Adjust açıkladı: E-ticarette liderlik mobilin!
Rekabetin en çekişmeli olduğu alanlardan biri şüphesiz ki e-ticaret. Özellikle pandemiyle birlikte ivme kazanan online alışveriş trendi yoluna hız kesmeden devam ederken tüketicisine özellikle mobil alanda iyi bir deneyim sunan e-ticaret platformları da rakiplerine fark atıyor. Dünyanın dört bir yanında kullanıcı verilerini koruma, kampanya optimizasyonu ve ölçümleme çözümleri sunan Adjust için gerçekleştirilen “Küresel E-ticaret Uygulamaları Raporu” işte bu kızgın rekabete güncel veriler üzerinden ışık tutuyor. Raporun pazarlama sektörüne sunduğu içgörüleri Adjust Head Of Sales MENA Ozan Can Şişman ile konuştuk…
“Küresel E-ticaret Uygulamaları Raporu”nun öne çıkan sonuçları neler?
Yılbaşı alışverişi sezonunun hemen öncesinde, küresel uygulama ekonomisi için pazar istihbaratı ve içgörülerinin sağlanmasında sektör lideri Sensor Tower’ın da iş birliğinde yayınladığımız E-ticaret Uygulamaları Raporu 2021, mobil uygulama içindeki cironun önemli ölçüde arttığını gözler önüne seriyor.
2020 raporunda en çok ciro elde edilen aylar Ekim, Kasım ve Aralık oldu. Bu yıl en çok ciro elde edilen ay Mayıs olduysa da 2021’in satın alma miktarı geçen yılları bir hayli geride bıraktı. Bu nedenle yılbaşı sezonunda satın alımların aynı hızla devam ederek tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşmasını bekliyoruz.
Yılbaşı alışverişi sezonunun hemen öncesinde, küresel uygulama ekonomisi için pazar istihbaratı ve içgörülerinin sağlanmasında sektör lideri Sensor Tower’ın da iş birliğinde yayınladığımız E-ticaret Uygulamaları Raporu 2021, mobil uygulama içindeki cironun önemli ölçüde arttığını gözler önüne seriyor. 2020 raporunda en çok ciro elde edilen aylar Ekim, Kasım ve Aralık oldu. Bu yıl en çok ciro elde edilen ay Mayıs olduysa da 2021’in satın alma miktarı geçen yılları bir hayli geride bıraktı. Bu nedenle yılbaşı sezonunda satın alımların aynı hızla devam ederek tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşmasını bekliyoruz.
Raporun ortaya koyduğu bir diğer önemli bulgu, kullanıcıların sadece uygulama içinde daha fazla harcama yapmasıyla kalmayıp gün içinde uygulamalarda daha fazla zaman geçirdiği oldu. Küresel kapsamda ortalama oturum uzunlukları 2019’da 10,07 dakikadan 2020’de 10,42 dakikaya ve 2021’de 10,56 dakikaya kadar yükseldi. Oturumların en uzun olduğu bölgeyse 10,97 dakikayla EMEA bölgesi…
Raporda öne çıkan en önemli verilerden biri satın alımların en çok mobil üzerinden gerçekleşiyor olması. Siz bu veriyi nasıl yorumluyorsunuz?
Mobil e-ticarette lider konumuna geldi. Verilerdeki en dikkat çekici nokta ise e-ticaret uygulamalarının büyümeye devam ederken ve daha da fazla yeni müşteri kazanırken, bu kullanıcıları ellerinde tutmayı başarması. Bu, mobilin hem kullanıcılar için optimize edilmiş deneyimler sunma yeteneğinin bir kanıtı hem de neden bu kadar tercih edildiğinin yanıtı niteliğinde.
Doğru hedef kitleye doğru zamanda ve yerde ulaşmak, pazarlama sektöründe uğruna en çok kaynağın yatırıldığı konulardan biri. Peki mobil uygulamalar tüketiciye ulaşmak ve kişisel verilerin korunması dengesinde nasıl bir performans gösterdi?
Veriler e-ticaret alanındaki App Tracking Transparency (ATT) onay oranının sektör tahminlerinin çok üzerine çıkarak yüzde 17 civarında seyrettiğini gösteriyor. Kullanıcıların daha ilgili reklamlar görmenin değerini fark etmesiyle onay oranlarının da zaman içinde yükseleceğini öngördüğümüzü söyleyebilirim.
Dünyanın 2021’de e-ticaret uygulamalarıyla etkileşimi nasıl oldu?
E-ticaret uygulamalarının kurulumlarının 2021’de 2020’ye göre yüzde 10 arttığını görüyoruz. Bölgesel kurulumlarda EMEA bölgesindeki kurulumlar yüzde 15, LATAM’da yüzde 11 ve APAC’ta yüzde 9 artış göstererek bu trendi takip ediyor. Sensor Tower verileri, Shopee’nin 2021’de şu ana kadar dünyanın en iyi e-ticaret uygulaması olduğunu ve en önemli pazarının Brezilya olduğunu gösteriyor.
2021’deki oturumlarda şimdiye kadar en büyük artış yüzde 27 ile LATAM bölgesinde gerçekleşti ve bu oran küresel olarak yüzde 12 olarak sonuçlara yansıdı. Oturumlardaki artışın APAC bölgesinde yüzde 10 ve EMEA’da yüzde 13 oranlarında olduğunu görüyoruz.
Kullanıcı tutma oranları 2021’in ilk çeyreğinde 2020’ye göre hafif bir düşüş yaşadıysa da 2021’in ikinci çeyreğinde toparlandı ve birinci gün kullanıcı tutma oranı 2021’in ikinci çeyreğinde, önceki çeyreğe göre yüzde 26 artarak 2020’nin ikinci çeyreğindeki seviyeye ulaştı. 2021’in ikinci çeyreğinde ise diğer tüm çeyreklerden yüksek seyrederek yedinci günde yüzde 17, 15. günde yüzde 14 ve 30. günde yüzde 11 kullanıcı tutma oranı yakaladı.
Metodolojinin de dahil olduğu raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.