Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime
Malumunuz pazarlama terimlerinin birçoğu İngilizce ve çoğu da Türkçe’ye çevrilmemiş durumda. Türkçe’ye çevirsek de anlamları kayboluyor, sektörde konuşulanlar da bir zaman sonra İngilizce kelimelerin yardımıyla devam etmek zorunda kalıyor.
Ama şimdi bahsedeceğimiz durum bundan fersah fersah uzak. Her nedense marka temsilcilerinin/müdürlerinin dillerine yerleşmiş bazı yarı İngilizce, yarı Türkçe kelimeleri öğrenmezseniz toplantılarda Fransız kalır, tavanlara uzun uzun bakarsınız.
Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp. Buyursunlar…
ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.
1. Tease yapmak
Burada sevgili müşteri önce kampanyanın/yarışmanın tanıtımını yapalım, heyecanı artıralım demek istiyor.
2. Vauv efekti yaratmak
Sizden “Oha”, “Çüş” dedirtecek iş bekliyorum çocuklar.
3. Wording’i revize etmek
Metni gözden geçirelim.
4. Projeyi push etmek
Zorlayalım, ertelemeyelim, insanların gözüne gözüne sokalım.
5. Confirm etmek
Teyit o teyit.
6. Content is the king
Bir müşteri atasözü. Demeyeni dövüyorlar. Meali: İçerik kraldır.
7. Third party’leri assemble etmek
Üçüncü şahısları/şirketleri/ajansları da çağırıp toplantı set edelim, ay pardon ayarlayalım.
8. Sustainability’i manage etmek
Sürdürülebilirliği yönetelim arkadaşlar, haydi el birliğiyle…
9. Conversion’ı artırmak, lead generate etmek
Dönüşümleri artıralım lütfen, tişikkirler…