Siyasal iletişim kampanyaları, oyların % 19’unu direkt etkiliyor
CHP iktidar olursa asgari ücreti 1.500 lira, HDP ise 1.800 lira olarak belirleyeceklerini duyurdu. Hâlihazırda iktidarda bulunan AK Parti, “Daima Adalet Daima Kalkınma” sloganıyla istikrar vurgusunu artırırken, MHP’nin de seçim vaatleri gün yüzüne çıktı. 7 Haziran Genel Seçimleri’ne giderken yine öncekilerde olduğu gibi “tarihin en kritik seçimi” yorumları yapılıyor. Bu seçim sadece partiler arasında geçmiyor, aynı zamanda partilerin seçim kampanyalarını hazırlayan profesyonel ekipler de yarışın en önemli parçaları…
Sektörde yanıtı merak edilen soru ise şu: “Seçim kampanyaları seçmen üzerinde ne denli etkili oluyor? Marketing Türkiye bu kritik sorunun yanıtını bulmak için 1 Mayıs sayısında kapsamlı bir çalışmaya imza attı. Xsights Araştırma ve Danışmanlık şirketi Marketing Türkiye için “Siyasal İletişim Araştırması”nı çalıştı, Somera, “Partilerin ve Parti Liderlerinin Sosyal Medya Analizi”ni yaptı… Brandseers ise kapsamlı bir analizle partilerin kampanya, logo, slogan ve stratejilerini inceledi.
Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın, 7 Haziran Türkiye Genel Seçimleri öncesi vatandaşların siyasal tutumunu ölçmek için 6-10 Nisan 2015 tarihleri arasında online olarak gerçekleştirdiği anket çalışmasının sonuçları bir hayli çarpıcı… “Siyasal İletişim Araştırması”na Türkiye’yi temsilen İBBS 1 seviyesindeki bölgelerden toplam 550 kişi katıldı. Görüşmeciler yarısı kadın, yarısı ise erkeklerden oluşurken, yaş ortalaması 37,6 olarak saptandı.
Araştırma kapsamında seçmenlere seçim günündeki tercihlerini nelerin belirledikleri sorgulandı. Verilen cevaplar doğrultusunda oy pusulasındaki sonuçları yüzde 48 partiyle ilgili özelliklerin, yüzde 17 kişisel alışkanlıkların, yüzde 16 sosyal çevre ve aile etkisinin, yüzde 19 ise yürütülen seçim kampanyalarının etkilediğini belirtiyor.
Araştırmanın detayları 1 Mayıs tarihli Marketing Türkiye’de…