Çerezsiz bir dünyada müşterilerle buluşmak
Üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılmaz hale gelmesi sebebiyle, pazarlama profesyonellerinin yeni stratejiler üzerinde çalışması gerekecek. Deloitte, 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporunda bu konuya değinirken birinci taraf veri ortamına geçişin önemini vurguluyor.
“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair ipuçları veriyor.
Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici bir güç olduğunun altını çiziyor.
Raporda yer alan 7 trendin dördüncüsü ise üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılamaz hale geldiği bir dünyada nelerin gerekli olduğunu ortaya koyuyor.
Trend #4: Çerezsiz bir dünyada müşterilerle buluşmak
Pazarlama profesyonelleri, üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılamaz hale geldiği bir dünya için, birinci taraf veri stratejilerinden başlayarak hazırlıklarını yapmalı.
Hızlı büyüyen markalar birinci taraf veri ortamına geçişte önemli ölçüde öndeler. 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen yönetici anketine göre hızlı büyüyen şirketlerin yüzde 61’i birinci taraf veri stratejisine geçerken, daralan şirketlerin yalnızca yüzde 40’ı aynı şeyi söylüyor. Bu durum, hızlı büyüyen kuruluşların hızla değişen bir ortamda acil olarak öne geçme ihtiyacını daha fazla fark ettiklerinin sinyalini veriyor.
Geçtiğimiz on yıl içerisinde pazarlamacılar, marka-müşteri ilişkisini güçlendirmek için dijital dünyada denemeler yapıyorlardı. Artık sarkaç diğer yöne, veri gizliliğine doğru salınıyor. Üçüncü taraf çerezlerin aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması, potansiyeli yüksek müşteriler bulmak, ürünlerini değerlendirmiş ancak muhtemelen uzaklaşmış olan müşterilerle yeniden etkileşim kurmak ve çeşitli dijital reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek dahil olmak üzere pazarlamacıların müşterilerle etkin biçimde etkileşime geçme kabiliyetini çeşitli sebeplerle engelliyor.
Peki, etkin bir şekilde müşterilerini hedeflemek ve onlarla etkileşim kurmak isteyen liderlerin pazarlama ve veri stratejisini nasıl yeniden ele alması gerekiyor?
Yanıtı, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebilirsiniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.