3D yazıcılarla üretilen bitkisel etler restoranlardaki yerini aldı! – Son 24 saatin gündemi
3D yazıcıyla üretilen bitkisel etler restoranlarda yer bulmaya başladı!
İsrail merkezli Redefine Meat şirketi, üç boyutlu yazıcı ile bitkisel et üretimi gerçekleştirdi.
3D yazıcı ile üretilen yüzde yüz bitkisel etin restoranlarda kullanılabilir halde olduğu belirtildi. Pancar, soya ve bezelye proteini, hindistan cevizi yağı, nohut ve maya kullanılarak elde edilen etin, gerçek et dokusunda olabilmesi için çalışmalar devam ediyor.
Bitkisel bazlı etin, aroması ise gıda aroması şirketlerinden biri olan Givaudan tarafından sağlanıyor. İsrail’in yanı sıra Almanya, Hollanda ve İngiltere’nin bazı restoranlarında yer almaya başlayan 3D yazıcı ile üretilen eti üreten şirket Redefine Meat,29 milyon dolar yatırım aldı.
“Sonunda” dedirten güncelleme: Spotify’a “şarkı sözleri” özelliği geldi
Dünya genelinde milyonlarca kullanıcıya sahip olan müzik dinleme platformu Spotify yeni güncellemesiyle kullanıcılarını sevindirecek. Bugün konuyla ilgili bir blog yazısı yayınlayan platform, “şarkı sözleri” özelliğini getirmeye hazırlandıklarını açıkladı. Yani, artık Spotify’da bir şarkı açtığınızda, ek bir uygulamaya (ya da Google aramasına) gerek kalmadan Spotify üzerinden bu şarkının sözlerini de görebileceksiniz. Özellik yalnızca mobilde değil; Spotify’ı kullanabildiğiniz tüm cihazlarda aktif olacak. Ayrıca Premium üyeler gibi ücretsiz kullanıcılar da şarkı sözlerini görebilecek.
Özellik şimdiden dünya genelinde kullanıma sunuldu. Eğer henüz keşfetmediyseniz, şarkıyı çalarken oynatma ekranının altında “Şarkı Sözleri” kutucuğunu görebilirsiniz. Ona tıkladığınızda ekranınıza sözler gelecektir.
Türk yargısından Uber lehine gelişme
Mayıs 2019’da Uber’in kendi insiyatifi ile hizmete kapattığı UberXL ürünü nedeniyle A.B.D.’deki Uber şirketine açılan haksız rekabet konulu dava Uber’in lehine sonuçlanarak mahkeme tarafından reddedildi.
Kullanıcılarının dakikalar içinde diledikleri yere kolayca ulaşmalarını sağlayan ulaşım teknolojisi platformu Uber’in 2019 yılının Mayıs ayında kendi insiyatifi ile hizmete kapattığı UBERXL ürünü nedeniyle Amerika’da bulunan Uber Technologies Inc’e açılan haksız rekabet konulu dava Uber’in lehine sonuçlanarak mahkeme tarafından reddedildi.
Temasa geçilen Uber global sözcüsü: ”Alınan mahkeme kararını memnuniyetle karşılıyoruz ve Uber olarak Türkiye’ye olan bağlılığımızı sürdürüyoruz. İstanbul, Ankara ve İzmir’deki tüm yerli ve yabancı kullanıcılarımıza ve taksi sürücülerine UberTaksi hizmetimizi başarıyla sunmaya devam edeceğiz” dedi.
Uber 2014 yılında İstanbul’da kullanılmaya başlanmasından bu yana Türkiye’de 5 milyon kullanıcı tarafından indirilmiş ve kullanılmış bir uygulama. Asliye Ticaret Mahkemesi bu karar ile Amerika’da mukim bir şirket olan Uber Technologies Inc. aleyhine 2017 yılında açılmış olan haksız rekabet konulu davayı reddetti. Mahkeme bu kararı, Türkiye’de Uber uygulamasının Uber Technologies Inc. tarafından sunulup sunulmadığını değerlendirmek üzere bilirkişi heyeti atadıktan sonra aldı. Mahkeme tarafından atanan bilirkişi heyeti, hazırladığı iki raporda da Uber uygulamasının Türkiye’de Uber Technologies Inc. tarafından değil, Uber B.V. şirketi tarafından sağlandığı yönünde görüş bildirdi. Geçtiğimiz yılın Aralık ayında İstinaf Mahkemesi Uber aleyhine açılan bir diğer haksız rekabet davasında alınan ve Uber’e Türkiye’de erişim engeli getirilmesine neden olan ilk derece mahkemesi kararını hatalı bulmuş, şirketin Türkiye’de sarı taksiler ile hizmet vermesini onaylamıştı.
Turizmde fırsat yılbaşına hazır olana gelecek!
Çalkantılı geçen bir buçuk yılın ardından seyahat sektörü toparlanmaya başlıyor. Dünya nüfusunun yüzde 36’sı şu anda bir tür seyahat etkinliğine katılıyor. Ayrıca, seyahate çıkmanın riskli olduğu düşüncesi Ocak 2021’e kıyasla yüzde 17 azaldığından gezginler artık kendilerini daha güvende hissettiklerini belirtiyor.
Ortalama olarak gezginlerin yüzde 45’i sonbahar başlarında yurt içi, yüzde 8’i ise yurt dışı seyahati planladığını belirtiyor. Yılbaşı seyahati söz konusu olduğunda da katılımcıların yüzde 30 ila yüzde 40’ı planlarını en az bir ay öncesinden, çoğunluğu ise bir aydan kısa süre öncesinden yaptığını söylüyor.
Birçok şeyin kolayca değişebildiği günümüz ortamında gezginlerin seyahatlerini iptal etme ve erteleme esnekliğine sahip olmak istemesinde şaşılacak bir şey yok. New York Times’ın raporuna göre bazı lüks seyahat tutkunları, planlarının beklenmeyen kısıtlamalar nedeniyle iptal olmasına karşı önlem almak amacıyla “seyahat stoğu” yapıyor (yani aynı dönem için iki seyahat planı satın alıyor). ABD, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da rezervasyon ile iptal konusunda esneklik sunulması fiyatlar, fırsatlar ve indirimlerden sonra tüketicilerin yılbaşı seyahati kararlarını etkileyen en önemli faktör olarak gözüküyor!
ABD’deki seyahat pazarlamacılarının yüzde 85’i esnek rezervasyon ve iptal olanakları sunmanın bu yıl çok önemli olacağını söylese de yüzde 38’i, şirketlerinin esnek satın alım seçenekleri sunmaya tamamen hazır olmadığını belirtiyor. Gezginler kara, deniz ve hava yolculuğu yapmaya tekrar başlarken yılbaşı sezonunda esnekliğe öncelik vermek, artan talebi ve yeni beklentileri karşılama konusunda önemli bir adım olacak.
Black Friday Challenge day 4: Hepsiburada gaza bastı, Trendyol’u solladı
Black Friday Challenge’ın dördüncü gününde dengeler değişmeye başlıyor. Şaşırtıcı derecede düşük indirim oranlarına karşılık kampanya sayısıyla zirveyi elinde tutan Trendyol tahtından oluyor. Trendyol’u geçen isim Hepsiburada olurken, genel olarak kampanya sayılarında düşüş gözlemleniyor.
Marketing Türkiye olarak Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday’e yaklaşırken yaptığı indirimleri mercek altına almaya devam ediyoruz. Black Friday Challenge’ın dördüncü gününde de hangi pazar yeri ne kadar indirim yapmış, hangi kategorilerde, ne kadar indirim var ortaya koyuyoruz.
Verilere göre, 3 gündür artmakta olan kampanya sayısında bugün gözle görülür bir düşüş yaşanıyor. Ayrıca indirim oranları da “Kitap&Film&Müzik” kategorisi dışında pek yüksek görünmüyor. Bununla birlikte, süpermarket kategorisinde gerçekleşen ortalama yüzde 17,1’lik indirim en azından Kasım ayında market alışverişini kolaylaştırıyor. Verilere daha yakından göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #Dolar11TL |
2 | Japonya |
3 | Merkez Bankası |
4 | Düşüşe Geçti |
5 | EkonomiPERT SeçimŞART |
6 | Mustafa Boyraz |
7 | Cep Herkülü |
8 | ZİLLETE OY YOK |
9 | akıllıol şerefsiz |
10 | Fethullah Gülen |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Dani Alves |
2 | Euro kaç TL |
3 | Dolar kaç TL |
4 | Dolar/TL |
5 | Euro |
6 | İmran Kılıç |
7 | 1 Dolar kaç tl |
8 | Hasan Dağı |
9 | Bloomberg |
10 | Doviz kuru |