NFT pazarına ünlü yağmuru! – Son 24 saatin gündemi
WhatsApp’ın geç kalınmış özelliği sonunda yolda
Sonunda WhatsApp mesajlarına da emoji ile tepki vermemizi sağlayacak o özellik yolda. Aslında bu özelliğin geleceği aylar önceden WABetaInfo tarafından paylaşılmıştı ancak konuyla ilgili çok fazla detay bulunmuyordu. Yine aynı uygulama sitesi tarafından paylaşılan bilgilere göre, özellik yakın zamanda kullanıma sunulacak.
Detaylara gelecek olursak, hep grup sohbetlerinde hem de kişisel sohbetlerde kullanılabilecek olan “Reactions” ile kişiler birbirlerinin mesajlarına 6 farklı emojiden biri ile tepki verebilecek. Mesajlara kimin hangi tepkiyi verdiği de görüntülenecek. Aslında ekran görüntülerine bakarak bunun Instagram’dan da aşina olduğumuz bir kullanıma sahip olduğunu söylemek mümkün.
Türkiye’nin en pahalı konutları hangi illerde?
hepsiemlak, Ekim 2021 Emlak Endeksi’ni açıkladı. Verilere göre; Türkiye genelinde satılık konutta metrekare fiyatı en pahalı olan 10 ilin birincisi 10.167 TL ile Muğla oldu. Muğla’yı, 7.824 TL ile İstanbul, 5.947 TL ile Antalya, 5.482 TL ile İzmir, 4.236 TL ile Çanakkale, 4.232 TL ile Balıkesir, 4.062 TL ile Yalova, 3.991 TL ile Gaziantep, 3.852 TL ile Denizli ve 3.718 TL ile Edirne takip etti. Ortalama metrekare fiyat artışları bir önceki yıl ile kıyaslandığında yüzde 35-60 arasında bir artışın yaşandığı gözlemlendi.
Verilerine göre Türkiye genelinde satılık konutta ortalama metrekare fiyatı en pahalı olan ilçelerin başında 27.521 TL ile İstanbul’un Beşiktaş ilçesi geldi. Beşiktaş’ı 27.517 TL ile yine İstanbul’un Sarıyer ilçesi takip etti. İzmir’in Çeşme ilçesi 18.875 TL ile üçüncü sırada yer alırken Muğla’nın Bodrum ilçesi 18.238 TL ile dördüncü sırada geldi. İstanbul’un Bakırköy, Kadıköy, Beykoz ve Adalar ilçelerinde fiyatlar 17 bin ila 14 bin TL arasında değişirken, İzmir’in Urla ve Foça ilçelerinde satılık konutlar ortalama 12 bin TL üzerinden alıcı buldu. Ortalama metrekare fiyat artışları bir önceki yıl ile kıyaslandığında yüzde 36-112 arasında bir artış gerçekleşti.
Satılık konut fiyatlarının bir yıl içerisinde en çok artış gösterdiği illerin başında ise yüzde 88-46 arasındaki artış oranlarıyla Samsun, Muğla, Antalya, Mersin (İçel), Adana, İstanbul, Konya, Aydın, Çanakkale ve Sakarya geldi. Konut fiyatlarında en çok artış yaşanan 10 ilden 9’unun deniz kıyılarındaki iller olması dikkat çekti.
Türkiye genelinde alıcısına son 1 yıl içerisinde en çok kazandıran ilçelerin başında; yüzde 112-69 arasındaki artışlarla İzmir’in Foça, Dikili, Seferihisar, Urla, Menderes ilçeleri, Muğla’nın Milas ilçesi, İstanbul’un Kadıköy, Ataşehir ilçesi ve Antalya’nın Döşemealtı ile Konyaaltı ilçesi geldi.
NFT pazarına ünlü yağmuru!
Ünlü sanatçı Can Bonomo, NFT pazarına giriş yapacağını duyurdu. Geçen hafta “Dağ” şarkısıyla sevenlerinin karşısına çıkan Bonomo, Anakronizm temalı NFT koleksiyonundan küçük bir spoiler verdi. Sosyal medya paylaşımında, koleksiyonu OpenSea platformu üzerinden Ethereum ile satışa çıkaracağını belirten şarkıcı, çalışmalarını satışa çıkaracağı tarihe dair bir bilgi paylaşmadı.
Can Bonomo, 2015 yılında ilk kişisel resim sergisini düzenlemişti. NFT koleksiyonuyla aynı ada sahip “Anachronismus” sergisi; dijital baskı, illüstrasyon, yağlı boya, duvar boyası gibi farklı teknikleri bir araya getirmekle beraber birbirlerinden kronolojik ve tarihsel olarak bağımsız olan objeleri kendi yorumuyla 1 ay boyunca gösterdi.
Ünlü şarkıcının NFT koleksiyonunda yer verdiği Napolyon fotoğrafı, yıllar önce açtığı sergideki resimle birebir aynı. Can Bonomo, Anakronizm temalı sergisinde Napolyon’un telefonla konuşurken tasvir edildiği bir resmi insanların beğenisine sunmuştu. Bu bağlamda Bonomo’nun OpenSea’da satışa sunacağı NFT’lerinin, resim sergisindeki çalışmalardan oluşacağı tahmin ediliyor.
Kahve severler huy değiştirdi!
Pandemi başlangıcından beri sıcak içecek pazarına liderlik eden kahveyle ilgili kötü haber geldi. KPMG’nin son araştırmasına göre pandemi kahve sektörünü de affetmedi. En büyük iki küresel kahve perakendesinin ABD’deki dükkanlarının satışları, toplamda 11.5 milyar dolar düşüş kaydetti. 36 milyar dolar olan piyasa değeri yüzde 24 azaldı. İngiltere’de ise satışlardaki kayıp 2 milyar pound. Avrupalı daha çok organik kahveye yönelirken; Orta Doğu ve Çin’deki perakende kahve fiyatları, yüksek yaşam tarzıyla birlikte artmış durumda… Araştırmaya göre, Covid-19 en büyük iki küresel kahve perakendesini yeniden şekillendiriyor. Pandemi döneminde kahve dükkanlarının 11.5 milyar dolar zarar ettiği ABD’de “tam iyileşme” için en az iki yıla ihtiyaç var. İngiltere’de ise üç yıldan önce toparlanma mümkün görünmüyor.
KPMG Türkiye Gıda ve İçecek Sektör Lideri Banu Kürk, “Araştırma sonuçlarına baktığımızda, tüketicinin pandemiyle birlikte her alanda olduğu gibi kahve alışverişlerinde de deneyim, sağlık, inovasyon, kolaylık, sürdürülebilirlik ve şeffaflık konularına dikkat ettiğini görüyoruz. Tüketici artık eşsiz deneyimler arıyor ve yüksek kalite kahveye ulaşmak için ödeme yapmaya istekliler. Bu nedenle üçüncü nesil kahveciler tedarik zincirinin her aşamasında yüksek kalitede kahve yapmaya yeniden odaklanıyor. Gençler, sürekli hareket halinde olduğu için kolay taşınabilir seçeneklere yöneliyor. Diğer taraftan tek kişilik kahve makinelerine talep de artıyor. Özellikle ABD’de bu ekipmanlara talep 2015 yılından bu yana yüzde 50 artmış durumda. Sürdürülebilirlik ve etik, her alanda olduğu gibi kahvede de odak noktası” dedi.
Önceliği enerji tasarrufu olan marka kazanıyor
Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin beşincisi “Kuşakların Beyaz Eşya Eğilimleri” çalışmasına göre Arçelik, dört kuşakta da beyaz eşya denince akla ilk gelen marka. Sonuçlara göre ürün satın alınırken dikkat edilen unsurlar konusunda ise kuşaklar ikiye bölünüyor. Baby Boomers ve X kuşağı yakın çevreden tavsiye alarak ürün satın aldığını ifade ederken, Z kuşağı ve Y kuşağı fiyat araştırmasına odaklanıyor. Kuşakların beyaz eşya satın alırken dikkat ettiği konuların başında ise enerji tasarrufu geliyor…
Buna göre, Z kuşağının alışveriş tercihini yüzde 73.9 ile markaların “kullanışlı olma becerisi” etkiliyor. Z kuşağı yüzde 68.6 ile “enerji tasarrufunu” önemserken, yüzde 41.8 ile “gürültüsüz çalışan” ürünleri satın alma eğilimi gösteriyor. Araştırma, 1980 sonrası doğan ve şimdilerde yuva kurma telaşına düştüğü için beyaz eşya alımlarına daha çok dikkat eden Y kuşağı katılımcıların eğilimlerini de ortaya koyuyor.
Bu grup yüzde 75.2 ile en çok enerji tasarrufu sağlayan ürünleri tercih ediyor. Y kuşağının ürün eğilimlerinde “servis imkanı” (yüzde 66.4) ve “kullanışlı olması” (yüzde 65.6) da öne çıkan noktalar arasında. X kuşağı katılımcıların beyaz eşya satın alırken dikkat ettiği unsurlar ise şöyle: “Yüzde 81.1 enerji tasarrufu, yüzde 76.6 ile kullanışlı ürün olması ve yüzde 65.7 ile servis imkanları…” Baby Boomers kuşağının beyaz eşya tercihlerini yüzde 86.4 ile enerji tasarrufu, yüzde 80.8 ile gürültüsüz çalışma ve yüzde 74.5 ile servis imkanları etkiliyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #GidemezsinSergenYalçın |
2 | #KimBuDışGüçler |
3 | #pazar |
4 | Pek Yakında |
5 | #TahirElçi |
6 | AlparslanHocaya Kumpas |
7 | Avutsun Bahaneler |
8 | #BugünGünlerdenTrabzonspor |
9 | THANK YOU BTS |
10 | Rümeysa |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Trabzonspor |
2 | Yeni Malatya Galatasaray |
3 | Mustafa Cengiz |
4 | PSG |
5 | Sivasspor |
6 | Konyaspor |
7 | Manchester United |
8 | Ts |
9 | Benfica |
10 | Virgil Abloh |