Turizmde fırsat yılbaşına hazır olana gelecek!
Yılbaşı sezonu hızla yaklaşırken işletmelerin ve bilhassa turizm sektörünün gözü bu dönemde doğabilecek fırsatlara çevrilmiş durumda. Zira uzun zamandır pandemi nedeniyle büyük yaralar alan sektör için bu süreç “yeni normal”le birlikte büyük fırsatlar barındırıyor… Ancak hepimiz biliyoruz ki fırsat hazır olana geliyor! Hazır olmanın anahtarı ise değişen tüketici beklentilerini doğru analiz etmek ve bu doğrultuda aksiyon almakta gizli. Öyleyse gelin “gezginlerin” değişen davranışlarına ve beklentilerine yakından bakalım…
Tedbiri elden bırakmayanlar için esneklik sunun!
Çalkantılı geçen bir buçuk yılın ardından seyahat sektörü toparlanmaya başlıyor. Dünya nüfusunun yüzde 36’sı şu anda bir tür seyahat etkinliğine katılıyor. Ayrıca, seyahate çıkmanın riskli olduğu düşüncesi Ocak 2021’e kıyasla yüzde 17 azaldığından gezginler artık kendilerini daha güvende hissettiklerini belirtiyor.
Ortalama olarak gezginlerin yüzde 45’i sonbahar başlarında yurt içi, yüzde 8’i ise yurt dışı seyahati planladığını belirtiyor. Yılbaşı seyahati söz konusu olduğunda da katılımcıların yüzde 30 ila yüzde 40’ı planlarını en az bir ay öncesinden, çoğunluğu ise bir aydan kısa süre öncesinden yaptığını söylüyor.
Birçok şeyin kolayca değişebildiği günümüz ortamında gezginlerin seyahatlerini iptal etme ve erteleme esnekliğine sahip olmak istemesinde şaşılacak bir şey yok. New York Times’ın raporuna göre bazı lüks seyahat tutkunları, planlarının beklenmeyen kısıtlamalar nedeniyle iptal olmasına karşı önlem almak amacıyla “seyahat stoğu” yapıyor (yani aynı dönem için iki seyahat planı satın alıyor). ABD, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da rezervasyon ile iptal konusunda esneklik sunulması fiyatlar, fırsatlar ve indirimlerden sonra tüketicilerin yılbaşı seyahati kararlarını etkileyen en önemli faktör olarak gözüküyor!
ABD’deki seyahat pazarlamacılarının yüzde 85’i esnek rezervasyon ve iptal olanakları sunmanın bu yıl çok önemli olacağını söylese de yüzde 38’i, şirketlerinin esnek satın alım seçenekleri sunmaya tamamen hazır olmadığını belirtiyor. Gezginler kara, deniz ve hava yolculuğu yapmaya tekrar başlarken yılbaşı sezonunda esnekliğe öncelik vermek, artan talebi ve yeni beklentileri karşılama konusunda önemli bir adım olacak.
Sağlık, fiyat ve fırsatların önünde!
Günümüzde gezginlerin akıllarına ilk gelen konulardan biri de sağlık konusundaki endişeler. Asya Pasifik bölgesinde sağlık ve güvenlik prosedürleri fiyat, fırsatlar ve indirimler gibi faktörleri geride bırakarak yılbaşı seyahatini etkileyen en önemli faktör haline geldi. Sağlık ve güvenlik prosedürleri ABD’de ise esneklik ve müsaitlik faktörleriyle ikinci sırayı paylaşıyor.
Neyse ki seyahat sektörü tüketicilerin endişelerine kulak veriyor: Seyahat şirketlerinin 2021’de yatırım yaptığı alanların başında sağlık ve güvenlik önlemleriyle temassız deneyimlerin gözden geçirilmesi geliyor.
Gezginler güvenli alanlarından çıkmak istemiyor
COVID-19 vakalarının sayısı sürekli artıp azalırken değişen seyahat kısıtlamalarını, kuralarını ve muafiyetleri anlamak zor bir iş haline geldi. Beklendiği üzere çoğu gezgin yılbaşı sezonunda yurt dışı yerine yurt içi seyahati planlıyor.
Gelecek üç ay içerisinde seyahate çıkmayı planlayanların yüzde 55’i kendi ülkelerindeki farklı bölgelerde, yüzde 53’ü ise kendi bölgeleri içinde seyahat etmeyi planladığını belirtiyor. Pazarlamacılara düşense yurt içi seyahatleri en iyi şekilde değerlendirmeyi hedeflemek gibi gözüküyor.
Pazarlamacıların yüzde 50’si gezginlerin 2021’in geri kalan aylarında sosyal mesafeyi koruyabilecekleri seçeneklere öncelik vereceğini düşünüyor. Bu nedenle seyahat sektörünün yılbaşı sezonu gezginlerinin beklentilerini karşılamak için temizlik, maske kullanımı, sosyal mesafe kuralları ve kalabalık oluşumunu azaltma gibi konulara öncelik vermesi gerekiyor.
Seyahatler anlamlı olacak
Tüketiciler seyahat deneyimlerinin hem seyahat etme nedenleri hem seyahat arkadaşları bakımından mümkün olduğunca iyi olmasını istiyor. Gezginlerin çoğunlukla sevdiklerini görmeye gittiği bu yılbaşı sezonunda seyahate çıkmanın en önemli nedeni arkadaş ve aile ziyaretleri.
Birçok gezgin, seyahat planı yaparken elde edecekleri değere öncelik vererek sürdürülebilir seyahat seçenekleri arıyor. Booking.com’un 2021 Sürdürülebilir Seyahat Raporu‘na göre gezginlerin yüzde 72’si seyahat şirketlerinin sürdürülebilir seyahat seçenekleri sunması gerektiğini düşünüyor. Rapordan hareketle turizm sektörünün de diğer pek çok sektör gibi sürdürülebilirliği bir seçenek olarak görmektense marka kimliği olarak sahiplenmesinin gerçek bir farklılaşma noktası yaratacağı aşikar…
Kaynak: Think With Google