Reklam sektörünün güzel günleri geride mi kaldı?
Marketing Türkiye için Kantar Media’nın gerçekleştirdiği ve 2020 Aralık-2021 Kasım dönemini kapsayan analizler geçtiğimiz yılın en çok reklam alan mecralarını ve en çok reklam veren markalarını gözler önüne seriyor. Çalışmaya göre TV kategorisinde geçtiğimiz yılın lideri Turkcell’i geride bırakmayı başaran Türk Telekom yılın en çok reklam veren markası oldu. Dergi kategorisinde Ziraat Bankası bu yıl da liderliğini korurken gazete kategorisinde de BİM’in hakimiyeti devam etti. Açıkhavada A101, radyoda ise QNB Finansbank öne çıkan markalar oldu. Son birkaç yıldır en çok reklam alan televizyon kanalları sıralamasının başında yer alan Atv bu yıl liderliği TV360’a kaptırdı. Dergi kategorisinde MAG, radyo kategorisindeyse Kral FM ilk sırada yer aldı. Sabah gazetesi geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da güçlü rakibi Hürriyet’i geride bırakarak en çok reklam alan gazete oldu. Kantar Media’nın gerçekleştirdiği analizler, dijital dışında tüm mecralarda pandemi öncesindeki reklam adetlerinin oldukça gerisinde kalındığını gösteriyor.