Yaratıcı zihinlere ilham verecek global kampanyalar
Araziden sıkılan kamyonetler!
Kamyonet denildiğinde akla genelde tozlu yollar ve engebeli araziler gelir. Ford ve AMV BBDO, bu klişeyi tamamen tersine çevirmek için yeni Ranger’ın farklı kullanımlarına dair ufuk açıcı bir kısa film yayınladı. İlk bakışta havuz gibi görünen bir yerde suda yürüyen ve eğlenen insanları aydınlatan muazzam bir ışık görüyoruz. İnsanlar suya girip çıktıkça aslında bir gölde oldukları ve ışığın Ranger’lardan geldiği fark ediliyor.
Kontrolden çıkmaya cesaretin var mı?
Göteborg Film Festivali organizatörleri bu yılki etkinlik temasını “kargaşa” olarak belirlerken bu doğrultuda lanse edilecek üç filmden önce izleyicilere toplu hipnoz uygulayarak farklı bir sinema deneyimi yaşatmayı hedefledi. “Akıllara durgunluk veren bir deneyim” olarak tanımlanan “Hipnotik Sinema” katılmaya cesaret eden izleyicilerin film izlemeye odaklanabilme yeteneğini de sınıyor. Hipnotik sarmallardan oluşan arka plan kampanya filmine ürpertici bir hava katarken, Tarantino tarzı sörf rock müziği bu havayı destekliyor.
McDonald’s severler telefon başında
McDonald’s’ın jingle’ı dünyanın en ünlü melodilerinden biri. Fakat pek çok kişi telefonunun tuş takımıyla bu melodiyi oluşturabileceğini bilmiyor. Buradan ilhamla yeni bir challenge başlatan McDonald’s “The Golden Number” kampanyasıyla “altın numarayı” bulanı tüm McDonald’s’larda kullanılabilen “altın kartla” ödüllendirecek. Altın kart çekilişine katılmak için tek yapılması gereken, telefonun tuş takımıyla McDonald’s’ın ünlü jingle’ını çalmak ve o numarayı aramak.
Başka konforlara ihtiyaç var
Hijyenik ped markaları kadınların regl dönemini daha hijyenik ve konforlu geçirmesini misyon ediniyor. Fakat Flossee son reklam filminde kendini konfor alanını genişleten bir marka olarak konumlandırıyor ve “Regl döneminde hijyenik pedden başka konforlara da ihtiyacımız var” diyor. Reklam filminde eşi futbol maçı izlerken ona hizmet eden bir kadın görüyoruz. Hatta maçın heyecanıyla ortalık epey dağılıyor… Bunun üzerine masayı temizlerken üzerine hijyenik ped paketini bırakan kadının mesajını kavrayan eş temizliğe yardımcı oluyor. Kampanya, Hindistan menşeili hijyenik ped markası Flossee için Silver Train International tarafından yaratıldı.
Arsenal formasındaki kırmızıyı neden kaldırdı?
Arsenal formasındaki ikonik kırmızıya veda ediyor. Spor kulübü bu kararını forma sponsoru adidas ile hayata geçirdiği kampanyada “No More Red” sloganıyla duyurdu. Geçtiğimiz yıl Londra’da genç taraftarlar arasındaki bıçaklı saldırılar ve buna bağlı olarak yaşanan ölümler rekor seviyede artmıştı. Arsenal forma sponsoru adidas iş birliğiyle hazırladığı “No More Red” sloganlı yeni reklam filmi, “Geleceğin yıldızları bu stadyumdan birkaç metre uzakta yaşıyor” mesajıyla başlıyor ve genç futbolcuları antrenman yaparken ekrana getiriyor. İlerleyen sahnelerde oyun sertleşirken, dışarıdaki taraftarların hırsları da artıyor. Ünlü oyuncu Idris Elba eşliğinde gençlerin ardını kolaçan ederek yürüdüğü yollardan geçiyoruz. Iris London imzası taşıyan filmde fanatik bir futbol taraftarı olan Idris Elba, sokaklardaki kasvetli görüntüler eşliğinde artan genç şiddeti nedeniyle yarının futbol yıldızlarının çoğuna hayallerini gerçekleştirme şansını kaybedeceklerini vurguluyor.
Üç Porsche üç hikaye
Porsche Hindistan, “Soul Stories” başlıklı yeni video serisini yayınladı. Filmlerde, farklı geçmişlere sahip ve en az kendi arabaları kadar benzersiz olan üç Porsche sahibi, hayattaki tutkularını anlatıyor. İlk videoda, dinamik ve sıra dışı bir fotoğrafçı olan Ishaan Suri yeni ilham kaynakları arıyor. Bu yolculuktaki değişmez ortağı, yeni hikayeler ve deneyimler keşfetmek için sıklıkla kullandığı Porsche 911 Carrera 4… İkinci filmde, yaşamdaki en güçlü değerlerden biri olan dengeyi korumaktan bahseden, sağlık girişimcisi Parvathy Pillai yer alıyor. Porsche 718 Cayman’ıyla yaptığı yolculuklar, istikrarı bulmak için odaklandığı unsurlar üzerinde düşünmesine yardımcı oluyor. Son film ise babasının Rajendra Kumar Jain’e, zamanın değerini öğretmesini konu alıyor. Bu da Jain’i zamansız nesnelere ve antikalara olan tutkusunu keşfetmeye yönlendiriyor. Rajendra’ya bu keşif yolculuğunda 1965 model Porsche 356 SC eşlik ediyor.
Allianz hayalleri gökyüzüne yansıttı
İsviçre, Engelberg’de uzak bir konuma yerleştirilen “Allianz rampası”, kullanıcılar tarafından oluşturulan ve yeni yıl beklentilerini kapsayan içerikleri İsviçre Alpleri’nin semalarına yansıttı. 7 Ocak’a kadar süren kampanya kapsamında “Allianz rampası” markanın Facebook ve Instagram adresleri üzerinden kalp emojisiyle birlikte paylaşılan 2022 dileklerini yenilikçi bir teknolojiyle gökyüzüne taşıdı. Çalışma, umutlarını ve hayallerini ifade etmenin insanları harekete geçmeye ve hayallerini gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha yaklaştırdığı içgörüsünden hareketle kurgulandı.
Batman evreninin sırrını Oreo çözecek
Pandemiden dolayı vizyon tarihi sürekli ertelenen The Batman 4 filmi yoğun bir ilgiyle bekleniyor. Bu durumdan ilhamla Oreo, bisküvileriyle yeni bir Batman evreni oluşturdu. İki Amerikan ikonunu bir araya getiren kısa film bisküvilerden yapılmış olan Gotham City’yi gezinirken çeşitli Batman sembollerini de ekranlara taşıyor. Saatchi & Saatchi Düsseldorf imzası taşıyan kampanya siyah beyaz olarak kurgulanmış. Batman çizgi romanlarındaki bilmeceleri de dijitale uyarlayan kampanya çeşitli dijital temas noktalarından Batman evrenini keşfetme imkanı sunuyor. Sürükleyici dijital deneyimin yanı sıra marka, Batman silueti taşıyan sınırlı sayıda bisküvisini de piyasaya sundu.
Algoritmalar tarafından yönetilen bir sayı değilsiniz…
MyState Bank, marka platformunu güçlendirmek için oluşturduğu yeni kampanyasında, akıl ve kalbin birlikte çalışmasının hayatı ve bankacılık deneyimini nasıl iyileştirebileceğine dair bir perspektif sunuyor. The Royals iş birliğiyle oluşturulan “Sayılar ve Duygular” başlıklı kampanya, Avustralya’daki bankacılığın karmaşık yapısını ele alıyor ve “MyState Bank’ta sadece algoritmalar tarafından yönetilen bir sayı değilsiniz” diyerek her müşterinin önce insan olduğunu vurguluyor.