İnfografik: Rakamlarla “Cinnetten Bir Köşe” reklam filmi
Jolly Tur’un “Cinnetten Bir Köşe” isimli reklam filmi Youtube, Facebook gibi online platformlarda çok izlenip çok sevilirken, gösterime girdiği sinema salonlarında da gerçek sinema filmi gibi algılandı. Daha da ilginci, reklam filmine konu olan o otelde kalmak isteyenlerin olması. 7 milyon 93 bin kez izlenen reklam filmini 1.919 kişi retweet ederken, 8.376 favorilerine atıp bekledi. Yapılan yorumların yüzde 87’sinin olumlu olması “Cinnetten Bir Köşe” nin hedefine ulaştığını gösteren rakamlardan sadece birkaçı.
Jolly Tur’un, tatil planı için güvenilir firmaları tercih etmenin önemini, yaratıcı esprilerle anlattığı “Cinnetten Bir Köşe” isimli reklam filmi, ilginç sonuçları da beraberinde getirdi. Sinemalar ve online platformlarda gösterime giren reklam filmi, sinema salonlarında gerçek film gibi algılanmasının yanı sıra Youtube’da en çok izlenen 10 reklam videosu arasında yer aldı. Toplamda 7 milyonun üzerinde izlenmesi ve dahası 26 kişinin reklam filminin mekânı olan ürkütücü ve köhne otelde kalmak istediğini belirtmesi; bu ilginç sonuçlardan sadece birkaçı. İşte, rakamlar eşliğinde o ilginç sonuçlar:
2 Şubat 2015 itibariyle sinemalarda ve online platformlarda gösterime giren “Cinnetten Bir Köşe” isimli reklam filmi, bu tarihten itibaren 7.092.513 defa izlendi. Reklam filminin ilk 3 günde ulaştığı izlenme sayısı 1.000.000’u bulmuştu. 1.919 kişi, reklam filmi videosunu retweet ederken, 8.376 kişi de favorilerine atıp bekledi.
“Cinnetten Bir Köşe” Facebook kullanıcıları tarafından da çok sevildi. 50.984 beğeni alan film, 11.060 kez paylaşıldı. Film sadece izlenmekle kalmadı, yapılan yorumlar da hem oldukça ilginç hem de yüksek sayıdaydı. Filmin Facebook’ta ulaştığı yorum sayısı ise 3.097 oldu. “Cinnetten Bir Köşe” yorumları genelde güzel sözleri ifade etti. İstatistiklere göre 3.097 yorumun yüzde 87’si olumluydu. Sadece yüzde 13’ü olumsuzdu.
’’CİNNETTEN BİR KÖŞE’’ YOUTUBE’DA EN ÇOK İZLENEN 10 REKLAM FİLMİ İÇİNDE YER ALDI, 26 KİŞİ VİDEODAKİ OTELDE KALMAK İSTEDİĞİNİ SÖYLEDİ”
Youtube, filmin yoğun ilgi gördüğü bir başka online platform oldu. Bunu, Youtube’un en çok izlenen Şubat ayı reklamları içinde ilk 10 içinde yer alarak ortaya koydu.
Sinema salonlarında neredeyse gerçek sinema filmi algısı yaratan “Cinnetten Bir Köşe” 1.664 sinema salonunda gösterime girdi ve 1.068.122 kez izlendi. Yapılan anketlere göre, filmi izleyen 2.183 kişi reklam filmini, izlemeye geldiği sinema filmi olarak algıladı.
Reklam filmiyle ilgili bir başka ilginç sonuç ise şaşırtıcıydı. Çünkü, 26 kişi videodaki ürkütücü ve köhne otelde kalmak istediğini söyledi.
Jolly Tur, “Cinnetten Bir Köşe” isimli reklam filmini, turizm sektörü için alışılagelmiş deniz, kum, güneş ve lüks oteller gibi kavramların dışına çıkarak yaratmıştı. “Cinnetten Bir Köşe” de tüm yıl stres içinde çalıştıktan sonra tatil yapma kararını veren bir ailenin ucuz ve kayıt dışı bir firmayı tercih etmesi kadar işi şansa bırakması nedeniyle “Cennet” arayışından “Cinnet” geçirme noktasına nasıl ilerlediği yaratıcı esprilerle anlatılıyor. Filmdeki sevimli aile, hayallerini süsleyen tatili yaşamak yerine, kendilerini bir korku filminin içinde buluyor.
“Cinnetten Bir Köşe” tatil planı için güvenilir firmaları tercih etmenin önemi esas alınarak geliştirildi. Reklam filmi, bu açıdan seyahat severleri kayıt dışı firmalara karşı uyaran bir kamu spotu görevini üstlendi.
Senaryosunu Volkan Öge, Cemil Öner, Uğur Karaman ve Silvyo Behmoaras’ın yazdığı “Cinnetten Bir Köşe” nin yapımını Batesmotelpro üstlendi. Ana rolleri dizi projelerinin başarılı oyuncusu Deniz Sipahi ve Tansu Tuncel’in paylaştığı “Cinnetten Bir Köşe” filmi için Jolly Tur ve Batesmotelpro’dan 50 kişilik ekip, 45 gün çalıştı.