Türk kadını nasıl görünmek istiyor?
Güzellik algısı sürekli değişiyor. Bir dönemin ince kaş modası yıllar sonra yerini microblading ile beslenen iddialı kaşlara bırakıyor ama her dönemin kendi ruhuna has “güzellik kabulleri” mutlaka oluyor. Bu kabullere giden en hızlı yol “medikal estetik” en temel motivasyon ise “kendinin en iyi haline ulaşma”… Buradan hareketle bir AbbVie şirketi olan Allergan Aesthetics, IPSOS iş birliğinde hayata geçirdiği “Medikal Estetikte Tüketici Trendleri” araştırması gerçekleşti. Türkiye’nin farklı illerinden 25-60 yaş arasında 1000 kadının katıldığı araştırma, Türk kadınının “güzellik” tanımının fotoğrafını çekiyor.
Allergan Aesthetics, Türkiye’de kadınların güzellik anlayışlarını ve beklentilerini ortaya koyan Medikal Estetikte Tüketici Trendleri araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Allergan Aesthetics’in tüketici iletişimi platformu “Küçük Bir Dokunuş” tarafından IPSOS Türkiye ile bu yılın ağustos ayında gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları Türkiye’deki kadınların medikal estetiğe yaklaşımlarını ve güzellik algılarını ortaya koydu.
Türk kadınlarının yüzde 50’si oval bir yüze sahip olmak istiyor
Araştırma sonuçları; Türk kadınlarının yüzde 50’sinin oval bir yüze, yüzde 35’inin ise keskin ve belirgin bir çene hattına sahip olmak istediklerini ortaya çıkardı.
Sonuçlara göre; katılımcıların yüzde 37’si daha genç bir görünüm isterken; yüzde 44’ü ideal ciltle ilgili beklentisini daha pürüzsüz bir cilt yapısı, yüzde 56’sı ise dudakla ilgili beklentisini üst ve alt dudağın eşit dolgunluğa sahip olması olarak belirtiyor.
Her 10 kadından 7’si yorgun görünmekten rahatsızlık duyuyor
“Medikal Estetikte Tüketici Trendleri” araştırmasına göre; 25-50 yaş arası her 10 kadından 7’si yorgun görünüyor olmaktan rahatsızlık duyuyor. Yorgun görünümü; yüzde 23 ile sarkık görünüm, yüzde 19 ile üzgün görünüm ve yüzde 16 ile kızgın görünüm takip ediyor.
Araştırmanın sonuçları Türkiye’deki kadınların dermal dolgu yaptırma kararlarındaki en önemli 3 motivasyon kaynağını da ortaya koyuyor. Yorgun görünüm, daha genç görünüm ve çekici bir yüze sahip olmak motivasyon kaynakları arasında ilk üçte yer alıyor. Daha önce dermal dolgu yaptırmamış katılımcılarda yorgun görünüm yüzde 20 oranıyla öne çıkarken, daha önce işlem yaptırmış olan katılımcılarda ise daha genç bir görünüm kazanmak yüzde 23 oranında birinci sırada yer alıyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 16’sı dermal dolgu uygulamaları ile daha çekici bir görünüme sahip olmayı hayal ediyor. Bununla birlikte yüzlerinde en memnun oldukları bölgeyi yüz şekli olarak ifade ederken, en memnun olmadıkları durumu ise cilt kalitesi ve cildin nemlilik derecesi olarak belirtiyorlar.
Kadınların dermal dolguda birinci önceliği doğal görünüm
Araştırma sonuçlarına göre; daha önce dermal dolgu uygulaması yaptıran kişilerin yüzde 80’e yakını uygulamadan memnun kaldığını belirtiyor. Memnuniyet sebepleri arasında doğal görünmek ve uygulamanın fark edilmemesi yüzde 65 oranında öne çıkarken katılımcıların yüzde 59’u uygulamayı yapan hekimden duyduğu memnuniyeti dile getiriyor. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 46’sı dermal dolgu ile ilgili farkındalığa sahipken, farkındalığı olan her 10 kişiden ortalama 7’si önümüzdeki 2 yıl içinde dermal dolgu yaptırmayı düşünüyor.
Türkiye’de medikal estetiğe yönelik motivasyon çok yüksek
Medikal Estetikte Tüketici Trendleri araştırmasının sonuçlarını yorumlayan Allergan Aesthetics Türkiye Genel Müdürü Barlas Döner “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınların güzellik ve estetikle ilgili algısı hızlı bir değişim geçirdi. Allergan Aesthetics’in 2021 yılında global olarak gerçekleştirdiği pazar araştırmasının sonuçları da bunu destekler nitelikte. Türkiye’de kadınlarda medikal estetiğe yönelik önyargıların azaldığını ve “kendinin en iyi haline ulaşma” konusundaki motivasyonunun yüzde 98 gibi bir oranla oldukça yüksek olduğunu görüyoruz. Bunun temelinde farkındalığın artması, yıllar içinde gelişen teknolojik çözümler ve medikal estetik uygulamaları konusunda artan beklenti yatıyor. Allergan Aesthetics olarak, bizim en önemli önceliklerimizden biri tüm paydaşlarımız için değer yaratmaya odaklanmak. Uzun yıllara dayanan mirasımızın rehberliğinde, medikal estetik konusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
2021 yılının kozmetik trendleri: Hangi üründe hangi marka öne çıkıyor?