Borusan Holding, kadınların uğradığı şiddet konusunda farkındalık yaratmak amacıyla “Konuşamayanlar” reklam filmini yayınlayarak herkese şiddete uğrayan kadınlar için yeniden #GözünüAç diyor.
Borusan Holding’in 2020 yılında, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü’nde, kadınların uğradığı şiddet konusunda farkındalık yaratmak amacıyla başlattığı “Gözünü Aç” adlı iletişim kampanyası kapsamında Borusan bünyesinde toplumsal cinsiyet eşitliğini güçlendirme yönünde faaliyet gösteren Borusan Eşittir Platformu tarafından birçok çalışma yapıldı. Borusan Holding tarafından yayınlanan “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Hane İçi Şiddet Rehberi” ile hem bireysel hem de kurumsal düzeyde şiddete karşı farkındalık oluşturmak hedeflendi. Şiddetin türlerine dikkat çekilerek bu alanda tüm destek mekanizmaları tanımlandı. Eşit bir dünyanın ancak bu alandaki bilincin artmasıyla mümkün olduğu vurgulandı. Rehberin yanı sıra, konunun Borusan çalışan ve paydaşları tarafından içselleştirilebilmesi için, “Bu şirket kadına şiddete kapalı” söylemini içeren pankartlar grup şirketlerine ve fabrikalara asıldı. Bu söylemlerin “Bu toplantı odası / atölye / fabrika / tesis kadına şiddete kapalı” gibi lokasyon bazlı uyarlamaları da yapıldı.
Şiddet devam ettikçe şiddetle mücadelenin de devam etmesinin önemli olduğunu vurgulayan Borusan Holding, bu sene #GözünüAç kampanyası kapsamında çekilen “Konuşamayanlar” filmi ile toplumun her kesiminde psikolojik, fiziksel, cinsel ya da siber şiddete uğrayan ve yaşadıklarını dile getiremeyen birçok kadının ortak sorununu ele alıyor. Şiddete uğrayan bir kadının bunu dile getirmesinin ve yardım istemesinin ne kadar zor olduğu bir kez daha hatırlatırken Borusan’ın şiddetin her türlüsüne karşı sıfır toleransı ve kadınların yanında olduğunu vurguluyor.
Borusan Holding İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş toplumsal cinsiyet eşitliğinin odak noktalarından biri olduğunu vurgulayarak; “Kadına yönelik şiddet ne yazık ki hala tüm gerçekliğiyle karşımızda duruyor. Hatta pandemiyle birlikte artış gösterdiğini de söyleyebiliriz. Fiziksel şiddetin yanı sıra pandemi döneminde ülkemizde psikolojik şiddet yüzde 93 oranında attı ve her beş kişiden biri siber şiddete uğradı. Pandemiden önce, kadınların erkeklerle eşit haklara sahip olması için 99,5 yıl geçmesi gerektiği beklenirken, bu yıl cinsiyetler arası uçurumun küresel ölçekte tamamen kapatılmasının ancak 135,6 yılda mümkün olacağı ortaya çıktı. Eşitliğe ulaşılacak sürenin 36 yıl uzaması bir neslin daha cinsiyet eşitliği olan bir dünya göremeyeceği anlamına geliyor. Bizler Borusan Grubu olarak aradaki bu uçurumu azaltmak için üzerimize düşen tüm sorumluluğu yerine getirmeye hazırız. Geçtiğimiz yıl yayınladığımız “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Hane İçi Şiddet Rehberimiz” ile şiddete uğrama ihtimali olan kadınlar için bir yol gösterebildiğimize inanıyoruz. Biliyoruz ki şiddete uğrayan bir kadının konuşması çok zor. Bu yüzden konuşamasalar da onları duymak, şiddetin işaretlerini fark edebilmek çok önemli. Bu sebeple yayınladığımız “Konuşamayanlar” filmimiz ile herkesi, şiddete uğrayan kadınlar için gözlerini açmaya davet ediyoruz. Borusan olarak her türlü şiddete sıfır tolerans gösteriyor ve toplumsal cinsiyet eşitliği için hiç durmadan çalışmaya devam ediyoruz” dedi.
Reklam Künyesi:
Ajans: Çözüm / TBWA Group
Marka Ekibi: Nursel Ölmez Ateş, Dilek Özkan, Öznur Halilcikoğlu, Sara Demirel, Büşra Yılmaz Can
Kreatif Ekip: Ozan Can Bozkurt, Tuğrul Mengi, Mine Yıldırım, Serim Poyraz Danışman, Gizem Tuncacı
Strateji: Ahmet Yener, Kerem Can Erdönmez
Müşteri İlişkileri: Aslı Kutay, Sevil Zelzele, Dilay Dinçer
Yapım Evi: DCİ Medya
Yapımcı: Can Üner
Yönetmen: Doğuş Batar
Görüntü Yönetmeni: Gökhan Arda
Post Prodüksiyon: Hugimu Medya
Diğer yaratıcı kampanyalara göz atmak için TIKLAYIN.