Yılbaşında alışverişin adresi neresi?
Belki de geçirdiğimiz en zor yıllardan bir tanesi olan 2021’e veda etme vakti yaklaştı. Hemen her sektör için yoğunluğun had safhada olduğu bugünler pazarlama dünyası için de “hazır olana” fırsatları getiriyor. Peki hediyelerle gelen yılbaşı döneminde tüketiciler alışverişlerini hangi mecralardan yapacak? Tüketicinin değişen alışveriş davranışları bu döneme nasıl yansıyacak? Yanıtlar AdColony’nin bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex ile Türkiye’deki mobil kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürüttüğü Yeni Yıl Alışveriş Araştırması’ndan geliyor…
Hem mağazalar hem de mobil platformlar yılbaşına hazır olsun!
Araştırmaya katılanların yüzde 93.9’u bu yılbaşı döneminde alışveriş yapacaklarını belirtiyor. Akıllı telefonların hayatımızın her anını ele geçirdiği ve hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırdığı aşikar. Bu durum tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarına da yansımış durumda. Kullanıcıların yüzde 80.1’i hem çevrimiçi olarak hem de mağazaya giderek alışveriş yapacaklarını belirtirken, yalnızca online alışveriş yapacağını belirtenlerin oranı yüzde 6.1.
Kargolar yola çıkıyor!
Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Katılımcıların yüzde 45.9’u doğrudan mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken, yüzde 73.7’si onlinedan aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 25.2’si ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim almayı tercih edeceğini belirtiyor.
Mağazada online araştırma zamanı!
Katılımcıların yüzde 90.5’i mağazada alışveriş yaparken akıllı telefonlarının yanlarında olması gerektiğini düşünüyor. Bunun en büyük nedeni olarak da alışveriş yapacağı ürünlerin yorumlarına bakmak, fiyat karşılaştırması yapmak ve arkadaşları veya aileleriyle ürün hakkında konuşmak için olduğunu belirtiyor.
Mağazalara kıyasla hem daha pratik hem de sağlığımız için daha güvenli olan online alışverişin yükselişi tüketicileri alışveriş uygulamalarına daha da yakınlaştırıyor. Ankete katılanların yüzde 49.3’ü online alışverişlerde mobil uygulamaları tercih ettiğini söylerken, yüzde 56’sı mobil alışverişin dizüstü/masaüstü cihazlardan alışveriş yapmak kadar güvenli olduğunu düşünüyor.
Tüketiciler ne bekliyor?
Değişen dünya ve içinde bulunduğumuz koşullardan dolayı markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak ve beklentilerini karşılamak daha da önemli bir hâle geliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 58.9’u yılbaşı döneminde mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlarda markaların kendilerine indirim/kupon sağlamasını ve kişisel teklifler sunmasını bekliyor. Tüketicilerin yüzde 52.8’inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtmesi ise mobil reklamların öneminin hiç olmadığı kadar arttığını bir kez daha kanıtlıyor.
Mobil reklamlarla karşılaşan ama doğrudan alışveriş yapmayan kullanıcıların yüzde 14.3’ü ürünün çevrimiçi fiyatıyla karşılaştırma yaptığını, yüzde 14’ü ürün/marka hakkında yorumları okuduğunu, yüzde 13.5’i ise markanın web sitesini ziyaret ettiğini belirtiyor.
Katılımcıların yüzde 44.8’inin mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra ürünü birkaç gün içinde aldıklarını belirtiyor olması markalar için fırsat çanlarını çalıyor…