“Türkiye’de kendi alanında 3 markalı stratejiyle hareket eden tek firmayız. Her bir markamızın ortak amacı, hitap ettiği farklı tüketici gruplarının ihtiyaçları için en doğru çözüm ve hizmetleri sunmak” diyor Vaillant Group Türkiye CMO’su Ufuk Atan. Aynı sektör içerisinde farklı hedef kitlelere sahip olan Vaillant, DemirDöküm ve Protherm’in birbirlerinden bağımsız olarak öne çıktığı özellikleri olsa da bu çatının altında ortak hedef sürdürülebilir bir gelecek… Vaillant Group’un sıra dışı stratejisinden hedeflerine, markalarının öne çıkan özelliklerinden kurumsal önceliklerine dek merak ettiklerimizi Vaillant Group Türkiye CMO’su Ufuk Atan’dan dinledik. İşte söyleşinin öne çıkan satır başları…
“Herkes için daha iyi bir yaşam”
Vaillant Group olarak iklimlendirme sektörünün öncü kuruluşlarındanız. Türkiye’de de bünyesinde yer alan Vaillant, DemirDöküm ve Protherm markalarıyla sektörde kombi başta olmak üzere; klima, şofben, termosifon, panel radyatör, kazan, ısı pompası, vana, oda termostatı gibi çok geniş bir ürün portföyüyle hizmet veriyoruz. Her zaman her alanda daha iyinin hedeflenmesi gerektiğine; “herkes için daha iyi bir yaşama” inanıyoruz. Bu inanç doğrultusunda tutkuyla çalışmaya, sürdürülebilir gelişime, teknolojik dönüşüme, mükemmeliyetçiliğe, duyarlı olmaya değer veriyoruz. Hayata geçirdiğimiz tüm çalışmalarda ortak amacımız, tüketicilerimizin, yaşanabilir bir geleceğe yatırım yapmak adına daha fazla sürdürülebilir ürün ve hizmet talep etmesini sağlamak.
“Müşterilerimizin şartlarını daha iyiye çevirecek hizmetler sunmaya odaklanıyoruz”
Türkiye’de kendi alanında 3 markalı stratejiyle hareket eden tek firmayız. Her bir markamızın ortak amacı, hitap ettiği farklı tüketici gruplarının ihtiyaçları için en doğru çözüm ve hizmetleri sunmak; onların hayatlarını sürdürebilir şekilde iyileştirmek ve değer katmak. Bu doğrultuda öncelikli hedefimiz müşterilerimizi ve beklentilerini doğru anlamak. Beklentiler noktasında edindiğimiz iç görülerle onların şartlarını daha iyi noktaya taşıyacak ürün ve hizmetleri sunmaya odaklanıyoruz. Markalarımızı, hedef kitlelerine en doğru vaadi, en iyi hizmeti ve servisi verecek şekilde konumluyoruz.
Markalarımız kendi segmentlerinin lideri konumunda. Vaillant olarak sürdürebilir bir dünyaya katkıda bulunan, teknolojik beklentisi yüksek müşterilerimiz için öncü, teknolojik, üstün kaliteli ürünler sunuyoruz. Verimliliği yüksek ürünlerle enerji tasarrufu sağlıyoruz. DemirDöküm sektörün en yaygın, en bilinir markası.1954 yılından bu yana tüketicilerine yıllarca güvenle kullanabileceği kaliteli ürünler sunan DemirDöküm, bir sorunla karşılaştığında tüketicisinin yanı başında çözüm için bekleyen, onunla duygusal bağ kurmayı başarmış, Türkiye’nin alanında en çok tercih edilen markası. Protherm ise daha ekonomik fiyatlarla da kaliteye ve doğru çözümlere sahip olabilmeyi temsil ediyor. Vaillant Group Türkiye olarak 3 markamızın sunduğu geniş ürün yelpazemizle kolay kullanım imkanı sağlıyor, 7/24 servis hizmetimizle her an müşterilerimize destek vermeye devam ediyoruz.
“2021 iletişim stratejilerimizde önemli adımlar attığımız bir yıl oldu”
İletişim faaliyetlerimizde yenilikçi bakış açımızla, uzmanlığımızla, sektördeki öncülüğümüzle, sorumluluk bilincimizle ve bizim için çok değerli olan “markalarımızın genetikleriyle” örtüşen bir yol izlemeyi çok önemsiyoruz. Bu doğrultuda 2021 yılı hem Vaillant hem DemirDöküm marka iletişim stratejilerimizde önemli adımlar attığımız bir yıl oldu. Her iki markamız için de marka kimliklerimizi baştan aşağı gözden geçirdiğimiz bir dizi workshop çalışması hayata geçirdik. Sürdürülebilir söylemler geliştirmek ve iletişim stratejilerini bu doğrultuda uygulamaya almak bu yolda önceliğimizdi. Yaptığımız workshopların sonucunda, markalarımızın özünü çıkartıp güçlü yanlarının ve tüketicilere sunduğu vaatlerinin çerçevesini tekrar çizdik. Bütün bu karakteristiği iletişime nasıl uyarlayacağımızın da bir yol haritasını çıkartmış olduk.
“Yarın için bugünden Vaillant”
Vaillant’a yönelik iletişim faaliyetlerimizde, markamızın sağladığı faydalara ve vaat ettiklerine tüketici gözünden baktık. “Verimlilik-tasarruf, sürdürülebilirlik ve teknoloji” konularının odak noktamızı oluşturduğu yeni kampanyamızda Vaillant’ın geleceği düşünen, sorumlu ve üstün teknolojiye sahip ürünleri üreten bir marka olduğu vurgusunu ön plana çıkarttık. Bugünden yarını düşünen; yani kaynakları korumayı önemseyen, geri dönüşümü hayatına entegre edebilmiş, konforla verimliliği bir arada arayan tüketiciler, Vaillant’ın hedef kitlesini oluşturuyor. Bu yüzden ‘‘Yarın için bugünden Vaillant’’ sloganı eşliğinde başlattığımız reklam kampanyasıyla “Cebinizi ve geleceğinizi korurken, evinizin konforunu yükseltin” mesajı veriyoruz. Reklamlarımızda Vaillant gibi, Vaillant kullanıcılarının da akıllı ve çevre dostu çözümlerle, dünyayı daha yaşanılası bir yer yapmayı hedeflediğine ve değişimi evlerinde yaptıkları küçük düzenlemelerle başlattıklarına vurgu yapıyoruz. Konforunu yüksek tutan insanların kombi seçimlerinin de zaten Vaillant olacağı mesajını veriyoruz.
“DemirDöküm 67 yıldır hangi kombiyi alsam sorusunun cevabı”
DemirDöküm tarafında hayata geçirdiğimiz reklam kampanyamızda ise Türkiye’de ve dünyada yüz binlerce aileye ısı konforu sunan markamızın sektörün öncüsü olarak yıllardır inşa ettiği güven duygusu ile tüketicilerle kurduğu duygusal bağın altını çizdik. “Konu Kombi Olunca, DemirDöküm Kombimiz” söylemiyle hayata geçirdiğimiz kampanyamızda tüketicilerin en çok zorlandığı alanlardan biri olan kombi seçim sürecine atıfta bulunduk. DemirDöküm Türkiye’de iklimlendirme sektöründe önemli yatırımları olan bir kuruluş ve birçok ilklerin sahibi. Sektördeki bu öncü konumuyla ilk akla gelen marka olma unvanına da taşıyor. Bu özellikler, tüketici nezdinde çok ciddi bir güven teşkil ettiğimizin bir göstergesi. Bu karakteriyle DemirDöküm, tüketicilerin en çok zorlandığı noktalardan biri olan kombi seçiminde de önemli bir rol üstleniyor ve seçim derdini ortadan kaldırıyor. DemirDöküm bu noktada bir başka deyişle, hangi kombiyi alsam sorusunun 67 yıllık cevabı olduğunu kanıtlıyor.
“Müşterilerimizin iyiliği için çalışmak en önemli önceliğimiz!”
Vaillant Group Türkiye olarak doğru odaklanmış iletişim faaliyetlerimize, müşteri memnuniyeti projelerimize ve tüm paydaşlarımızın “Her zaman yanında olma” hedefimize uygun aksiyonlarımıza devam ediyoruz. Evlerde konfor yaratmak, enerji verimli ürünlerle dünyamızın ve müşterilerimizin iyiliği için çalışmak ve bunu markalarımızın tüketici nezdinde sahip olduğu değerleri daha da sağlamlaştırarak yapmak; bundan önce olduğu gibi bundan sonra da her zaman en önemli önceliğimiz olacak.