Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Tüm dünyada pandemiyle geçen bir yıl daha sona ererken hayatımıza giren yeni alışkanlıkların etkileri birçok sektörde varlığını sürdürüyor. Markalar ve ajanslar, sosyal medya iletişimlerine yaşanan bu zorunlu değişime ayak uydurarak yön vermeye çalışırken bir yandan da rakipleri arasından sıyrılarak öne çıkmayı hedefliyor. Sadece Türkiye’deki marka hesaplarından günde 23 bin sosyal medya iletisi yayınlanan yoğun iletişim ortamında her marka elinden geleni yapıyor. Peki, hangi markalar tüketiciyle kurdukları iletişimde daha başarılı? Yanıtlar SocialBrands’den geliyor…
Ayın en başarılı markaları; Netflix, English Home ve Baykar
Sosyal medya iletişimindeki başarısını istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar oldu.
İşte SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar
Mecra bazında öne çıkan içerikler
1-31 Aralık döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler; İGA İstanbul Airport, Netflix ve Trendyol tarafından paylaşıldı.
Facebook’ta İGA İstanbul Airport, 8K görüntü kaliteli ve 8D müzik efektli video içeriğiyle 44 Bin beğeni, 1.121 yorum ve 4.460 paylaşım elde etti.
Twitter’da ise Netflix’in, sevilen dizisi After Life’tan bir kesitle yaptığı “Yaşasın yeni yıl” paylaşımı sosyal medya kullanıcılarının beğenisini toplayarak 27 binin üzerinde beğeni ve 1.361 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.
Instagram kanalında ise Trendyol yılbaşına özel düzenlediği çekiliş ile 221 bin beğeni ve 664 bin yorum elde ederek Instagram’da öne çıktı.
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi
Yeni yılın gelişi sosyal medyada yer alan markalar tarafından da coşkuyla iletişime taşındı. Yeni yıl mesajlarının yanı sıra markalar aralık ayında yılbaşına özel kampanyalar düzenleyerek bu kampanyaları sosyal medya hesaplarından tüketicileriyle paylaştılar. Yılbaşı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 25 bin içerik toplamda 7 milyona yakın etkileşim elde etti.
Atasay, yılbaşına özel yeni marka yüzü Hande Erçel’in yer aldığı reklam filmiyle sosyal medyada öne çıkarken, Beymen’in yılbaşı konsepti Unboxing 2022 kapsamında sanatçıların 2022 beklentilerine yer verdiği paylaşımları sosyal medyada ilgi gördü. Yurtiçi Kargo ise “2021’de neler yaptık” sorusunun yanıtını verdiği yeni yıl paylaşımıyla dikkat çekti.
Atasay’la Herkes Bir Başka Takılır!
Beymen – Unboxing 2022
Yurtiçi Kargo – “2021’de neler yaptık”
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands ile markalar sosyal medyada harcadıkları eforun karşılığında performanslarını hem kendi sektörleri içerisinde hem de Türkiye’deki tüm markalar arasında değerlendirme fırsatına sahip oluyor. Yapılan incelemede markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları ve büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından inceleniyor.
SocialBrands Ocak Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.