Facebook’tan Nusret’e izin çıktı – Son 24 saatin gündemi
Instagram’da abonelik fiyatları açıklandı
Sosyal medya platformu Instagram, bu yıl içinde yaptığı bir açıklamada içerik üreticilerine abone olunmasını sağlayan bir özellik düşündüklerini duyurmuştu. YouTube “Katıl” butonunu anımsatan bu güncellemeyle Instagram’da içerik üreticileri aboneliklerden de para kazanmaya başlayacak. Aboneler ise, içerik üreticilerinin yalnızca kendileri için paylaştığı hikayeleri izleyecek. Hala bu özellik gelmiş sayılmasa da App Store sayfasında “Uygulama İçi Satın Alımlar” kısmına abonelikler eklendi. Yurt dışıyla aynı anda Türkiye’de de açılacak özelliğin fiyatları da bu gelen güncellemeyle birlikte belli olmuş oldu. Buna göre, Instagram’da sevdiğiniz bir içerik üreticisine aylık 10.99 TL’ye abone olabileceksiniz. Rozetler ise 10.99TL, 22.99TL ve 54.99TL fiyat etiketiyle sıralanıyor.
‘Instagram Badge’ ve ‘Subscriptions’ olmak üzere iki farklı opsiyon sunan platformun 10,99 ila 54,99 TL arasında değişen fiyat listesi ortaya çıktı.
Önümüzdeki günlerde aktif hale getirilmesi beklenen yeni özellik ile içerik üreticilerinin ‘abonelere özel hikaye’ yayınlamasının önünün açılması bekleniyor.
İlk olarak ABD’de kullanıma girmesi beklenen özelliğin kısa süre içinde dünya genelinde aktif hale getirilmesine kesin gözüyle bakılıyor.
4 farklı abonelik için 10.99TL fiyat etiketi belirlenmiş. Muhtemelen sunulan özelliklere göre abonelikler de değişiyor. Rozetler ise 10.99TL, 22.99TL ve 54.99TL fiyat etiketiyle sıralanıyor.
Facebook’tan Nusret’e izin çıktı
Dünyanın birçok noktasında restoranı bulunan Nusret Gökçe’nin herkesin aklına kazınan #saltbea hareketi bir süredir Facebook tarafından engelleniyordu.
#Saltbea etiketi, Nusret’in Londra’daki şubesinde Vietnam Kamu Güvenliği Bakanı’na altın kaplamalı biftek yedirdiği videolardan sonra yasaklanmıştı.
Facebook’un ana şirketi Meta’nın sözcüsü, bu engelin kasıtlı olmadığını, yapay zeka destekli algoritmalar tarafından gerçekleştirildiğini ve sebeplerini araştırdıklarını belirtti. Ayrıca, bu engeli devre dışı bıraktıklarını da sözlerine ekledi.
Apple’ın CEO’su Tim Cook’tan kripto para yorumu!
2021 yılının başlarında Bitcoin’in tırmanışa geçmesiyle yaygınlığını iyice artıran kripto paralar, dünya nüfusunun büyük bir kısmının ‘normaline’ dahil olmuş durumda. Bununla birlikte bu kategorideki para birimleri, dünyaca ünlü şahısların sözlerini bırakın, en ufak hareketlerinden kolayca etkilenebiliyor. Aynı etkiye sahip olabilecek bir açıklama da yakın zamanda Apple’ın CEO’sundan geldi.
Yakın zamanda New York Times’ın DealBook adlı programına katılan Tim Cook, programın sunucusundan kripto para sahibi olup olmadığına dair soru aldı. Bunun üzerine Cook, kripto para sahibi olduğunu ve bunun birçok yatırımının küçük bir parçası olduğunu söyledi. Açıklamanın tamamı şu şekilde oldu: “Evet kripto param var. Bence çeşitlendirilmiş bir portfolyoya dahil olarak kripto paraya sahip olmak gayet mantıklı. Ayrıca bu bir yatırım tavsiyesi değildir.”
Apple’ın ilk bilgisayarı açık artırma ile satıldı!
Apple’ın kurucuları Steve Jobs ve Steve Wozniak’ın bizzat geliştirdiği Apple-1 bilgisayar, açık artırmada satıldı. 1976 çıkışlı olduğu ortaya konan makine 45 yaşında. Apple-1’in geliştirme ve test aşamasından, satışa sunulmasına kadarki süreçte Steve Wozniak, Patricia Jobs, Daniel Kottke ve Steve Jobs dörtlüsünden oluşan kemik kadronun emeği bulunuyor.
John Moran Müzayede Evi, bilgisayarın şimdiye dek iki kullanıcısı olduğunu söyledi. Bunlardan bir tanesi Chaffey Collage’de görev yapan profesör, diğer ise Apple-1’i ondan 650 dolara satın alan öğrencisiydi. Bir adet Panasonic üretimi monitörüyle sergilenen Apple-1 toplamda 400.000 dolara alıcı bulmayı başardı.
Bilgisayarla birlikte bir adet kullanım kılavuzu ve iki adet yazılım kaseti de satıldı. Müzayede evinin açıklamasına göre, bu modelden şu anda dünyada 60 tane bulunuyor. Bunların 20 tanesinin çalışır durumda olduğu belirtilirken, geriye kalan 40 tanesinin ne durumda olduğu ise bilinmezliğini koruyor. Açık artırmada satılan Apple-1’in çalıştığının da altı çiziliyor.
Apple-1 uzmanı Corey Cohen, Los Angeles Times Gazetesine açıklama yaptı. Cihazın bir tür kutsal kase olarak nitelendirildiğini belirterek, “Bu antika, elektronik ve bilgisayar koleksiyoncuları açısından bir tür kutsal kase. Birçok kişi için onu heyecan verici hale getiren de budur” dedi
Perakendenin yükselen trendleri neler?
Geride kalan 2 yılın ardından sıkça duyduğumuz yeni normal tanımı içerisinde yer alan pek çok tüketici davranışı ve trendler “yeni” sıfatını attı ve birer normale dönüştü. Böylesi dönüşüm süreçlerinde ise günün fotoğrafını çekmek ve yükselen trendleri daha yakından takip etmek gelecek için kritik ipuçları taşıyor. Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Ortak Gelişim Kongresi’nde NielsenIQ liderleri, FMCG (hızlı tüketim ürünleri) perakendesinin güçlü 2021 performansını ortaya sererken yakın gelecekte perakendede başarının anahtarlarına da ışık tuttu… Gelin öyleyse öne çıkan başlıkları birlikte inceleyelim…
FMCG perakendesinin hem 2020-2019 kıyaslamasında yüzde 22 büyüme hem de 2021-2020 kıyaslamasında yüzde 25 büyüme kaydettiğini belirten NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, büyümede küçük formatlı marketler ve geleneksel kanal katkılarının öne çıktığını söyledi.
Şekerel Erdoğan, benzer ülke örnekleriyle kıyaslandığında modern ticaretin Türkiye’de çok önemli bir büyüme potansiyeline sahip olduğunun da altını çizdi. Haberle ilgili detayları okumak için TIKLAYIN.
Aşçılar mutfaklara küs: Yeme-içme sektörüne çalışan ilgisi azaldı
Pandeminin en çok etkilediği sektörlerden biri de yeme-içme sektörü oldu. Alınan önlemler kapsamında restoran ve kafelerin uzun süre kapalı kalması, bu alanda çalışanları da etkiledi. Normalleşmeyle birlikte restoran ve kafeler eski işleyişlerine dönse de birçoğu çalışan bulmakta zorlandıklarını ifade etti. Bu sektördeki ilanlara başvurular azalırken, çalışanların yeme-içme sektöründe çalışmaya karşı daha temkinli davrandıkları ortaya çıktı. Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş, bu durumu inceleyen ve şirketlerin neler yapabileceğine dair öneriler içeren ‘Yeme & İçme Sektör Raporu’nu hazırladı. Rapora göre, Pandemiden sonra adayların yeme-içme sektörüne gösterdiği ilgi diğer sektörlere göre daha çok azaldı. Kapanmalar öncesinde tüm sektörlerde başvuru oranı aynıydı ve yüzde 25 civarındaydı. Fakat pandemiyle gelen kısıtlamalar sadece yeme-içme sektöründeki başvuru oranını düşürdü. İlk kapanmadaki düşüş sonradan etkisini yitirse de, ikinci kapanmanın etkisi kalıcı oldu. Diğer sektörlerdeki başvuru oranı yüzde 22’den yüzde 17’ye düşerken, yeme-içmedeki başvuru oranı yüzde 22’den yüzde 14’e sert bir düşüş yaşadı.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #10Kasım |
2 | #SALI |
3 | ahmet şimşirgil |
4 | Hakan Ural |
5 | Mehmet Barlas |
6 | S O N U N U Z G E L D İ |
7 | Atam |
8 | Medyanın Gizledikleri |
9 | Ersun Yanal |
10 | Enerji Fonu |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Aslıhan Gürbüz |
2 | Üç Kuruş 2. bölüm full izle |
3 | Malatya Son Dakika |
4 | Malatyahaber |
5 | Malatya son dakika |
6 | Atatürk |
7 | Jeff Bezos |
8 | Malatya haber |
9 | Son dakika deprem Türkiye 2021 |
10 | Yasak Elma 119 bölüm full izle FOX TV |