Yılın en sevilen oyuncakları belli oldu!
2020’de pandemi ile birlikte en büyük sıçrama yaşayan sektörlerden birisi de “oyuncak” sektörü olmuştu. Büyük bir ivmeyle satışları artan sektörde tahmin edilebileceği gibi ev oyuncakları da zirve yapmıştı. Hepsiburada’nın 2021’de oyuncak alışverişlerinde dikkat çeken tüketici eğilimlerini açıkladığı verilere göre, bir önceki yıl ev oyuncaklarını tercih eden kullanıcılar, 2021’de daha çok bahçe ve sokak oyuncaklarını tercih etmişler… Peki, geride kalan yılın sektörde yıldızları kimlerdi? Yanıtlar Hepsiburada‘dan geliyor…
Hepsiburada’nın 2021 yılı verilerine göre, oyuncak kategorisinde en çok ilgiyi sırasıyla figür oyuncaklar, parçalı setler, kutu oyunları, su aktivite ürünleri ve bebek oyuncakları gördü. Platformda, yılbaşı öncesi kasım ayı en yoğun alışveriş yapılan ay olarak öne çıktı. En çok alışveriş yapan 5 şehir ise İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa oldu.
İşte oyuncakta en çok arananlar
Hepsiburada’da oyuncak kategorisinde 2021 boyunca en çok “Lego, Barbie ve LOL bebek” kelimeleri aranırken, listenin devamında “pelüş ayı, oyuncak mutfak seti, scooter, Nerf, uzaktan kumandalı araba, oyun çadırı ve akülü araba” aramaları yer aldı.
Hepsiburada’nın 2021 yılı oyuncak satışları ile ilgili trend raporunda, çeşitli kategorilerde en çok talep gören marka ve oyuncaklar
- Play-Doh / 4’lü Hamur
- Push Pop Bubble / Pop It Silikon Stress Oyuncağı
- Diy-Toy / Manyetik Tablet Alfabe Seti
- Moli Toys / Buz Tuzağı Akıl Oyunu
- Pure IQ / JB Grafik Digital Çocuk Yazı Çizim Tableti
- Nerf / Elite 2.0 Commander RD-6
- Fisher-Price / Eğlen & Öğren Yaşa Göre Gelişim Eğitici Köpekçik
- LEGO® / Classic 484 Parçalık Orta Boy Yaratıcı Yapım Kutusu (10696)
- Hot Wheels / Onlu Araba Seti
- Monopoly / Kutu Oyunu (Klasik)
2021 yılında en çok talep gören oyuncak markaları
- Play-Doh
- Diy-Toy
- Nerf
- LEGO®
- Hasbro
- Fisher Price
Süper kahramanlara ilgi büyük!
Gerek dijital yayın platformlarındaki artış ve film/dizi/oyun içeriklerine erişim kolaylığı, gerekse farklı süper kahraman serilerinin sinemalarda 2021’de art arda vizyona girmesinin, figür ve karakter oyuncaklarına ilgiyi artırdığı da görüldü. Hepsiburada platformundan 2021 boyunca 366 binden fazla figür oyuncak satışı gerçekleşirken, yine hayal gücüne yönelik oyunlarda çocukların tercih ettiği kumandasız arabalar kategorisindeki satışlarda da bir önceki yıla kıyasla yüzde 51 arttı.
Hepsiburada üzerinden geçen yıl yapılan oyuncak alışverişlerinde yapboz, puzzle ve puzzle aksesuarları gibi ev oyuncaklarına talep dikkat çekerken, 2021 yılında ise açık hava aktivitesi olarak öne çıkan ve fiziksel hareketliliği destekleyen çocuk scooterları ve bisiklet talebinde yüzde 33 artış gerçekleşti.