Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi
Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi
Oyun bağımlılığını azaltmak için sert kararlar uygulayan Çin yeni oyunlara lisans vermeme kararını devam ettiriyor. 2021’in ortalarında alınan bu karar, Çin gibi büyük pazarlar sayesinde hayatta kalan 140 binden fazla stüdyonun kapanmasına yol açtı. Artık herkes bu kararın bitmesi için beklerken appleinsider’ın paylaştığına göre, lisans verme konusundaki kısıtlamalar 2022’de de devam edecekmiş.
Apple, 2020’den bu yana Çin’in yerel yasalarına uymak adına lisansı bulunmayan uygulamaları Çin Apple Store’unda yayınlamıyor. Bunun bir sonucu olarak 2020 yılında da 180 bin oyun stüdyosu zaten kepenklerini indirmişti. Şimdi ise lisans alınamaması bu stüdyolara yenilerini ekliyor. Bu da oyun stüdyolarının, pek çok sektör gibi, Çin pazarına ne kadar ihtiyacı olduğunu gösteriyor.
Ayrıca, söylenenlere göre pazardaki daha büyük oyuncular da durumdan etkilendi. Baidu and Tanwan Games ve TikTok’un sahibi ByteDance de bu durumun karşısında oyun bölümünde çalışanlarını işten çıkarırken Tencent yurt dışı pazarlara yatırım yapmaya başladı.
TÜİK: Yıllık enflasyon yüzde 36,08’i buldu
TÜİK Aralık ayı enflasyon verilerini açıkladı. Bununla birlikte 2021 yılının enflasyon oranları da belli oldu. Açıklanan rakamlara göre son 19 yılın en yüksek enflasyonu gerçekleşti.
Aralık ayı verilerinin açıklanmasıyla birlikte yıllık enflasyon oranı 36,08’i buldu. Aylık enflasyon ise 13,58 olarak tespit edildi. Endekste kapsanan 415 maddenin 364’ünün fiyatında yükseliş kaydedildi.
Üretici fiyat endeksi Aralık ayında yıllık yüzde 79,89 artarken, aylık bazda ise yüzde 19,08 oldu. Yıllık çekirdek enflasyon ise yüzde 31,88 olarak açıklandı.
Özlem Türeci ve Uğur Şahin’in fotoğraflarının Euro banknotlarına basılması önerildi
Avrupa Merkez Bankası, Euro banknotlarını yeniden tasarlama sürecini başlattı. Avrupa Parlamentosu milletvekili Moritz Körner, banknotlardan birinde Özlem Türeci ve Uğur Şahin’in resimlerinin yer almasını önerdi.
Avrupa Merkez Bankası Aralık başında yaptığı açıklamada, 500 euro dışındaki Banknotların görsellerinin 2024’te değiştirileceğini duyurmuştu. Bu doğrultuda yeni banknotların nasıl görüneceği de merak konusu elbette. Alman Welt am Sonntag gazetesine röportaj veren Körner, biontech aşısını geliştiren Türeci ve Şahin’in çalışmalarının milyonlarca hayat kurtardığını söyleyerek “Özlem Türeci ve Uğur Şahin ile onlar gibi önemli Avrupalıların banknotların üzerine basılmasını” önerdi.
Bu süre içinde çeşitli kesimlerden görüş ve yorumlar alınacak. 2024 yılında ise yeni banknotlar için karar verilecek.
“Kalite”nin tanımı yeniden yazılıyor
Tüketicinin dilinden düşürmediği bir kavram “kalite…” Özellikle son dönemde hangi tüketici araştırmasına bakarsanız bakın karşınıza çıkan ilk iki satın alama kriterinden biri kalite oluyor mutlaka… Ekonomik koşullar ağırlaşırken tüketici uygun fiyatlı ürünlere yöneliyor yönelmesine ancak kaliteden de taviz vermek istemiyor. İyi güzel ama tüketici “kalite” derken gerçekte ne anlatmak istiyor markalara? Hangi sektör ve ürün gurubunda kalite ne anlama geliyor? Tüketicinin kalite tanımıyla markaların tanımı ne kadar örtüşüyor? Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği Kalite Algısı Araştırması işte bu soruların yanıtlarını sektör bazlı olarak gözler önüne seriyor…
Dilerseniz önce tüketicilerin yaklaşımıyla kalite tanımına bir göz atalım. Araştırmaya göre her 4 kişiden 1’i kaliteyi; “beklentinin ötesine geçen ürün/hizmet” olarak tanımlıyor. Bu tanımın dışında en öne plana çıkan diğer yanıtlar ise “diğerleriyle kıyaslandığında en iyisi” ve “nitelikli ürün” oluyor.
Katılımcıların büyük çoğunluğu bir markayı kaliteli olarak değerlendirirken “dayanıklı” olmasını bekliyor. Dayanıklılığın dışında, kaliteli markanın güvenilir marka olması ve garanti süresi önemli görünüyor. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.
Rekabet akaryakıtın ötesinde…
Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin odağında bu defa akaryakıt sektörü var. “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” çalışmasına göre sektörde seçimi etkileyen ilk unsur “temiz tuvaletler…” Baby Boomers, Y ve Z kuşaklarının ilk tercihi Opet olurken X kuşağı Shell’den şaşmıyor…
Kuşkusuz çetin bir rekabetin hüküm sürdüğü akaryakıt sektöründe ilk akla gelen marka olmak büyük bir avantaj. Bu sebeple “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” araştırmasının da ilk sorusu “Aklınıza gelen ilk akaryakıt istasyonu/şirketi hangisi?” oldu. Yanıtlar Opet’in tüm kuşaklarda rakiplerine fark attığını ve akla gelen ilk marka olduğunu gösteriyor. Opet reklamlarında Cem Yılmaz’ın yer almasının da bu duruma etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | TCDD |
2 | ALTI OKTU ŞİMDİ KOKTU |
3 | Ukome |
4 | Marmaray |
5 | Cem Yılmaz |
6 | #MaskeKimsinSen |
7 | İstiklal |
8 | Uğur Şahin |
9 | Erman Toroğlu |
10 | #iyikivarsınEren |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | İlber Ortaylı |
2 | Real Madrid |
3 | Chelsea |
4 | Liverpool |
5 | AUZEF |
6 | Barış Manço |
7 | Burcu Özberk |
8 | Mallorca Barcelona |
9 | Yuri Gagarin |
10 | Barcelona |