Black Friday Challenge: Z raporu
Black Friday indirim çılgınlığının artık son günündeyiz. Kimi ürünler sepete eklendi kimilerinden vazgeçildi. Kimi tüketici ürünlerin tükenme ihtimalini göze alamayıp alışverişini erkenden yaptı kimi ise son günü bekledi. En kötüsü de satın aldığımız bir ürünün diğer pazar yerlerinde daha uygun fiyatta olduğuna rastlamak oldu. İşte tüketiciyi bu ihanete uğramışlık hissinden kurtarmak için Marketing Türkiye Akademetre‘nin Vanilla Price robotlarıyla “Hangi pazar yerinde indirim oranı ne?”, “Sunduğu kampanyalarla adından söz ettiren pazar yerleri hangileri?”, “Hangi kategoride daha çok fırsat var?” sorularının yanıtlarını günbegün paylaştı. Gelin şimdi de Black Friday’in Z raporuna göz atalım…
İşte 12 günlük Black Friday yolculuğunda öne çıkan veriler;
- Vanilla Price robotları, bu 12 günlük indirim çılgınlığında toplamda 407.785 kampanya gerçekleştiğini tespit etti.
- En çok kampanya yapan pazar yeri yüzde 42,9 ile Trendyol olurken, yüzde 42,2 ile Hepsiburada ikinci sırada yer aldı.
- Kampanyaların merkezinde açık ara farkla moda kategorisi vardı.
- İndirimli ürün sayısı en yüksek kategori moda olurken esas indirim oranları ise kitap, film ve müzik ürünlerindeydi.
- Son iki gün indirim oranlarında düşüş olsa da n11 en çok indirim gerçekleşen pazar yeri konumuna yerleşti.
Trendyol ve Hepsiburada’nın kampanya savaşı sona erdi
Trendyol ve Hepsiburada’nın Black Friday savaşı nihayet son buldu. Fakat ufak bir farkla… Zira birinciliğe 175.004 kampanya sayısıyla ulaşan Trendyol’un 171.851 kampanyayla yakın takipçisi Hepsiburada… n11 ve Amazon’un liste sonunda yer aldığına bakmayın, onların rekabeti indirim kulvarında…
Modadan vazgeçilmiyor!
Bu 12 günlük süreçte çoğu kez liste başında görmeye alıştığımız moda kategorisi elbette açık ara farkla en çok kampanya gerçekleştirilen kategori unvanına hak kazanıyor. “Elektronik”, “Ev ve Yaşam” ve “Kişisel Bakım ve Kozmetik”te yine kampanyaların merkezinde yer alan kategoriler…
İndirimler çok okuyandan yana
Kitap&Film&Müzik (yüzde 26,4) ve Elektronik (yüzde 24,8) kategorilerinde ortalamanın üzerinde indirim oranları tespit edilirken diğer kategorilerin yüzde 20’lik dilimin altında kaldığı görülüyor. Bu kapsamda özellikle en çok kampanya gerçekleştirilen moda kategorisinin yüzde 15,3’lük bir oranla yedinci sırada yer alması dikkat çekiyor.
n11 liderlikten vazgeçmiyor
n11 son iki güne kadar liderliği elinden bırakmadı. Bu istikrarlı duruş elbette Z raporunda da karşılık buldu. Yüzde 33,5 ile en çok indirim gerçekleştirilen pazar yeri olan n11’i yüzde 24,9’luk bir oranla takip ediyor Amazon… Fakat diğer pazar yerlerinin indirim yarışına katılmaması ağırlıklı ortalamayı yüzde 15’e kadar düşürüyor.