Kelebek Mobilya “reklam” değil “indirim” yapacak
Bu yıl Black Friday’de çoğunluktan ayrılıp müşterisinin yanında olan markalara bir yenisi eklendi. LC Waikiki’nin ardından Kelebek Mobilya da reklam bütçesini indirim yapmak için kullanacağını açıkladı.
Her yıl kasım ayının gelip çatmasıyla markaların gündeminde aynı konu beliriyor: Black Friday… Ay boyunca devam edecek fırsat ve kampanyaların büyük bütçeli reklam çalışmalarıyla duyurulduğu bu dönemde, tüketici indirim kadar reklama da boğuluyor.
Haliyle tüketici bu konudan şikayetçi. Marketing Türkiye için, Akademetre’nin gerçekleştirmiş olduğu “Black Friday Araştırması”na göre, tüketicinin yüzde 36,7’si indirimleri yetersiz bulurken yüzde 44’ü bu indirimlere güvenmediğini söylüyor. Yani, tüketici reklam değil, indirim istiyor.
Bu sene LC Waikiki, radikal bir karar alıp Black Friday’de televizyon reklamı yapmayacağını söyleyerek tam da bu isteğe yanıt vermişti. Şimdi ise Kelebek Mobilya benzer bir açıklamada bulunarak reklamlara değil, müşterilerine yatırım yapacağını gösterdi.
Kelebek Mobilya da Black Friday’de TV iletişimine ayırdığı bütçeyi, kampanyaları için kullanma kararı aldı. Bu çalışmayla indirim miktarını artıran firma, müşterilerinin mobilyaya yönelik tüm ihtiyaç ve isteklerini gerçekleştirebilecekleri bir ay olmasını istiyor. Kasım ayının 15’ine kadar sürecek olan kampanyada, yüzde 60’a varan depo indirimlerine ek olarak her 16.900 TL’lik alışverişlerde 1.250 TL anında indirim uygulanacak.