Kasım ayının en çok konuşulan global kampanyaları
Rehinciden hediye alınır mı?
İngiltere’nin en büyük rehin mağazası H&T Pawnbrokers yeni Noel kampanyası “Yeniden Sevilmeye Hazır”ı duyurdu. Bu markanın M&C Saatchi ile ortaklaşa başlattığı ilk kampanya. İkinci el alışveriş trendinin yükselmesinden hareketle oluşturulan H&T Pawnbrokers’un yeni Noel kampanyası, önceki sahipleri tarafından rehin bırakılan elmas mücevherlerin satışını arttırmayı amaçlıyor. Şirket daha önce bir rehinciden alışveriş yapmamış olanlara bu opsiyonu benimsetmeyi amaçlıyor. Kampanya görsellerinde, eski siyah beyaz fotoğraflarla modern fotoğrafları “elmasların” birleştirdiğini görüyoruz. Bu “zamansız” güzelliklerin “daha azına” satın alınabileceğinin vurgulandığı ilanlarda “Bu Noel’de sevdiğiniz birine daha önceden sevilen bir elmas verin” sloganı kullanılıyor.
Tekrar bağ kurulabilir…
Adele’in heyecanla beklenen albümü “30”un piyasa çıkmasına günler kala, pop yıldızı son teklisini Amazon’un Noel reklamında yayınladı. Reklam filminde Covid-19 karantinalarından sonra hayatına devam eden ancak kalabalığın arasında yürürken, derste, partide gittiği her yerde hayatın altında ezildiğini hisseden genç bir kadının hikayesi anlatıyor. Nihayetinde bir komşusu tesadüfen genç kadının zor zamanlar geçirdiğini fark ediyor ve Amazon üzerinden bir hediye göndererek dost elini uzatıyor. Adele’in yeni şarkısı Hold On da “Her gün, üzerinde bulunduğum yolun bir anda açılıp beni yutabileceğini hissediyorum” sözleriyle kampanya mesajını destekliyor.
Şiddete uğrayan çocukların aynası: Emmo
Çocuk haklarına yönelik çalışmalar yapan sivil toplum kuruluşu Kinderschutz Schweiz yeni kampanyasında şiddet gören çocukların duygularını ifade etmeleri için yeni bir yol öneriyor.
Çocuklar tarafından yüz ifadesi kolayca değiştirilebilen Emmo isimli doldurulmuş oyuncaklar, çocukların konuşmasına gerek kalmadan duygularını kolayca ifade edebilmelerini sağlıyor. Reklam filminde sözlü şiddete uğrayan bir çocuğun gülen Emmo’sunun kılıfını tek hareketle değiştirerek üzgün hale getirdiğini ve ebeveynine gösterdiğini izliyoruz. Çalışma İsviçreli reklam ajansı Jung von Matt LIMMAT imzası taşıyor…
Kadınları soymayı bırakın!
Sivil toplum kuruluşu Women of Change İtalya, Avrupa Birliği’nin kadın ve erkekler arasında süregelen ücret eşitsizliğini vurgulamak için belirlediği Eşit Ücret Günü 2021 için #stoprobbingwomen adlı bir kampanyaya imza attı. Çalışma “cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğini” adaletsiz bir çalışma ortamında yaşayanların gözünden ele alan sofistike ve kışkırtıcı bir girişim.
Reklam ajansı Hi! Communication iş birliğiyle çekilen ve ücret eşitsizliğine sebep olan iş insanlarını kar maskeleriyle izlediğimiz reklam filminde; “Kadınları soymayı bırakın. Kadınlara erkeklerden daha az ödeme yapmak, onları her gün soymak demektir” mesajı veriliyor.
Çiftçilerin Noel Baba’dan daha kıymetli bir hediyesi var
Noel’i kutlayan insanlar için, festival sezonu genellikle karlı mağarasında dünyanın dört bir yanına dağıtılmak üzere harika oyuncaklar yapan neşeli bir Noel Baba’nın görüntülerini çağrıştırır. Ancak bu yıl perakende markası Morrisons, sezonun diğer kahramanını öne çıkarmak istiyor. Reklam ajansı Publicis Poke ile oluşturulan “Çiftçi Noeli” kampanyası, tüm yıl boyunca çok çalışan ve yiyecekleriyle yılın bu zamanını özel kılan, yani neşeli Noel sofralarının emektarı olan çiftçilere ithaf ediliyor.
Neşeli TV reklamı, iki genç arkadaşın Kuzey Kutbu Çiftliği’ni keşfederken kasapların, fırıncıların, balıkçıların ve çiçekçilerin lezzetli ikramlar hazırladığı çeşitli atölyelere gizlice girmelerini konu alıyor. İkili, ikonik kırmızı kıyafetler giyen Çiftçi Noel’i görünce hayrete düşüyor. Daha sonra Çiftçi Noel’in ve sihirli yardımcılarının dünyasında fantastik bir yolculuğa çıkıyorlar. İki arkadaşın yolculuğu sona erdiğinde onları, nefis yiyeceklerle dolu bir masa bekliyor.
Güvercinin ne işi olur bankayla?
Rusya’da faaliyet gösteren Alfa Bank’ın Voskhod iş birliğiyle gerçekleştirdiği son reklam kampanyasının başrolünde bir güvercin yer alıyor. Üstelik bu, hiçbir ayrıcalığı olamayan, sıradan bir gri güvercin. Başrolde olmasını tam da bu sıradanlığına borçlu. Kimi zaman şehrin içerisinde kayboluyor, türlü türlü kazalar atlatıyor kimi zaman ise uçan özgür ve mükemmel kuşları görüp iç çekiyor. Ta ki Alfa Bank’ın reklam yüzü Ivan Urgant’ın bir billboardını görene kadar. Sonrasında cesaretleniyor ve gökyüzünde süzülüyor. Kampanyanın temel mesajı ise şöyle: “Sıradan olsanız bile ilerlemek, daha fazlasını yapmak ve daha yükseğe uçmak için gücünüz ve cesaretiniz var.”
Noel kutlamasında beklenmedik bir konuk
Londra merkezli perakende markası John Lewis artan tüketici talebini karşılamak için bu yıl Noel kampanyasını her yıl olduğundan bir hafta daha erken yayınladı. “Dostluk” ve “paylaşma” temalarının hakim olduğu reklam filminde Nathan ve uzay gezgini Skye’ın kısacık dostluğunu izliyoruz. Uzay gemisiyle dünyaya düştüğünde yalnız olan Skye, Nathan’la tanışır ve Noel geleneklerini öğrenir. Bunlar elbette turta yemek, film izlemek ve karda oynamak gibi olmazsa olmaz aktiviteler… Veda anı geldiğinde ise Nathan, kendi gezegenine dönmekte olan dostuna Noel hediyesi olarak ışıklı bir kazak verir. Kampanya Adam&EveDDB imzası taşıyor.
Hyundai’nin egzoz borusu artık baloncuk yayıyor
Hyundai çevre dostu otomobili NEXO için gerçekleştirdiği yeni kampanyasında oldukça basit ve eğlenceli bir fikirle çıktı hedef kitlesinin karşısına. Reklam ajansı Jung von Matt/Spree ve Berlin merkezli tasarım stüdyosu Neulant van Exel iş birliğiyle tasarlanan projede sokaklarda yol alan Hyundai NEXO’nun egzoz borusundan baloncuklar yayılıyor… Bu yollar Hyundai NEXO’nun egzoz borusundan yalnızca su buharı çıktığını vurgulayan “Life Is in the Air” kampanyası yalın yaratıcılığıyla dikkat çekiyor…
Hediye challenge’ı başlasın
Noel’e az bir zaman kala pek çok insan sevdiklerine beğenecekleri hediyeler bulma uğraşına giriyor. Aile üyelerini mutlu edecek hediyeler aramak çoğunlukla stres verici olabiliyor. Pek çokları için bu gerçek bir challenge… Peki, kim olduğu fark etmeksizin tüm sevdiklerinizin mutluluktan gözlerini yaşartacak bir hediye bulmak mümkün mü? BETC Paris imzası taşıyan Disneyland Paris’in yeni reklam kampanyası bu sorunun da yanıtını veriyor. Hediye sezonundaki küçük bir hatanın aslında büyük mutluluklara neden olabileceğini gözler önüne seren çalışma eğlenceli tonuyla öne çıkıyor.
Paylaşmanın güzelliğini keşfedin…
Kasım gerçekten başkalarını düşünme ayıdır… Konyak damıtıcısı Hennessy, her kesimden insanı masasına oturmaya ve birbirleriyle hikaye paylaşmanın güzelliğini keşfetmeye davet etti.
“Take a Seat”, ilham almak için genellikle farklı bir bakış açısı duymak gerektiğinin altını çiziyor ve sadece oturduğunuz masayı değiştirerek de yepyeni bir bakış açısı kazanabileceğinizi vurguluyor.
Twitter parmaklarını esnetin
Twitter Blue’yu tanıtmak amacıyla sosyal medya devi, komedyenler ve internet ünlüleri Dana Donnelly, Meg Stalter, Broman ve Prance’ın oynadığı bir kampanya yayınladı.
Reklam filmi, kullanıcıları ayda 2,99 ABD doları karşılığında premium abonelik hizmetine katılarak “Twitter parmaklarını esnetmeye ve bir sonraki seviyeye yükselmeye” teşvik ediyor.
Erkek sağlığı tartışılıyor
Philips ve kreatif ajans Dept, erkek sağlığı konusunda ciddi tartışmalar başlatmayı amaçlayan bir kampanya olan “Right Under Your Nose”u başlatmak için güçlerini birleştirdi.
Ünlü yönetmen Augusto Zapiola tarafından çekilen bu yeni dijital kampanyada, baş aşağı asılı duran ve görünüşe göre testislerini kontrol eden bir adamı izliyoruz.