Sosyal medyada ihbar dönemi başlıyor
Vatandaşlar, sosyal medyadaki sakıncalı gördükleri içerikleri devlete ihbar edebilecek. Vatandaşlar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) sosyal medyada kişilik haklarını ihlal ettiğini düşündükleri içerikleri ihbar edebilecekler.
ihbarweb.org.tr/ohg adresine giren kullanıcılar, kişilik haklarını ihlal ettiklerini düşündükleri içeriklerin linklerini sisteme yükleyebilecek. Söz konusu içerik, sakıncalı görülürse içeriğin bulunduğu platformlarla iletişime geçilerek içeriğin kaldırıması istenecek. BTK’ya yapılan başvurulardan 24 saat içerisinde erişimin engellenmesi amacıyla Sulh Ceza mahkemesine başvurulabiliyor.
BTK Başkanı Tayfun Acarer, sosyal medyada kişisel verileri paylaşılan kullanıcıların ivedilikle ilgili şirketin yardım merkezine online yoldan ulaşması ve sorununu kolayca iletebilmesi amacıyla bu sistemi kurduklarını söyledi. “Başvuruda bulunan kişinin hukuksuz olduğunu iddia ettiği içerikle ilgili 24 saat içinde mahkeme kararı alması gerekmektedir” dedi. Acarer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son yıllarda hızla yaygınlaşan internet ortamında kişilik haklarının ve özel hayatın gizliliğinin ihlaline ilişkin, vatandaşlara, alınması gereken tedbirler hakkında uyarılarda bulundu.
İnternette yer alan içeriklerin bireysel ya da kurumsal hakların korunması ve olası ihlallerin önüne geçilmesi adına teknik ve hukuki ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlemeler yapıldığını belirten Acarer, saniyede milyarlarca içeriğin dolaşımda olduğu internet ağında, kullanıcıların zaman zaman istenmeyen durumlarla karşılaştığını ve birçok teknoloji firmasının kullanıcıları için yardım merkezleri kurduğunu, kullanıcıların şikayetlerinin bu merkezler aracılığıyla çözüldüğünü anlattı.
Bilgilerin eksiksiz anlatılması şart
“Bir çok kullanıcı Twitter ya da Facebookta kendi adına hesap açılıp kişisel verileri paylaşıldığında doğal olarak panik olabilmektedir. Kullanıcıların bu noktada ivedilikle ilgili şirketin yardım merkezine online ulaşması ve sorununu iletmesi oldukça kolaylaştırılmıştır” şeklinde konuşan Acarer, burada dikkat edilmesi gereken en önemli konunun, şikayet süreçlerinin sabırla takibi ve talep edilen bilgilerin doğru ve eksiksiz olarak karşı tarafa iletilmesi olduğunu belirtti.