Bir marka daha TV reklamlarını durdurduğunu açıkladı…
25 Kasım’da Black Friday kampanyalarını başlatacak olan Yolcu360, TV reklamı yapmamaya karar veren markalar kervanına katıldı. Şirket, TV için ayrılan bütçeyi daha fazla indirim yapabilmek için kullanacak.
Black Friday’e 3 gün kala hem tüketici hem de markalar için heyecanlı bir geri sayım başladı. Bu dönemde markalar, tüketicisini indirim yağmuru kadar reklam yağmuruna da boğarken kimileri farklı bir stratejiyi tercih ediyor. Reklamlar hakkında radikal kararlar alan LC Waikiki ve Kelebek Mobilya‘nın ardından Yolcu360 da Black Friday’de TV reklamı yapmamaya, buraya ayırdığı bütçeyi indirim oranlarına yansıtmaya karar verdi. Bu sayede, yüzde 65 olan indirim oranını liste fiyatları üzerinden yüzde 70’e ulaşacak.
Gerçek indirim yapanın farkı belli olacak
Aldıkları kararı LinkedIn hesabından paylaşan Yolcu360’ın Chief Brand Officer’ı Samet Ensar Sarı, paylaşımında “Gerçek indirimler sunan markaların tüketicilerin gönlünü kazanacağı, hayal kırıklıkları yaratanların da hızlıca gözden düşmeye başlayacağı bir haftaya girdik” sözlerine yer verdi. Sarı açıklamasında şunları söyledi: “Kampanya döneminde tüm medya matematiğindeki verimlilik durumunu da dikkate alarak ilk kez TV’ye yatırım yapmak yerine, son Efsane dönemindeki yüzde 65 olan indirim oranını liste fiyatlar üzerinden yüzde 70’e çıkartmayı tercih ettik. Rezervasyonların da 2022 yılı sonuna kadar yapılabilmesini sağladık. Efsane Yolcu360 Günleri için artık geri sayım başladı. 25 Kasım akşamı saat 21:00’i tüm ekip heyecanla bekliyoruz.”
Tanıtım faliyetleri tamamen bitmeyecek
Kararın ardından bu dönemde tanıtım çalışmalarını nasıl yönetmeyi planladıkları konusunda Marketing Türkiye’ye açıklamalarda bulunan yapan Samet Ensar Sarı şunları söylüyor: “Efsane Yolcu360 Günleri, misafirlerimizin gerçek indirimlerle karşılaştığı ve bugüne kadar aldığımız telefonlar ve maillerle de ilgiyle beklediği bir kampanyamız.
Bu kampanyanın yüksek bir oranda kulaktan kulağa yayıldığını görüyoruz. O yüzden de verimlilik ve performans anlamında mevcut medya harcamaları ve oranlarının rasyonel dinamiklerin üstüne çıktığı bir dönemde; medya planlamasında bu kez misafirimize farklı seslenmek istedik. Çünkü yaptığımız araştırmalar fiyat duyarlılığının her SES aralığında yüksek olduğunu gösteriyor. Biz de bütçemizi indirim oranını artırmakta kullandık.
Ama tabi ki rekabet ortamında hem kreatif dünyamızla hem de mesajlarımızla farklılaşmaya ve daha çok kişiye ulaşmaya çalışıyoruz. PR faaliyetleri, sosyal medya iletişimi, influencer pazarlaması, dijital pazarlama, online platformlarla iş birlikler, mevcut iş ortaklarımızla entegre kampanyalar ve performans kanalları özelinde kampanya öncesi ve kampanya dönemini tüm detaylarıyla planladık. Hem içerik pazarlaması hem de medya satın almalar ekseninde bu süreci etkili ve verimli kullanmayı hedefliyoruz. Ayrıca Türkiye’nin en çok ziyaret alan seyahat ve otomotiv blog’larından biri olan blog’umuzu kampanya döneminde etkili bir reklam mecrası olarak konumlandırdık.
Misafir merkezimizi de kampanyayla ilgili gelebilecek sorular ve talepler doğrultusunda tüm misafirlerimize en kısa sürede yardımcı olmaları için 100 kişilik bir kadroyla hazır hale getirdik.
25 Kasım saat 21:00’i heyecanla bekliyoruz.”