İzleyiciler müşteriye nasıl dönüştürülür?
Online alışveriş, kullanıcılara ulaşmayı sağlayan dijital ortamların artmasıyla birlikte yıllar içinde hızla gelişti. Dijital ortamda doğru adımları atmak ve hangi araçların kullanılması gerektiğini bilmek, çok zor bir görev olabilir fakat bazı püf noktaları var.
YouTube ürünleri içinde, farklı YouTube reklam türleri ve ek araçlar arasında bile izleyicilerin alışveriş yapma oranını artırmaya yönelik birçok etkili yöntem bulunur. Öyle ki, izleyicilerin yüzde 75’i YouTube’un beklenmeyen konularda ilham vererek geleneksel alışveriş deneyimini iyileştirdiğini düşünüyor. YouTube’un online alışveriş özelliklerinden yararlanmanın dört yolu ise şöyle;
Temel ayarlarınızı yapın
İşleme yönelik video kampanyaları, video reklamlarınızı YouTube Ana Sayfa özet akışı, izleme sayfaları, bağlı TV, arama ve diğer bölümlerde ölçeklendirmenize yardımcı oluyor. İzleyicileri alışveriş yapmaya teşvik etmek için Google Merchant Center’dan işleme yönelik video kampanyalarınıza bir ürün feed’i ekleyin. Reklamlarınızla birlikte göz atılabilir ürün resimleri göstererek izleyicileri web sitenizdeki belirli ürün sayfalarına yönlendirebilir ve satın alma işlemine giden sorunsuz bir yol elde edebilirsiniz. İşleme yönelik video kampanyalarına ürün feed’leri ekleyen reklamverenler, daha düşük maliyetle ortalama yüzde 60 daha fazla dönüşüm elde ediyor.
Türkiye merkezli bir perakende satış şirketi olan Gratis, pandemi nedeniyle mağazaların kapalı olduğu dönemde özel markalı bir güzellik ürünleri serisini piyasaya sürdü. Satışları artırmak için online seçeneklerden yararlanması gerektiğinin bilincinde olan şirket, işleme yönelik video kampanyasına bir ürün feed’i ekledi. Her reklam öğesi kullanıcılara ilgili ürünleri gösterdi ve onları bu ürün sayfalarına yönlendirdi. Şirket, bu strateji sayesinde dönüşüm oranında yüzde 64 artış, dönüşüm başına maliyette yüzde 45 düşüş ve tıklama oranında yüzde 1.602 artış elde etti.
Daha geniş kitlelere ulaşın
Sonraki adımda, işleme yönelik video kampanyası öğelerinizi kullanarak Discovery reklam resim öğeleri oluşturun ve Google’ın kişiselleştirilmiş feed’leriyle daha geniş kitlelere ulaşın. Reklamlarınız YouTube Ana Sayfası ve “Sırada Hangi Video Var?” feed’lerinin yanı sıra Discover ve Gmail’de izleyicilere gösterilir. Böylece, üç Google platformunun tümünde gezinen izleyicilerinizin dikkatini çekebilirsiniz. İşleme yönelik video kampanyalarıyla Discovery reklamları birleştiren reklamverenlerin yüzde 60’ı orijinal işlem başına maliyetleriyle veya bu değerin altında maliyetlerle dönüşümlerini artırıyor.
Los Angeles merkezli bir erkek kişisel bakım markası olan Dr. Squatch, oldukça rekabetçi bir ortamda pazar payını artırmakta güçlük çekiyordu. Marka, işleme yönelik video kampanyalarında başarı elde ettikten sonra, video reklamlarının kapsamını Discovery reklamları içerecek şekilde genişletti. Bu eklemeyle birlikte Dr. Squatch, yıllık gelirinde yüzde 400 ve yıldan yıla tıklama oranında yüzde 33 artış elde etti.
YouTube içerik üreticilerinin etkisinden yararlanın
Son olarak, reklam kampanyalarınızı bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız YouTube BrandConnect ve içerik üretici promosyonlarını kullanarak YouTube içerik üreticilerinin benzersiz etkisinden yararlanabilirsiniz. İçerik üreticileri genellikle favori marka ve ürünlerinden özgün, pozitif ve izleyicilerine hitap edecek şekilde bahsederler.
YouTube BrandConnect, reklamverenlere içerik üretici kampanyalarından yararlanma sürecinde yardımcı olur. Reklamverenler, reklamverenlerin alakalı içerik üreticilerle eşleştirilmesinden nihai sonuçların ölçülmesi ve Yatırım Getirisi’nin anlaşılmasına kadar her adımda bu araçtan faydalanabilir. Reklamverenler, içerik üreticileriyle iş ortaklığı kapsamında üretilen tüm içerikleri feed içi reklama dönüştürerek izleyici sayısını artırabilir. Talk Shoppe araştırma şirketine göre, araştırma yapılan pazarlardaki izleyiciler, rekabetçi video platformlarına kıyasla YouTube’da sosyal medyada etkisi yüksek kullanıcıların (influencer) tanıttığı ürün veya hizmetleri satın alma olasılıklarının yüzde 33 daha yüksek olduğunu belirtiyor. YouTube izleyicilerinin yarıdan fazlası ise YouTube’daki sponsorlu veya markalı içerikler, markalar üzerinde düşünme olasılıklarını artırdığını söylüyor.
Köklü bir güzellik ürünleri markası olan L’Oréal, online mağazasına gelen trafiği artırmak için sosyal medyada etkisi yüksek kullanıcı (influencer) ağından yararlanmanın yenilikçi yollarını arıyordu. L’Oréal Thailand, dört içerik üretici videosunu YouTube reklamı olarak tanıttı. Bu çalışmanın sonucunda, sektör ortalamasına kıyasla yüzde 35 daha düşük görüntüleme başına maliyet elde etti. Bu rakam, sektör ortalamasına göre satın alma amacında 4 kat daha fazla artış anlamına geliyor.
Güçlü bir YouTube reklamları repertuarı geliştirerek izleyicileri alışveriş yapmaya teşvik etmek için bu adımları izleyin. Farklı kullanıcılarda farklı yöntemlerin etkili olduğunu unutmayıp açık fikirli olun ve markanız için en iyi taktikleri keşfedin.
Kaynak: Think with Google