Almanya’dan Azerbaycan’a İngiltere’dan Çin’e kadar 25’e yakın ülkeye ihracat yapan Muratbey, TURQUALITY programına kabul edilen ilk peynir markası oldu. TURQUALITY desteğiyle global pazarda izleyecekleri markalaşma stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Muratbey Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Vizyonumuz dünyanın en inovatif peynir markası olmak” diyor ve ekliyor: “Beş yıllık stratejik planımızda ihracat hedefimizi cironun yüzde 40’ına yükseltmek olarak belirledik.”
Güçlü kaslarımız bizi TURQUALITY’ye taşıdı
✓ İlk olarak 2014 yılında TURQUALITY Marka Destek Programı’na kabul edilerek başladı yolculuğumuz. Marka programının dört yıllık standart süresini tamamladıktan sonra en üst seviye olan TURQUALITY programına kabul için çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Stratejik iş planlarımız doğrultusunda kurumsal gelişim projelerini hayata geçirdiğimiz bu dönem aynı zamanda yurtdışında markalaşma çalışmalarına da odaklandığımız ve yatırım yaptığımız bir dönem oldu.
✓ Geçen yıl başvurumuzu yaptık ve Nisan 2021’de Bakanlık tarafından atanan Deloitte Danışmanlık tarafından ön incelememiz yapıldı ve denetimlerimiz gerçekleştirildi. Kısa bir süre sonra da, TURQUALITY seviyesine yükseldik. Bu program açısından en önemli alanlar olan marka yönetimi, pazarlama, stratejik planlama ve inovasyon bizim de denetim sonucunda en başarılı olduğumuz alanlar, en güçlü kaslarımız olarak öne çıktı ve bizi bu başarıya taşıdı.
TURQUALITY bir gelişim katalizörü
✓ Muratbey olarak, Türk ekonomisine ve katma değerli ürün ihracatına sağladığımız destek her geçen gün artarak devam ederken bu program sayesinde uluslararası alanda rekabet gücümüzü çok daha iyi yerlere taşıyacak olan birçok kazanımı elde etmiş olacağız. Bildiğiniz gibi süresiz olan bu sertifikasyonla sadece yurtiçinde değil hedef pazarlarımızda da önemli bir prestij elde ettik.
✓ TURQUALITY kapsamındaki tek peynir firması olmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye genelinde tüm sektörlerden sadece 199 firmanın kabul edildiği programın 200. firması olduk. Türkiye ekonomisine sağladığımız destekle süt ve süt ürünleri sektöründe ise TURQUALITY kapsamındaki üç markadan biriyiz.
✓ Seçilmiş bir Türk markası olarak uluslararası pazarlarda global bir oyuncu olabilmek ve olumlu Türk malı imajı oluşturabilmek için devletimizin de güçlü desteğiyle ilerliyoruz. TURQUALITY’nin tüketicilerin gözünde bir marka referansı, markalar için de bir gelişim katalizörü olduğuna inanıyoruz.
Ülke ekonomisine katkı sağlayacağız
✓ Program desteğiyle ihracat yaptığımız ülkelerde marka bilinirliğimizi arttırmak ve marka algımızı güçlendirmek ilk hedefimiz. Program kapsamında geliştirdiğimiz iş modellerimizle sürdürülebilir büyümemizi devam ettirmeyi hedefliyoruz.
✓ Hâlihazırda beş kıtaya ve 20’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Kurumsal stratejilerimiz doğrultusunda her sene ihracat ağımıza yeni ülkeler ekliyoruz. TURQUALITY Programı sayesinde operasyonel yapımızda, ihracatta, yüksek katma değer elde etmede, gelişimde ve sürdürülebilirlikte ilerleyecek, ülke ekonomimize katkı sağlamayı sürdüreceğiz. Bu destek ve motivasyonla yeni ülkelere daha güçlü girecek ve Türk markası olarak bilinirliliğimizi arttıracağız.
✓ “Bir dünya markası” olma vizyonumuzun temelinde yurt dışında “Türk Malı” algısını yükseltme, Türkiye menşeili ürünlere ve markalara olan güveni arttırma çabalarına destek verme, bu yolla hem markamız hem de ülkemiz için sürdürülebilir refahı sağlamak yatıyor. Ekonomik sürdürülebilirlik yanında elbette insanlar için daha iyi bir gelecek yaratmaya yardımcı olacak bir gıda markası olmaya her zamankinden daha fazla ihtiyacımız olduğunu biliyoruz.
Hedefte Avrupa ve Orta Doğu var
✓ Kısa vade için hedef pazarlarımız Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkeleri ve Kuveyt başta olmak üzere Orta Doğu olacak. Değişen tüketim talepleri, satın alma tercihleri ve ivmelenen sağlıklı yaşam trendi doğrultusunda zenginleştirilmiş inovatif ürünlerimizle hedef pazarlarımızda farklılaşarak büyüyeceğiz.
✓ Orta doğu ve Körfez ülkelerine “taze sütten üretilen peynir” yeme alışkanlığı kazandırdık. İnovatif peynirlerimiz Burgu, Misto, Sürmeli, Naturena gibi çeşnili çeşitlerin yanında yöresel peynirlerimiz de yoğun ilgi görüyor. D vitaminiyle zenginleştirilmiş Muratbey Plus serisi ve çocuklar için üretilen yine D vitaminli peynirimiz Misto ile yurt dışında da insanlar için daha iyi bir gelecek yaratmaya yardımcı olacak sürdürülebilir çözümler üretmeye çabalıyoruz.
İnovasyon temel rekabet stratejimiz
✓ Biz vizyonunu “Dünyanın en inovatif peynir markası olmak” şeklinde ifade etmiş bir markayız. İnovatif ürünlerle farklılaşmak bizim temel rekabet stratejimiz. Gıda Ar-Ge Merkezi ve Üretim Teknolojileri Ar-Ge Merkezi olmak üzere sektörün iki tane akredite Ar-Ge merkezine sahip tek firmasıyız.
✓ D vitamini eksikliği Türk toplumunun yüzde 90’ında mevcut. Bu eksiklik dünya genelinde de ciddi boyutlarda. D vitaminiyle zenginleştirilmiş Misto’yu ve Muratbey Plus serisi peynirlerimizi bu ihtiyaç üzerine geliştirdik. Muratbey Plus serisi ve Misto peynirlerinin sadece 100 gramı, 5 mcg (200I) D vitamini, 650 mg kalsiyum ve 16,5 g protein içeriyor.
Beş kıtada 25 ülkeye ihracat yapıyoruz
✓ Avrupa ülkelerinden Çin’e, Ortadoğu’dan Yeni Zelanda’ya yurt dışı pazarlarda kendi markamızla ve Türkiye’de üretilmiş hem inovatif ürünlerimiz hem de yerel peynir çeşitlerimizle elde ettiğimiz başarılar bizim için gurur verici. Bugün Avrupa’da Almanya, Hollanda, Belçika, Avusturya, Fransa ve İngiltere başta olmak üzere, pek çok ülkeye ihracat yapıyoruz.
✓ Amerika ve Avrupa pazarlarında istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyoruz. İhracat yelpazemize kattığımız Yeni Zelanda ve Çin ile yenilikçi ürünlerimizle yatay ve dikey büyümemizi devam ettireceğiz. Bulunduğumuz her ülkede marka yatırımlarımızı TURQUALITY desteğiyle artıracağız
✓ Beş yıllık stratejik planımızda ihracat hedefimizi cironun yüzde 40’ına yükseltmek olarak belirledik. En son ihracat yelpazemize kattığımız Çin, İsveç, Azerbaycan ve Kosova ile artık beş kıtaya ve 25’e yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. İnovasyona olan bağlılığımız ve insana verdiğimiz değerin bizi daha da büyüteceğine ve bu sayede ülkemiz ekonomisine daha fazla katma değer sunacağımıza eminim.
Marketing Türkiye Kasım sayısını okumak için TIKLAYIN!