Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “50 bin çocuğa kodlama eğitimi vereceğiz”
Yer Eskişehir, işitme engelli bir öğrenci tramvayda tekstil işinde çalışarak aldığı Lenovo bilgisayarını unutur ve elbette bulamaz. Eskişehir sokaklarına kendi hazırladığı el ilanlarını asar. Bir twitter kullanıcısı sosyal medyada durumu paylaşınca Lenovo yönetiminden yanıt alır. Batmanlı öğrenciye Lenovo’su hediye edilecektir. Ve bu haber anında karşılığını görür ve TT olur. Planlanmamış, gerçek ve samimi jestler marka algısına çok sıfırlı planlanmış iletişim yatırımlarından daha fazlasını getirir tezi böylelikle bir kez daha kendisini gerçekleştirmiş oldu…
Lenovo Türkiye, toplumumuzun teknolojiyle üreten tarafta olabilmesi için teknolojiyi eğitime entegre etmek adına uzunca bir süredir çeşitli çalışmalar yürütüyor. Ancak bu çalışmaları öylesine bir iş olarak görmüyor, ciddi yatırımlar da yapıyor. Projelerin içerideki hamiliğini bizzat Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu’nun yapması markanın konuyu ne denli önemsediğinin de göstergesi. Hantaloğlu, “Çalışan Gazeteciler” gününü kutlamak amacıyla buluştuğu kadın gazetecilere önümüzdeki sürece ilişkin öngörülerinden de söz etti. Ancak ekonomi gazetecileri iyi bilir ki, Hantaloğlu hemen her toplantısında sektöre dair detaylı rakamlar ve kapsamlı içgörülerle adete bir sektör panoraması sunar, kurumsal hedeflerini de o panorama içinde konumlandırır. Bu defa da öyle oldu. İşte keyifli buluşmanın notları…
Lenovo liderliğe ara vermiyor, peki rakamlar ne diyor?
- 2020 yılında ise pandeminin etkisiyle PC pazarı yüzde 37 büyüyerek 2,2M adete ulaştı. 2020 yılında Lenovo Türkiye, PC pazarını yüzde 25,4 ile pazar lideri olarak kapattı. Lenovo Türkiye, 2021 yılında da ciroda yaklaşık 400 milyon dolar ciroyu aşmayı bekliyor. Bu da yaklaşık yüzde 26-27 büyüme demek oluyor. Yine Lenovo Türkiye olarak 2021 yılında toplam 600,000 adet PC satışını geçilmesi bekleniyor. 2021 yılında Lenovo Türkiye’nin diğer önemli bir odağı da “Tablet segmenti” oldu. Bunun meyvelerini de üçüncü çeyrekte, Android İşletim Sistemli tablet pazarında 30,4 yüzde ile birinci sırayı alarak topladık…
- Açıklanan son IDC rakamlarına göre Lenovo Türkiye olarak yüzde 24,6 pazar payıyla yılın üçüncü çeyreğini de birinci sırada kapadık. Son altı çeyrektir pazar payı liderliğini sürdürüyoruz. Toplam dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 23,5 ile masaüstü bilgisayar pazarında da yüzde 27,5 pay ile pazarda birinciyiz. Kurumsal segmentte de yine sıralamada yüzde 42, 8 pazar payı ile birinciyiz. Lenovo Türkiye olarak ayrıca Android İşletim Sistemli Tablet pazarında da yılın son çeyreğinde yüzde 30,4 pazar payı ile lider olduk. Sektörde büyük ölçekli tedarik sorunlarına karşın, Lenovo’nun inovasyon odaklı olması, güçlü operasyon kabiliyeti ve yönetimi, şu ana kadar tüm ana iş gruplarımızda yüzümüzü güldüren başarılı bir performans getirdi.
Yenilikçi teknolojilere ve inovasyon vizyonuna ödül
- Lenovo olarak globalde yeni teknolojiler ile inovasyon ve tasarımla öne çıkıyoruz. Red Dot Tasarım Ödülleri’nde 25 ödül birden aldık. Lenovo, 2021 yılı Red Dot Ödülleri’nde ayrıca “ThinkBook Plus Gen 2i”, “ThinkSmart Hub”, “ThinkVision Creator Extreme P27 Monitör” ve zarif tasarımını zirveye çıkaran Yoga ailesinin “Yoga 9i” ürünleriyle “En İyinin En İyisi” kategorisinde tam 4 büyük ödülün sahibi oldu.
- Küresel bağımsız tasarım organizasyonu iF International Forum Design tarafından düzenlenen ve kusursuz tasarımları belirleyen iF Tasarım Ödülleri’nde de toplam 14 prestijli ödülün sahibi oldu. 14 ödüllü ürünlerimiz arasında “dünyanın ilk katlanabilir ekranına sahip dizüstü bilgisayarı” olan ThinkPad X1 Fold ürünümüz de yer alıyor.
Tüketici öncelikleri
- 2021 yılı boyunca ve yeni iş ekosistemimizde de Lenovo’nun akıllı teknolojileri barındıran, birçok ihtiyaca cevap veren en yenilikçi ürünlerini, kullanıcılarımıza daha yakından tanıtmak önceliğimiz olacak.
- Lenovo markası olarak gerek global olarak gerekse Türkiye’de özellikle eğitim, karbon salınımı, kadınlara fırsat eşitliği gibi toplumsal konulara duyarlılığımız ve bugüne kadar yapmış olduğumuz aktif çalışmalarımız aynı şekilde devam edecek.
Tasarım ve Beceri Atölyesi’nin hedefi: 50 bin çocuğa kodlama eğitimi
- Lenovo Türkiye olarak Türkiye’nin yüksek ve sürdürülebilir bir büyüme sağlaması için teknolojinin eğitime entegre edilmesi büyük önem taşıdığına inanıyoruz. 2019 yılından itibaren bu doğrultuda TEGV ile Diyarbakır Ergani’de ve İzmir Gümüşpala’da açtığımız ve “Tasarım ve Beceri Atölyesi” adını verdiğimiz teknoloji sınıflarının da devamı gelecek.
- 2021 yılı sonuna kadar da Lenovo olarak TEGV’in 71 öğrenim biriminde 7-13 yaş arasındaki 50.000 çocuğa 1 yıl boyunca kodlama eğitimi vermeyi hedefliyoruz. Ayrıca mobil eğitim platformu sayesinde çocuklara diledikleri yerden eğitime katılma imkânı sunacağız. Bununla beraber, TEGV ile pandemi süreci dolayısı ile verilemeyen eğitimleri devam ettirmek ve hedeflediğimiz rakamlara ulaşmak üzere anlaşmamızı en az 1 yıl olmak üzere uzattık ve “Teknoloji ile Üretelim Platformu” ile büyük heyecanla yola çıktık…
Görme engelsiz marka Lenovo
- Türkiye’nin alanında başarılı sosyal girişimlerinden BlindLook’un geliştirdiği ses simülasyonu teknolojisiyle ülkemizdeki bir milyon görme engelli bilgisayar kullanmak istediğinde, Lenovo ürünlerini engelsizce kullanabiliyor.
- Bu doğrultuda, BlindLook tarafından, EyeBrand Ceremony adıyla düzenlenen etkinlikte Lenovo, “Görme Engelsiz Marka” ödülünün sahibi de oldu. Dünyada ve Türkiye’de teknolojinin öncü markası olarak akıllı teknolojileri barındıran, her türlü ihtiyaca cevap veren en yenilikçi ürünlerini sunmaya devam ediyoruz.
- Lenovo ürün ailesinde sembolleşmiş bir marka olan ThinkPad, yıllardır iş piyasasında dizüstü bilgisayar segmentinde öncü konumda yer alıyor. ThinkPad’in 30. yılına girdiği bu günlerde Lenovo, CES’de ThinkPad Z13 ve Z16’yı içeren yeni ThinkPad Z serisini çıkaracağını duyurdu. Ürünün kendisinden ambalajına kadar dayanıklılıktan ödün vermeden çevre üzerindeki etkisinin azaltılmasına yoğunlaşan Z serisinde yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten üretilen vegan deri, yüzde 75 geri dönüştürülmüş alüminyum, ürünün ambalajı için ise doğada yüzde 100 çözünen bambu ve şeker kamışı lifi kullanıldığının altı çizildi.