Gratis Türkiye’yi sardı!
Tüm mağazalarındaki çalışanlarının kadın olmasıyla sektöründe tek olan Gratis, şimdi mağaza sayısıyla da rekora koşuyor. Marka, Hakkâri’de hizmete açtığı son mağazasıyla “Tüm Türkiye’de hizmet veren tek kişisel bakım marketi” olma unvanını elde etti. Mağaza açılışına ilişkin gerçekleşen basın toplantısında yenilikçi hizmetlerin devamının geleceğini belirten Gratis CEO’su Bülent Gürcan, yılın ilk 8 ayında en çok tercih edilen kategorileri de açıkladı.
Bugün Feriye Palace’da gerçekleştirilen ve 20 kadar gazetecinin katıldığı toplantı kahvaltıyla başladı. Etkinliğin ev sahipliğini yapan Gratis CEO’su Bülent Gürcan toplantı öncesinde gazetecilerle ayak üstü sohbet etti. Geçtiğimiz aylarda, 6 yıl CEO olarak görev yaptığı Teknosa’dan Gratis’e yine CEO olarak geçen Gürcan, bu etkinlikle ilk defa yeni markasıyla basının karşısına geçti. Hem heyecanı hem de yüksek enerjisiyle dikkat çeken yeni CEO bunu toplantıda da hissettirdi. Oldukça etkili ve samimi bir sunumla Gratis’teki son gelişmeleri aktaran Gürcan, soru-cevap kısmında da dikkati üst seviyede tutmayı başardı. Her ne kadar deneyimli CEO pazar payı, ciro ve satışlara dair şirket politikaları gereği gelen sorulara yanıt vermese de “yanıtsız soruları” maharetle yönetmeyi bildi. Etkinlikte bir sürece önce Teknosa’daki görevinden ayrılan ve yakın zamanda Gratis’te Pazarlama ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başlayan Ayşegül Bahçıvanoğlu da yeni görevinde basınla ilk defa bir araya geldi…
Gelelim toplantıda anlatılanlara:
Hakkâri mağazasını hizmete açan Gratis, bu açılış sonrasında “Tüm Türkiye’de hizmet veren tek kişisel bakım marketi” olma unvanını kazandı.
Konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında yeni açılan bu mağazanın Gratis markası için olduğu kadar sektör için de önemli bir kilometre taşı olduğuna değinen Gratis CEO’su Bülent Gürcan, “İlk günden beri hedefimiz tüketicilerimizin kolay ulaşabileceği ve kişiye özel alışveriş deneyimleri yaşatabileceğimiz mağazaları hizmete almaktı. 12 yıldır bunu başarıyla sürdürüyoruz. Şimdi de Hakkâri’de hizmete açtığımız mağazamızla tüm Türkiye’ye yayılmış olduk. Sektörün her ilde hizmet veren tek markası olmamız tüketiciye fayda sağlayacak şekilde rekabette de fark yaratacaktır” dedi.
Türkiye’nin 81 ilinde ve her dört ilçesinden birinde olmak üzere toplam 650’yi aşkın mağazasıyla hizmet verdiklerini söyleyen Gürcan, Gratis’in tüm mağazalarındaki çalışanlarının kadın olmasıyla da sektöründe tek olduğunu söyledi. Gürcan, toplam 5 bin 500’ü aşkın çalışanın yaş ortalamasının 28 olduğunu belirtti.
Deodorant, diş macunu ve saç kremine rağbet var
Kişisel bakım sektörünün NielsenIQ verilerine göre 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 17 büyüme gösterdiğini, bu rakamın 2021 yılının ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21’lere ulaştığını söyleyen Gürcan, kategori bazındaki en çok artışın ise yine 2021 yılının ilk 9 aylık döneminde vücut bakım ve ağız bakım ürünlerinde olduğunu söyledi. Bülent Gürcan ayrıca “Türkiye’de e-ticaret büyümesi pandemi öncesi seviyenin üzerinde kalmaya devam etti ve ilk 8 ayın sonunda geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 89 büyüme gösterdi. e-Ticaret’in bu yüksek büyümesiyle tüm kategorilerin payı arttı ancak ürün bazında deodorant, diş macunu ve saç kreminin ilk 10 içinde yer aldığını söyleyebilirim” değerlendirmesini yaptı.
2022 yılında yüzdesel olarak sektörün üzerinde büyüme göstermeyi beklediklerini söyleyen Gürcan, bu başarılarının sırrının tüketicilerinin beklentisine yönelik ürün ve hizmet sunma kabiliyetleri olduğunu belirtti.
16 milyon sadık müşteri kitlesi olduğunu belirten Gürcan, “Dünyanın seçkin markalarını tüketicilerimizle en uygun koşullarda buluşturuyoruz. Bu bizim farkımız. Ancak bundan daha önemli bir özelliğimiz daha var; o da marka yaratma gücümüz. Biz trendleri yakından takip ediyor, tüketicinin beklentilerini dinliyor ve bu doğrultuda onların ihtiyaçlarını karşılayacak tüm ürün gamına sahip markalar yaratabiliyoruz. 11 yıldır sektöre sunduğumuz 7 ürün markamızın bileşik yıllık büyüme oranı yüzde 57’lere ulaştı. Gerek makyaj gerekse kişisel bakım ürün gamına sahip olan bu markalarımız tüketicilerimiz tarafından oldukça yoğun bir beğeni ve ilgi görüyor” dedi.
Kadınların eliyle yükselen bir marka…
Ayrıca 7 ürün markası haricinde 1 hizmet markası da yarattıklarını söyleyen Gürcan, “4 yıl önce sektörde bir ilke daha imza atarak Beauty hizmet markamızı yarattık. Bildiğiniz gibi birçok sektörde olduğu üzere, perakende sektöründe de katma değerli hizmetlerin önemi her geçen gün artıyor. Gratis olarak müşterilerimize sunduğumuz zengin ürün yelpazesi kadar onları yenilikçi hizmetlerle tanıştırmak da önceliklerimiz arasında. Hâlihazırda her ay binlerce kadına hizmet sunduğumuz 30 mağazamız ve yine tamamı kadın 200’e yakın Gratis Beauty çalışanımız var” dedi. 2022 yılında Beauty Akademi’yi açacaklarını söyleyen Gürcan, “Akademide hem Gratis Beauty’de istihdam sağlamak hem de sektöre nitelikli eleman yetiştirmek üzere kadınlarımıza eğitim vereceğiz” şeklinde konuştu.
Yenilikçi hizmetlerini artıracaklarını da ekleyen Gürcan, müşteri memnuniyeti kapsamında yeni çalışmalarının da olduğunu belirtti. Gürcan, yüksek teknoloji kullanarak Gratis mağazalarında ve Gratis.com’da yapay zeka kullanımına başlayacaklarını ve müşterilerine sanal makyaj deneyimi de sunacaklarını açıkladı.