TL’nin yeni simgesi kamuoyunu ikiye böldü…
Türk Lirası’nın dünyada bilinirliğinin artırılması amacıyla Merkez Bankası’nın düzenlediği “TL Simge Yarışması”nın sonuçlarının açıklanmasından sonra kamuoyunun ikiye bölündüğü ortaya çıktı. Medya takip ajansı Interpress’in yaptığı araştırmada, 8 bini aşkın başvurunun yapıldığı Merkez Bankası simge yarışmasının son beş gün içinde yazılı basında 158 haber ve yazıyla yer aldığı belirlendi. Siyasi çevreler ve tasarımcılar kırık not verdi Ulusal, bölgesel ve yerel iki bini aşkın gazete ile derginin Interpress tarafından taranarak yapılan analize göre, siyasi çevreler ve tasarımcılar TL’nin yeni simgesine yabancı para birimlerine benzerliği, vurucu ve özgün olmaması ile güven vermediği görüldü. Vatandaş yorumlarını sosyal medya üzerinden aktardı Daha yarışma sonuçları açıklanmadan hakkında onlarca fikir yürütülen yene Türk Lirası simgesi, resmi açıklamanın yapılmasından sonra sosyal medyanın da gündemine oturdu. Medya takip ajansı Interpress’in, Facebook, Twitter, Youtube ve Dailymotion aracılığıyla sosyal medyada yapılan bini aşkın yorumu mercek altına aldığı araştırmada, simgeyi beğenenler kadar eleştiri yapanların da çokça olduğu görüldü. Türk Lirası’nın uzun zamandır ihtiyacı olan simge boşluğunu kaldırması, tasarımdaki oranlar ve basitliği konusunda beğeni toplarken, Euro ve Ermeni para birimi Dram’ın simgesine olan benzerliğinin yanı sıra tuğraya, golf sopasına, çapaya, Japon ve Çin harflerine benzeterek eleştirenlerde ağırlıktaydı.