Yaş aldıkça gençleşen bir marka Axess. Öyle ki 20. yaşında yüzünü tamamen gençlere dönüyor ve onları iyi yaşamaya teşvik eden yeni platformu “İyi Yaşayanlar Kulübü”ne imza atıyor. Hem de yepyeni bir yüzle… Gülse Birsel’in komedi alanındaki iyileştirici gücü ve Axess’in iyi yaşam vaadi birleşince Axess de bir iyi yaşam markasına dönüşüyor… Markanın yıl sonuna kadar geri dönüştürülmüş plastik, kağıt ve zarf kullanımına geçeceğini duyurması da bu duruşun bir yansıması.
Perakende sektörü sürekli bir devinim içerisinde. Alternatifler arttıkça ve dijitalleşmede level atladıkça ödeme yöntemlerimiz de değişiyor. Mobil ödeme, dijital cüzdan, çevrim içi mesajlaşma uygulamaları üzerinden ödeme… Seçenekler arttıkça eş zamanlı olarak yaşam kalitesi de artıyor. Çünkü gün içerisinde çok fazla ödeme yapmak veya ödemelerimizi yönetmek durumundayız. Tüm bunlar yetmez diyen Axess, yaşam kalitesini yükselterek “iyi yaşamak” kavramını da baştan tanımlıyor ve “İyi Yaşayanlar Kulübü” ile Axesslilerin çekim merkezi haline geliyor. Bu değişim markanın kurumsal kimliğine de yansıyor. Yepyeni bir Axess var artık karşımızda. Tüm bu yenilenme süreciyle ilgili detayları ve yenilikçi değer önermelerini Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ve Akbank Marka ve İletişim Başkanı Beril Alakoç Orhonoğlu ile konuştuk.
Yenilikçi değer önermeleri yaratıyoruz
- Dünyadaki perakende tüketiminin yaklaşık yüzde 13’ü internet alışverişlerinden sağlanıyor ve bunun her yıl yaklaşık yüzde 1 oranında artması bekleniyor. 2014 yılına kadar yalnızca internet üzerinden ödeme teknolojisi kullanılırken, 2015 yılı sonrasında mobil ile mağaza içinde ödeme ve dijital cüzdan uygulamaları devreye girdi. Günümüzde ise mesajlaşma uygulamaları üzerinden yapılan ödemeler yaygınlaştı.
- Bu doğrultuda Axess olarak son iki yıldır sektörden ayrışan Türkiye’de ilk ya da tek olan yenilikçi değer önermeleri yaratıyoruz. Mevcut ödeme sistemleri ürünlerini dijitalleştiriyor, yeni nesil ödeme ve tahsilat araçları geliştirip müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz.
İyi yaşamayı yeniden tanımladık
- Axess İyi Yaşayanlar Kulübü ile “Bugün ve her gün daha iyi bir yaşam” fikriyle müşterilerimize değer önermeleri sunarak yaşamlarına katkı sağlamaya odaklanıyoruz.
- Axess hayatta ilerlemek, beraber daha iyi yaşamak, bugün ve her gün harekete geçmeyi sağlamak için var. Amaçlara ulaşmayı, hayatı iyileştirebilecek gücü bulmayı sağlamak için ihtiyaç duyulan finansal araçları ve teknolojiyi Axess İyi Yaşayanlar Kulübü ile herkese sunuyoruz. Böylece iyi bir hayata sahip olmak, yeniden tanımladığımız haliyle “iyi yaşamak”, geleceğin hayalleri olmaktan çıkıyor ve bugünün somut aksiyonları hâline geliyor.
Axesslilerin chip-parası kaybolmuyor
- İyi Yaşayanlar Kulübü bizim yeni marka platformumuz. Kendilerine ve çevrelerine iyilik yapmak isteyen herkes İyi Yaşayanlar Kulübü’ne üye olabilir. Bu kulübe girmek için herhangi bir koşul gerekmiyor, Axessli olmak yeterli oluyor.
- Axess’in 20. yılında yenilediğimiz marka konumlandırmamızın altını çok yenilikçi ve fark yaratan ürünlerle ve değer önermeleriyle donattık. Axess pazarda fark yaratarak “Kaybolmayan chip-para” özelliğiyle kazandırdığı puanları geri almıyor. Üstelik Axessliler, Axess Mobil’de yıl boyu sunduğumuz kampanyalarla 16.000 TL’ye varan chip-para kazanma fırsatı elde ediyor.
- Türkiye’nin ilk, dünyanın üçüncü anında kullanım özellikli cebe inen kredi kartını sunuyoruz. Cebe inen kartların dondurma özelliğiyle müşterilerimiz Axess Mobil üzerinden kartlarını kullanıma kapatıp, sonra tekrar açılabiliyor.
Kuruşlar iyiliğe yuvarlanıyor
- Sektörde ilk ve tek olan “Chip-para ile öde” özelliğimizle müşterilerimiz biriktirdikleri kaybolmayan chip-paralarıyla diledikleri harcamalarını Axess Mobil’den tek tuşla, saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor.
- Türkiye’de ilk Starbucks iş birliğimizle müşterilerimiz Starbucks işlemlerini ve kazanımlarını Axess Mobil içerisinden yönetiyor, dönemsel kampanyalarla ek faydalardan da yararlanıyor.
- İyi Yaşayanlar Kulübü’nde Yuvarla iş birliğimizle kuruşlar iyiliğe yuvarlanırken, sağlıklı yaşam ekosistemimizle müşterilerimizin ve hayvan dostlarının sağlıklı yaşam farkındalığını artırıyor ve onlara bu alanda ayrıcalık ve fırsatlar sunarak destekliyoruz.
Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdiğimiz için çok heyecanlıyız
- Akbank olarak sürdürülebilir ekonomiye geçişi güçlü adımlarla destekliyoruz. Bankamızın çevresel, sosyal ve yönetişimsel (ESG) uygulamalarına paralel olarak sürdürülebilir finansman sağlıyor, operasyonlarımız kaynaklı karbon emisyonlarımızı azaltmak için çalışıyoruz. Bankamızın ESG uygulamalarına bir yenisini daha ekleyerek iddialı bir adım atıyor ve 2022 yıl sonuna kadar tüm Akbank kredi kartlarında geri dönüştürülmüş plastik, kağıt ve zarf kullanımına geçiyoruz.
- Bu çevreci dönüşüme, geçtiğimiz aylarda “İyi Yaşayanlar Kulübü” platformu ile 20. yılını kutlayan Axess ile başladık. Artık cebe inen Axess’e başvuran ya da kartının yenileme zamanı gelenlere kartları, çevre dostu malzemelerden üretip müşterilerimizin adreslerine teslim ediyoruz. Bizler Türkiye’de yine bir ilki gerçekleştirdiğimiz için çok heyecanlıyız. Axess, Wings, Akbank Kart, Free tüm bireysel ve ticari kartlarımızı müşterilerimize artık geri dönüştürülebilir kart plastiği, kağıt ve zarfla sunacağız.
Beril Alakoç Orhonoğlu, Akbank Marka ve İletişim Başkanı
Axess’in görsel dünyasını yeniledik
- Axess 20 senelik, güçlü bir marka mirası olan, ödeme sistemleri pazarında önemli işler başarmış bir marka. Axess’i, 20. yılında pazarda daha iddialı konumlandırmak, çekim merkezi haline getirmek üzere hep beraber çalışıyoruz.
- Yeni dünya düzeninde dijitalleşmeyle birlikte ihtiyaçlar, beklentiler hızla değişiyor. Biz de iş hedeflerimize paralel şekilde marka stratejimizi ve buna bağlı olarak görsel ögelerimizi tüm boyutlarıyla gözden geçirerek Axess’in özelliklerini, marka konumlamasını, logosunu ve tüm görsel dünyasını yeniledik.
- Son 50 yılın en fazla tasarım ödülüne sahip ajansı Pentagram ile birlikte çalıştığımız yeni marka kimliğimizle, artık daha dinamik, yenilikçi, optimist ve enerjik bir anlayışla müşterilerimizle buluşuyoruz.
- Sade ve net; bugünün yalın tasarım dünyasını yansıtan bir yol sahipleniyoruz. Bu kapsamda yeni Axess logomuzdaki sarı dairelerimiz artık yok, onlar dönüşüm felsefemizi yansıtacak şekilde, X ile birleştiğinde ilerlemeyi simgeleştiren barlara dönüşüyor. Stratejik olarak konumlandırılan bu barlar bir taşıyıcı sistem olarak markanın tüm görsel dünyasına yansıyor. Böylece, hayatta ilerleme, bugün ve her gün daha iyi bir yaşam hikayesi daha da güçleniyor.
- Bugün markaların artık hayatla ilgili dertleri, düzeltmek istedikleri, fayda sağlamak istedikleri konular var. Müşterilerimiz de kendileri, aileleri ve tüm dünyamız için ortak bir ilerleme, iyiye kavuşma arzusundalar. Bir kredi kartından çok daha fazlasını konuştuğumuz bir dönemdeyiz.
Gülse Birsel’le İyi Yaşayanlar Kulübü üyeleri artıyor
- İyi Yaşayanlar Kulübü, Axess’in yeni iletişim platformu, bir topluluk fikri. Kulüp üyelerimiz, hayatı ertelemeden her gün daha dolu, duyarlı ve paylaşımcı yaşıyorlar. Böylece hem kendileri hem de sevdikleri için daha iyi bir yaşam inşa ediyorlar. Yaşamdan keyif alırken dünyada da iyi iz bırakmak için üstlerine düşeni yapıyorlar. Gülse de bu kulübün üyesi ve bir anlamda anlatıcısı, bilgilendiricisi, yenilere yol göstericisi konumunda.
- İyi Yaşayanlar Kulübü üyesi olmak çok neşeli, pozitif ve enerjisi yüksek bir kavram. Çünkü içinde fayda var, kaliteli hayat var, iyilik yapma var. Gülse’nin komedi alanındaki iyileştirici rolü ile bu kulübün üyesi olmasını organik olarak ilişkilendiriyoruz.
- Gülse Birsel ile başlattığımız iş birliğine yönelik dönüşler oldukça olumlu. İzleyiciler, Gülse Birsel’in Axess dünyasında karşılarına çıkmasından memnuniyet duyarken, bundan sonra da görmeye devam etmek istiyorlar.
- İş birliği kapsamında hayata geçirilen kampanya, mevcut iletişimler arasında farklı olarak değerlendirilirken; aynı zamanda eğlenceli ve bilgilendirici algılanarak Axess’i kullanma isteğini de artırdı. İyi Yaşayanlar Kulübü, bundan sonra da Gülse Birsel önderliğinde yeni üyeleri bünyesine katarak büyümeye devam edecek.