Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın’dan mektup var
Yemeksepeti kurucusu ve CEO’su Nevzat Aydın, bugün gönderdiği bir mektupla Yemeksepeti.com‘un önümüzdeki dönem stratejilerini kamuoyuyla paylaştı. Geçtiğimiz haftalarda 589 milyon dolar karşılığında Alman girişimi Delivery Hero tarafından satın alınan Yemeksepeti.com’un bu satın alma işlemi sonrası nasıl bir strateji izleyeceği merak konusuydu. Nevzat Aydın, kanaat önderlerine gönderdiği bir mektupla önümüzdeki dönemde Yemeksepeti.com’un yol haritasını açıkladı.
Mektubun tam metni şu şekilde:
“Yemeksepeti olarak 15 yıl önce “Dünyanın en büyük mutfağı” olma hedefiyle yola çıkmıştık. Vizyonumuz yalnızca Türkiye’de değil, dünyanın ulaşabileceğimiz tüm farklı coğrafyalarında da ‘yemek’ denilince akla ilk gelen marka olmaktı. Bugün bu vizyonu hayata geçirme yolundaki en büyük adımımızı atmış bulunuyoruz.
Yemeksepeti, dünyanın en büyük online yemek sipariş platformu Delivery Hero tarafından satın alındı. Delivery Hero, 589 Milyon Dolar üzerinden değerlenen Yemeksepeti hisselerinin tamamını bünyesine kattı. Bu satın alma aynı zamanda global online yemek siparişi sektöründeki en büyük işlem olma özelliğini taşıyor.
İnsanlara “Yemeksepeti yokken ne yapıyorduk?” dedirten bir iş modeli kurmak oldukça gurur verici. Yıllar içerisinde yerel ve global birçok farklı yatırımcı tarafından benzer teklifler aldık, fakat hep doğru zamanı ve doğru partneri bekledik. Global hedefleri, iş yapış tarzı ve kurumsal kültürü bizimle bu denli örtüşen bir iş ortağı ile yolumuza devam edecek olmaktan ötürü mutluyuz. Şimdi artık deneyim, teknik bilgi ve bize has inovatif iş yaklaşımımızı Delivery Hero ile birlikte daha geniş coğrafyalara yayma zamanı.
Konuyla ilgili bazı önemli noktaları bilgilerinize sunmak isterim.
• Yemeksepeti Türkiye’deki operasyonlarına aynı isimle devam edecek.
• Ben, Yemeksepeti CEO’su olarak mevcut görevime devam edeceğim. Aynı zamanda Delivery Hero’nun yönetiminde de aktif rol üstlenerek, global anlamda şirketin büyümesine katkıda bulunacağım.
• Bu satış ile beraber yönetim ekibi mevcut görevlerine devam ederken Delivery Hero bünyesinde yeni sorumluluklar da alacaklar. Şirket yönetim pozisyonlarında herhangi bir değişiklik olmayacak.
• Delivery Hero, operasyonlarının bulunduğu ülke sayısını Yemeksepeti satın alımı ile 28’den 32’ye çıkarmış oldu.
• Yemeksepeti iş modeli, teknik bilgisi ve inovatif iş yaklaşımı ile, Delivery Hero’nun mevcut ve potansiyel pazarları için rol model olarak konumlanacak. Yemeksepeti’nin performans kriterleri Delivery Hero’nun diğer ülkeleri ile karşılaştırıldığında çok kuvvetli bir noktada ve bu haliyle bizden beklenti grubun lokomotifi olmamız.
• Delivery Hero bu yatırımla Yemeksepeti ve tüm Yemeksepeti iştiraklerini almış oldu. Yemeksepeti çatısı altındaki diğer markalarımız foodonclick, ifood.jo ve clickdelivery.gr de bu ortaklık bünyesine dahil oldu.
Bugüne dek bizleri her zaman destekleyen ve temsil ettiğimiz yenilikçi vizyonun tüm kamuoyu tarafından benimsenmesine çok kıymetli katkılar sağlayan sizlere Yemeksepeti adına teşekkür etmek isterim. İlerleyen dönemde de ülkemiz ve sektörümüz adına daha nice gurur verici gelişmeleri sizlerle paylaşacağımıza inanıyorum.
Saygılarımla,
Nevzat Aydın
Yemeksepeti CEO”
Mektubun görseli: