Black Friday Challenge day 2: Kimileri reklam yapıyor kimileri indirim
Black Friday Challenge’ta bugün 16 Kasım verileri var… Marketing Türkiye rekabetin acımasızlaştığı e-ticaret savaşlarında kıran kırana mücadele eden “ Online Pazar Yerlerinin” performansını ve ekran gerisinde neler olduğunu Black Friday özelinde Akademetre Vanilla Price robotlarıyla mercek altına aldı.
Araştırmanın ikinci gününde kampanya sayılarında gözle görülür bir artış var. İlk günde 27.291 olan toplam kampanya sayısı 32.615’i bulmuş durumda. Kampanyaların merkezinde olan elektronik iki basamak gerileyerek zirveyi “modaya” kaptırmış durumda. Değişmeyen şeyler de var tabii, hala en çok kampanya yapan pazar yerinin Trendyol olmasına karşın en çok indirim n11’de…
Trendyol kampanya sayısıyla sınır tanımıyor
İlk gün verilerinde olduğu gibi yine kampanya sayısıyla başı çekiyor Trendyol. Listenin devamının da ilk gün sıralamasıyla aynı olduğunu görüyoruz. Trendyol ve Hepsiburada ve Amazon’un önceki güne nazaran kampanya sayılarında artış yaşanırken, GittiGidiyor ve n11’de rakamlar düşüyor.
Kampanyaların merkezinde “moda” var
Black Friday’e doğru hızla ilerlerken elektronik kategorisi azalan kampanya sayısıyla üçüncü sıraya gerileyerek zirveyi modaya kaptırıyor. Listede ilk gün altıncı sırada yer alan “Ev ve Yaşam” kategorisi de dramatik bir artışla ikinci sırada konumlanıyor.
Diğer kategorilerin önceki günle benzer performans göstererek yerlerini koruduğu görülüyor.
Konu indirime geldiğinde zirve değişiyor
Kampanya sayısıyla ilk üçte yer alan Moda, Ev ve Yaşam ve Elektronik kategorileri konu indirime gelince yerini “Kitap & Film & Müzik, “, Bilgisayar ve “Ofis ve Kırtasiye”ye bırakıyor.
n11 indirimlerini konuşturuyor
En çok indirim yapan pazaryeri yine n11 oluyor. Fakat bu sefer yakın bir takipçisi var. İlk günde yüzde 14,4 indirim oranına sahip olan Amazon sadece bir basamak tırmanmakla kalmıyor n11’iin tahtına göz de dikiyor. GittiGidiyor ve Trendyol’un da indirim yüzdesi artarken Hepsiburada’da düşüş kaydediliyor.
İlk gün indirimlerine daha yakından bakmak için “Black Friday Challenge başlıyor: İndirimler nerede?” haberine göz atabilirsiniz.
Metodoloji
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.