Black Friday Challenge day 9: Son düzlükte kim önde?
Marketing Türkiye, Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla Black Friday indirimlerinin yakın takipçisi olmaya devam ediyor. Bitiş çizgisini görmeye çok az kaldı fakat hala rekabet kampanya sayıları üzerinden ilerlemeye devam ediyor. Bir Trendyol bir Hepsiburada derken kampanya sayısında zirve iyice karıştı. n11 ise hala indirim oranlarındaki liderliğini koruyor.
Black Friday Challenge’ın dokuzuncu gününde öne çıkan veriler;
- Black Friday’in dokuzuncu gününde toplam 46.515 kampanya mevcut.
- 23.270 ile bu kampanyaların yarısı Hepsiburada’da…
- Kampanyaların merkezinde moda kategorisi var fakat en büyük indirimler ev ve yaşam ürünlerinde gerçekleşiyor.
- n11 ise yüzde 42’lik bir oranla en çok indirim yapan pazar yeri.
Black Friday kampanyalarının yarısı Hepsiburada’da
Black Friday’in dokuzuncu gününde yani 23 Kasım’da Akademetre’nin Vanilla Price robotları toplamda 46.515 kampanya tespit etti. Uzun süre liderliği elinden bırakmayan Trendyol, 15.039 kampanyayla ikinci sıradaki yerini alıyor.
Hepsiburada ve Trendyol kampanya sayıları üzerinden rekabet ederken, listenin sonunda yer alan n11 ve Amazon rekabeti indirim oranlarında sürdürüyor.
Kampanya sayılarını kategoriler özelinde incelediğimizde “moda”nın yine zirvede olduğunu görüyoruz. Onu 6.787 kampanyayla elektronik kategorisi takip ederken, kişisel bakım ve kozmetik kategorisi de ilk üçteki yerini alıyor.
İndirim oranları artıyor…
Black Friday’in başlangıcından beri iddialı bir şekilde bir numara olarak konumlanan “Kitap&Film&Müzik” kategorisi artık yerini “Ev ve Yaşam” kategorisine bırakıyor. Yüzde 23,1 ile liderlik koltuğuna yerleşen Ev ve Yaşam kategorisinin yakın takipçisi ise yüzde 20,2 ile Moda oluyor.
İndirimler n11 ve Amazon’da
n11 Black Friday başlangıcından beri indirim oranlarıyla zirvede yer almaya devam ediyor. Amazon da n11 (yüzde 25,3) gibi kampanya sayısıyla değil indirim oranlarıyla rekabetçi bir duruş sergiliyor. Diğer pazar yerlerinde gerçekleştirilen indirimler ise yüzde 20’lik dilimin altında kalıyor.
Metodoloji
Marketing Türkiye ve Akademetre işbirliğinde gerçekleştirilen “Black Friday Challenge” raporları kapsamında Akademetre Fiyat Araştırma Paneli VanillaPrice’ın yapay zeka destekli web botları; her gün Trendyol, Hepsiburada, N11, Amazon ve GittiGidiyor gibi pazar yerlerindeki kampanyaları, anlık fırsatları ve indirim oranlarının datasını toplayarak analiz ediyor.
Çalışmada web botlar Black Friday kapsamındaki ürünlerin eski fiyatı-yeni fiyatı, kategorisi, markası, dahil olduğu kampanya gibi tüm bilgilerini analiz ediyor. Böylece; Black Friday kapsamında indirim oranları, en çok indirim yapan pazaryerleri, en çok indirim gerçekleşen kategoriler gibi bilgiler listeleniyor.
Black Friday Challenge Day 8: Hepsiburada öne geçti arayı açıyor