TÜAD, TÜSİAD’tan sonra en beğenilen STK
Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından 18’incisi düzenlenen Araştırma Zirvesi’nde, 39 milyar dolar hacimli sektörün her yıl ortalama yüzde 2,5 büyüdüğü paylaşıldı. Türkiye’nin ise dünya pazarında 27’inci sırada olduğu, pastadaki payını 1 milyar doların üzerine çıkarabilme potansiyeli olduğu belirtildi.
Kamuoyu ve pazar araştırması şirketlerinin ekonomik ve sosyal alandaki çalışmalarını destekleyen TÜAD’ın düzenlediği 18. Araştırma Zirvesi sona erdi.
TÜAD Başkanı ve GFK Özel Araştırmalar Genel Müdürü Fulya Durmuş ile TÜAD Yönetim Kurulu Üyesi, Era Research Kurucusu ve Esomar Türkiye Temsilcisi Elvan Oktar TÜAD’taki gelişmeleri aktardı.
ESOMAR verilerine göre dünyada araştırma sektörünün büyüklüğünün 39 milyar dolar ve yüzde 2,5 büyüme oranına sahip olduğunu aktaran Durmuş, Türkiye’de ise sektörün ölçülebilir rakamlara göre 200 milyon dolar olduğunu belirtti. Durmuş “ Bu performansta dünya sıralamasında 27’nci sırada yer alıyoruz. 2023 vizyonumuza göre ortalama yüzde 15 civarında büyürsek 1 milyar doların üzerine çıkabiliriz.” dedi.
TÜAD Akademi’de değişimi okuma, anlama, geleceği görmeye odaklandıklarını aktaran Durmuş, beş yılda ortalama 25 eğitimle 310 kişiye araştırmanın incelikleri hakkında paylaşımlarda bulunduklarını belirtti. Sektörün algısını ölçmek amacıyla yaptıkları araştırmaya değinen Oktar ise TÜAD’ın, mevcut ve potansiyel üyeleri arasında TÜSİAD’tan sonra en beğenilen STK olduklarını vurguladı.
Kuzuloğlu: Mobil cihazlar biyolojik uzantılarımız gibi
Pazarlama ve pazar araştırmalarının temelinde insanı anlamanın yattığını söyleyen Think Neuro CEO’su Yener Girişken, “İnsanı anlayacaksak bu nörobilimle olur. Bir insanı duygusal olarak anlamadan onu anlamak mümkün değil. Satın alma kararı bilinç dışında gerçekleşiyor. Duygulara hitap etmek gerekiyor.” dedi.
Her şeyin daha yeni başladığını, mobil cihazların biyolojik uzantılarımız haline geldiğini vurgulayan Gazeteci, Girişimci Serdar Kuzuloğlu ise sosyal medyanın karar vermede tetikleyici etkisi olduğunu, veri havuzunun gelişen teknoloji ile hayal edilmemiş bir zenginliğe ulaştığını aktardı.
Kadın ve erkek beyni arasındaki farklılıklar konusunda konuşma yapan Doç. Dr. Sinan Canan erkeklerde anne karnında salgılanmaya başlayan fazla testosteronun kadın ve erkek arasında bazı farklılıklara sebep olduğunu söyledi. Canan “Bu farklılıklar arasında en önemli sonuçlar karşısındakinin duygularını okuyabilme, yani empati yapabilme, ses ve yüzden duygu tespiti, temkinlilik, risk değerlendirme ve sözel iletişim gibi durumlarda karşımıza çıkar. Erkek beyni bu gibi konularda biraz daha zayıftır ve bu zayıflıklar aslında cinsiyetler arasındaki iş bölümünü destekleyecek güzel bir görev paylaşımının da kapılarını aralar. Bunun yanı sıra, risk alma, keşif güdüsü, yaratıcı yetenekler, hızlı karar verme, üç boyutlu uzayda yön bulma gibi konularda da erkek beyni biraz daha avantajlıdır.” dedi.
Samsung İletişimde İnovasyonu Yöntemlerini Anlattı
Zirvenin ikinci ve son günün de Samsung Electronics Türkiye CMO’su Can Emci “Lovemark Olmanın Anahtarı: İletişimdi İnovasyon”u, GfK’dan Ali Şahin ve Stefan Heremans “Çapraz Medya Dünyasında Medya Yatırımlarının Getirisi”ni ve Unilever’den Selin Çetinelli ile Başak Oruç da “Kutudaki Farenin Hikayesi: Değişimin Öncüsü Araştırmcılar” konusunu zirvenin katılımcılar ile paylaştı.
StratejiCo Başkanı Selim Oktar’ın moderatörlüğünde araştırmacı ve yazar Bülent Gündoğmuş ve Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birim Direktörü Dr. Cüneyt Evirgen, 7 Haziran tarihinde gerçekleştirilecek olan genel seçim öncesinde siyasi araştırmaların önemini ve güvenilirliğini ele aldı. TÜAD Danışma Kurulu üyesi Bülent Gündoğmuş, TÜAD’ın medyada araştırma paylaşımına dair ilkelerini de aktardı.