ürün gamı sunuyoruz.
- Dağıtım ağımıza ve teknolojik alandaki çalışmalarımıza yatırımlarımızla sektörde fark yarattığımızı düşünüyoruz. Hızlı teslimat, satış sonrası destek süreçleri, müşteri memnuniyeti en konsantre olduğumuz alanlarımız, dolayısıyla bizi rakiplerimizden ayrıştıran farklarımız da diyebiliriz. Aslında Sinoz Kozmetik olarak kurulduğumuz günden bu yana tek hedefimiz her evde bir Sinoz Yasin Çörekçi olmasını sağlamak.
Vegan ürünlere talep artıyor
- Hepimizin malumu, organik cilt bakı ürünlerine ve vegan ürünlere olan talepler günden güne artıyor. Buna ek olarak önümüzdeki yıl bitkisel içerikli yağ karışımlarından oluşan formülasyonların popüler olacağını öngörüyoruz. Aynı zamanda minimalist ürünlerin de yükselen trendler arasında olacağı kanısındayız.
- Hayvanlar üzerinde yapılan testler de kozmetik sektörünün gündeminde. Bu hassas konunun çözümüyle ilgili, 1993 yılından beri sivil toplum kuruluşları tarafından verilen mücadeleler neticesinde Avrupa Birliği, yayınlamış olduğu Kozmetik Regülasyonu ile, tüm üye devletlerde geçerli olacak şekilde kozmetik ürünlerin (toksikolojik testler hariç olmak üzere) hayvanlar üzerinde test edilmesini 2004’ten geçerli olmak üzere yasaklamıştı ve aynı yasak, 2009’dan itibaren de ürün içerikleriyle ilgili konulmuştu
- Hayvanlar üzerinde test yapılan kozmetik ürünlerin ülkemize girişi de 2017 yılında yasaklandı. Sinoz Kozmetik olarak, ürünlerimizde kesinlikle hayvan deneyleri yapmadığımız gibi yaptığımız tüm çalışmaları yasalara uygun, toplumlara faydalı, çevreci, ahlaki ve etik kurallar içinde yürütüyoruz.
Hedef büyük
- Tamamen dijital pazarlama odaklı çalışmalar yapıyoruz. Sosyal medyayı ülkemizde en iyi kullanan markalardan biriyiz desem sanırım abartı olmaz. Ülkemizde influencer çalışmalarını ilk başlatan markaların başında geliyoruz. Tüketiciye direk ulaşan, ihtiyaca uygun ürünü, basit ve sonuç odaklı yöntemlerle anlatan bir pazarlama anlayışımız var.
- Gelişen pazarlama stratejilerini çok yakından takip edip kendi stratejilerimize uyarlıyoruz. Bu konuda güzel işlere imza atan harika bir ekibimiz var. Cilt bakım alanında global bir marka yaratma amacıyla yola çıktık. Kuruluş felsefimiz yüksek kalitede ürünler üreterek bir dünya markası yaratmak. Kişisel bakım, güzellik herkesin hakkı. Avrupa standartlarında ürünler üreterek, kozmetiğin herkes tarafından ulaşılabilir olmasını sağladık.
- Bir taraftan trendleri takip ederken bir taraftan trend olacak ürünleri kendimiz geliştiriyoruz. Sonucuna inandığımız, güvendiğimiz ürünleri satışa sunuyoruz. Şu ana kadar üretimini yaptığımız birçok ürün ülkemizde trend oldu ve onlarca taklidi yapıldı. Çok yakında çıkarmaya hazırlandığımız iki yeni ürünün ülkemizde ve Avrupa’da trend olmasını umuyoruz. Markamız için en önemli amacımız kadınların güzelliğine değer katmak. Avrupa standartlarında ürünler üreterek, kozmetiğin herkes tarafından ulaşılabilir olmasını sağladık.